Virtsatieinfektiosta tietäviä?
Toissa päivänä mahaa vihloi ajoittain, niinkun ovulaation aikana. Eilen virtsatessa tuntui oudolta, virtsa oli jotenkin kuumaa. Tänään ajoittain hieman samaa tunnetta virtsatessa ja alapää tuntuu hieman ärtyneeltä. Voiko vti oireilla näin? Ei siis mitään kipuja eikä virtsaaminenkaan siis satu, tuntuu vain välillä kuumalta. Olen reissussa eikä lääkäriin viitsisi turhan takia lähteä kun sinne on matkaa.
Pitäisikö oireiden pahentua jos kyseessä on vti?
Kommentit (14)
Ja tarkennetaan vielä että en muelestäni käy tavallista useammin virtsalla , parin tunnin välein niinkuin normaalistikin. -ap
Se voi olla välillä ihan oireetonkin. Kyllä mulle tulee tuosta pissatulehdus mieleen. Ajoissa vaan lääkäriin.
Ei kyllä kuulostaa virtsatietulehdukselta. Mulla on tuollaista tunnetta joissain kierroissa pari päivää ennen kuukautisia. Mutta ota varmuuden vuoksi reilusti c-vitamiinia, se auttaa virtsatietulehdukseen.
Osaako kukaan sanoa pitäisikö oireiden pahentua? Tosiaan oireet hyvin vähäiset verrattuna oireisiin jotka lukee netissä. Tällä hetkellä siis vain hieman tunnetta alapäässä( ei kokoajan) ja virtsa tuntuu ajoittain kuumalta( ei kirvele). -ap
Osaako kukaan sanoa pitäisikö oireiden pahentua? Tosiaan oireet hyvin vähäiset verrattuna oireisiin jotka lukee netissä. Tällä hetkellä siis vain hieman tunnetta alapäässä( ei kokoajan) ja virtsa tuntuu ajoittain kuumalta( ei kirvele). -ap
Juo vettä että rakko huuhtoutuu, niin et tarvitse lääkäriä etkä lääkekuuria. C-vitamiinilisä vois olla paikallaan myös. Moni hakee ihan turhaan lääkekuurin kun juomalla vettä siitä selviäisi parissa päivässä, siis jos on lievä tulehdus tai vasta tuloillaan. Tiedän mistä puhun, kymmeniä vuosia olen näin hoitanut, aikoinaan söin estolääkkeitä vuosikausia ja suolisto on sekaisin edelleen sen vuoksi. 70-luvulla lapsille suositeltiin sokerilimsoja tämän taudin hoitoon, voitteko kuvitella?!!!!
Ei munkaan mielestä kuulosta vti, ellei joltain tosi lievältä? Mä odottelisin päivän pari et jos pahenee niin sit yhteys lääkäriin. Mulla oireilee esim. Kuivat limakalvot noin, kun laittaa vaikka ceridalia niin helpottaa heti.
Voi olla myös hiiva- tai bakteeritulehdus. Äkkiseltään ei kuulosta vti:ltä.
Juo paljon. Sitruunaa ja karpaloa. C-vitamiinia. Minulla on noita oireita silloin kun meinaa iskeä vti.
Tuossa vaiheessa auttaa vielä kotikonstit.
luulisin että joku muu on. Kannattaa joka tapauksessa juoda paljon ja nauttia hapanta, esim. puolukkaa, karpaloa. Itselläni on mennyt aina lievät virtsiksen alut ohi siten. Eli jos on pikkuisen kirvellyt virtsatessa, olen heti reagoinut ja on mennyt pois. Yhden kerran oli pahempi virtsis, siihen ei oma apu tepsinyt ja virtsatessa sattui paljon, piti hakea päivystyksestä antibiootit. Ja kyllä, virtsatieinfektio luokitellaan päivystysasiaksi juuri siksi, että se voi nopeasti leviutä munuaisiin.
Todennäköosesti on virtsatientulehdus. Hae karpalomehua, laimennettavaa sokeritonta. Helpottaa oireita. Hakeudu lääkäriin, jos se ei auta. Älä pitkitä, voi edetä munuaisiin.