Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti, kumpaa pidät älykkäämpänä: amiksen vai lukion käynyttä?

Vierailija
28.04.2006 |

Mun on pakko vastata, että lukion, vaikka asia voi olla todellisuudessa ihan toisinkin.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai vaikkapa ammattikorkeessa opiskellut fiksumpi? Ei kai sillä ole aina tekemistä älykkyyden tai koulumenestyksen kanssa ollenkaan, vaan myös sen, mitä haluaa isona ja mikä kiinnostaa.

Esim. itsellä oli keskiarvo lukion jälkeen 9.7 ja älliä iso pino, enkä silti hakeutunut yliopistoon, koska en halunnut alalle, joka ei kiinnostanut, vaikka olisikin ollut arvostettu tms.

Samoin nuorin veljeni pärjäsi koulussa mainiosti ja oli aina yli yhdeksän oppilas, mutta ei koskaan halunnut lukioon, vaan meni amikseen opiskelemaan alaa, joka kiinnosti enemmän kuin lukion kautta saavutetut väylät. (Sitä paitsi samassa ajassa kuin kaverit pääsivät lukiosta oli jo ammatti ja sitten olivat taas kuitenkin jatko-opintojen kanssa samalla lähtöviivalla, melkein kaikkialle kuin korkeakoulutuksessakin riittää joko lukio tai ammatillinen koulutus.)

Vierailija
22/22 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Haluatko miljonääriksi, Heikoin lenkki jne). Yhtälailla oikeita/vääriä vastauksia tulee onko amiksen käynyt vai lukion. Jopa minä - vain peruskoulun käynyt olen haka kaikissa tietopeleissä ja usein voitankin ne pelit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi