Annan lapselleni nimeksi Kaija
Olen päättänyt, että jos lapseni on tyttö, hänen nimeksi tulee Kaija. Mitä mieltä olette? Toista nimeä en ole vielä päättänyt. Voi ehdottaa jotain mikä sopii Kaijan kanssa. :)
Kommentit (16)
Maija ei kuulosta hyvältä, liian samanlainen olisi etunimen kanssa.
Mitä mieltä olette Kaija-nimestä?
Ap
Kaija jos on tyttö, Kai jos on poika.
Kaija on kiva nimi, ei liian yleinen.
Mä inhosin Kaija nimeä lapsena. Eräs naapurin täti aina kutsui mua ja kaveria Maijaksi ja Kaijaksi ja mä tietty olin se Kaija, vaikka Maija olisi ollut niin paljon nätimpi nimi.
Nykyään Kaija kuulostaa jopa kauniilta mun korvaan. Toiseksi nimeksi tietenkin Johanna, Susanna, Katariina, Orvokki, Lehdokki, Vuokko ja Monimuu... mitä noita nyt annettiinkaan silloin.
vm -72
Papukaija...joo kauhea nimi. Tulee sellainen konkonokka mieleen:) Kaija- nimisellä on varmasti iso linnun nenä!
En tykkää yhtään, kuulostaa keski-ikäisen inhottavan tädin nimeltä. Sinun ei muuten kannattaisi kysellä mielipiteitä suosikkinimestäsi, sillä täällä kaikki nimet haukutaan pystyyn... Muista, että jos Kaija on suosikkinimesi, on se myös paras mahdollinen nimi sinun lapsellesi. :)
Kaija ei ole neutraali nimi,koska sillä on merkityksiä, jotka eivät ole vain myönteisiä. Meilläpäin papukaija oli halventavassa ja leimaavassa tarkoituksessa käytetty sana. Onhan toki nimenä käytetty Kanaakin, mutta itse valittuna.
Nimen valinta on hankalaa, jos antaa miiden vaikuttaa.
Tykkään tuon ikäkauden nimistä, vaikka eivät olekaan vielä muodissa.
Mutta en pidä nimistä joissa on miehen nimi. Kaija, Marttiina, Marjukka jne.
Kaija Maija