Ahkeruudella kuka tahansa saa hyvät tulot
Olin koulussa melko hidas oppija. Tein joka päivä kuitenkin 3-6 tuntia omatoimista opiskelua, jotta opin asiat. Ylioppilaskirjoituksissa tuli 5 laudaturia. Lukion ajan tein ohessa myös mitä tahansa työtä mitä sattui löytymään, myös puhelinmyyntiä. Pääsin yliopistoon ja luin itseni diplomi-insinööriksi. Aloitin tähän asti kestäneen urani eräässä vientiteollisuuden merkittävässä yhtiössä, aluksi aivan harjoittelijana. Sieltä olen sitkeällä työllä kohonnut merkittävään asemaan. Olen aina ottanut kaikki lisätyöt vastaan ja olen muuttanut työn perässä aina kun on tarvinnut. Nyt tienaan yli 100 000 vuodessa. Jos minä olen onnistunut, kuka tahansa voi.
Kommentit (53)
Diplomi-isninööriksi Ap sinulla on kyllä harvinaisen huono suhteellisuuden taju.
Vierailija kirjoitti:
Oletko onnellinen?
Mielestäni kyllä, minulla on hyvä työ.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko onnellinen?
Mielestäni kyllä, minulla on hyvä työ.
Ap
Onpa aika paskaaa, jos elämäsi onni tulee "hyvästä työstä". Ei insinööreillä sitten muuta elämää olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Diplomi-isninööriksi Ap sinulla on kyllä harvinaisen huono suhteellisuuden taju.
Eihän DI:t arjesta mitään tajuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mä en ole ahkeruudestani huolimatta edennyt minnekään. Olen todella ahkerasti selvitellyt äitini minulle lapsudessani aiheuttamia traumoja. Et tiedä paskapäää-ap, mistä puhut. Sinulla ei ole ollut henkistä taakkaa j kuormaa kannettavanasi, niin ihan normaali tulos tuo sitten on. Sitäpaitsi, moni muu ei ahkerana yllä siivoajaa vaativampaan työhön, miten siinä kuvittelet, että ihminen rikastuu, aivokääpiö?
Äitihullu eksyi ketjuun. Hurraa.
Kiva kuulla että olet menestynyt lapsenomaisuudestasi huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Ap
Että olet naivi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Ap
Että olet naivi.
Et ilmeisesti ole itse elämässäsi ahkeroinut:
*naiivi
Ap
Olen eri mieltä. Työskentelen itse maisterina asiantuntijaorganisaatiossa ja on fakta, että en ole ollut niin kyvykäs että ahkeruutenikaan ansiosta voisin peitota muut työntekijät ja edetä urallani yhtään mihinkään ihmeellisen hyvään tulotasoon.
Mitä mieltä olisit sellaisesta maailmasta, että maailman kaikista lähihoitajista ja siivoojista tulisi diplomi-insinöörejä?
Ainoa mikä ap:n kirjoituksissa ihmetyttää on miten ihmeessä noin typeriä kirjoittava ihminen on saanut 5 laudaturia YO-kirjoituksista.
Ap:n menestystarina vaikuttaa oudolta, ottaen huomioon, että hän kirjoittaa kuin 12-vuotias. Mutta maailma on ihmeitä täynnä.
Käynnissä on mielipiteenmuokkauskampanja, aktiivimalli 2:n edellä. Taas näitä nyyhkytarinoita, joita kokoomus suoltaa mediaan. Toistoa aktiivimalli 1:sestä. Liian läpinäkyvää.😂
Jokainen voi valita itse. Suurin osa palstaammoista valitsee rahattomuuden ja sossun kanssa puljaamisen, koska heistä se tuntuu hyvältä. Minä valitsin opiskelun ja työnteon, koska minusta ne tuntuivat mukavalta ratkaisulta.
Nyt voin ostaa,mitä haluan, viettää lomani haluamallani tavalla ja pitää vaikka 3 kk palkattoman vapaan, talouteni ei siitä keikahda.
Minulle kertyy hyviä muistoja, ei maksamattomia laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Olin koulussa melko hidas oppija. Tein joka päivä kuitenkin 3-6 tuntia omatoimista opiskelua, jotta opin asiat. Ylioppilaskirjoituksissa tuli 5 laudaturia. Lukion ajan tein ohessa myös mitä tahansa työtä mitä sattui löytymään, myös puhelinmyyntiä. Pääsin yliopistoon ja luin itseni diplomi-insinööriksi. Aloitin tähän asti kestäneen urani eräässä vientiteollisuuden merkittävässä yhtiössä, aluksi aivan harjoittelijana. Sieltä olen sitkeällä työllä kohonnut merkittävään asemaan. Olen aina ottanut kaikki lisätyöt vastaan ja olen muuttanut työn perässä aina kun on tarvinnut. Nyt tienaan yli 100 000 vuodessa. Jos minä olen onnistunut, kuka tahansa voi.
Mtää sinää silllä rahallla sitten teet? Onkoo saunasssa puu vai sähhkökiuas?
Verottaja kuulemma vie niin ison osan suurista tuloista, että ahkeruus ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mtää sinää silllä rahallla sitten teet? Onkoo saunasssa puu vai sähhkökiuas?
Jusst eileem kun alko hiukomaaan niinn katkaisin jauho- hiiivaa- suolaa-siirappii leivoksenn kahtiaa ja väliiiin tonnikala. Currry,sipuli,majoooneesi seoss väliin. Ai etttä olii hyvää.
Älä höpötä