Onko mies kohtuuton?
Minusta tuntuu etten ikinä pysty toimimaan ja käyttäytymään niin ettei mies raivostuisi tai nolaisi minua. En tee koskaan mitään oikein enkä osaa selittää miehelle miksi teen aina väärin. Jokaisesta virheestä pitää antaa selitys miksi virhe tapahtui ja miten en jatkossa tekisi virheitä.
Minua pelottaa syödä miehen seurassa etten vain kolistelisi tai tipauttaisi vahingossa ruokailuvälineitä. Ahdistaa myös jos vauva itkee, liikenteessä joku hidastelee tai kissa pissaa vääriin paikkoihin. Kaikki ne ovat minun syytäni ja johtaa siihen että mies suuttuu ja minä pyytelen anteeksi ja joudumme keskustelemaan erosta ja siitä joudunko muuttamaan pois. Joka päivä joudun sanomaan miten huono olen ja pyytämään anteeksi. Joka päivä mietin miten saisin vauvan kanssa tehtyä enemmän kotitöitä ja oltua myös pois kotoa etten häiritse miestä koko ajan kun mies on isyyslomalla.
Ei ole energiaa muuttaa pois pienen vauvan kanssa ja itsemurhaa en lapsen vuoksi voi tehdä, mutta välillä mietin voiko mies olla vaatimuksissaan kohtuuton vai olenko vain niin sietämättömän laiska, tyhmä ja kömpelö kuten hän sanoo?
Kommentit (6)
Mene turvakotiin. Ei tuo ole hyväksi.
Ei kannata enää keskustella eikä pyydellä anteeksi.
Et voi parantaa toisen sairasta mieltä anteeksipyytelyllä.
Paras olis, että pääsisit johonkin itsekeskeisessä lapsen kanssa asumaan.Miejelle voit sitten sanoa, että jaksamisen kannalta tuo on kaikille hyväksi. Sinulle se on paras ja miehellesi voit sanoa, että hän myös jaksaa paremmin näin. Ei kannata syytellä. Kannattaa olla varovainen, mutta omassa mielessä määrätietoinen. Etenee sieltä toiseen paikkaan.
Jos ei ole turvakotia, niin onko mahdollista vuokrata jokin?
Kysy neuvoa vaikka lastenvalvojalta tai sosiaalityöntekijältä. Sinun pitää saada itsesi ja lapsesi turvaan tuosta suhteesta. Lapsesta tulee vuosien myötä yhä enemmän ääntä ja sotkua, joten voiko olla vaarana, että mies hermostuu suoraan lapseen?
Joudunko muuttamaan pois? Oikea sanamuoto olisi pääsisinkö muuttamaan pois. Yllätäppäs miehesi ensi kerralla erosta puhuttaessa ja sano sille että tämähän sopiikin vallan mainiosti.
Ehkä, mutta mies ei ole kohduton!
t. Seta
Tuo ei ole kohtuuttomuutta vaan henkistä väkivaltaa. Onko sinulla sukulaisia tai ystäviä?
Onko omaa rahaa? Suosittelisin turvakotiin menoa.
Onko paikkaa, johon pikkuhiljaa kuskaisit tärkeimmät tavarasi: todistukset, valokuvat, rahaa? Ehkä vaatekerta. Voitko vuokrata vaikka varastokopin, jos ei ole muita?
Tosi asia on se, että yksin voisit paremmin kuin kiusaajan kanssa.
Keräisin kimpsuni ja kampsuni ja sanoisin että hyvästi!