Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei osaa kelloa

Vierailija
29.06.2018 |

Olen nyt muutaman kuukauden tapaillut erästä ihan mukavaa miestä. Ei ole korkeakoulutettu, muttei myöskään mikään yksinkertainen työukko. Vähän aikaa sitten tajusin kuitenkin, ettei mies osaa lukea tavallista seinäkelloa. Testasin tätä kysymällä mieheltä kelloa, kun itse olin selkä päin seinäkelloon ja hän katsoi sitä kohti. Kysymykseen vastasi vain "ei mulla ole tässä nyt kännykkää, kato omastas". Kun huomautin siitä seinäkellosta, ei enää oikein sanonut mitään. Onkohan kuinka yleistä, että aikuinen, melko normaali mies ei osaa lukea kelloa?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseisen miehen täytyy olla C-paperit saanut hylkiö tai Lapinjärvellä pilveä poltellut sivari.

Hei pientä rajaa mä loukkaannun. Olen elämäni aikana polttanut varmaan paalin tai parikin pilveä. Osaan katsoa viisarikellosta ajan ja aika paljon muutakin. Vähän vain vaikea kirjoittaa kun tuo aloitus sai repeilemään aika pahasti. :D "ei mulla nyt oo kännykkää tässä".

Vierailija
22/36 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nähnyt koska seisoit edessä! Kohteliaana ei kehdannut kehottaa ruhoos pois edestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osaan kyllä kellon, mutta viisarikellosta on vähän hitaampi sitä aikaa hahmottaa, täytyy katsella missä asennossa mikäkin on suhteessa toisiin objekteihin. Digitaalikellosta näkee asian ihan suoraan ilman geometrista hahmottamista.

Vierailija
24/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä osaan kyllä kellon, mutta viisarikellosta on vähän hitaampi sitä aikaa hahmottaa, täytyy katsella missä asennossa mikäkin on suhteessa toisiin objekteihin. Digitaalikellosta näkee asian ihan suoraan ilman geometrista hahmottamista.

Eli vaikka et olisi idiootti, olet kyllä jollakin tavalla vajaa. Vaikka sitten hahmotushäiriö tai muuta. Vaikea uskoa, etteikö aikuinen ihminen olisi saatanan tyhmä, jos ei osaa kelloa.

Vierailija
25/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden aikuisen, joka sairasti pahan aivotulehduksen, ja kyky lukea kelloa hävisi (muitakin hahmotusongelmia tuli). 

Vierailija
26/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lievä dysfaasia. Näyttää normaalilta, mutta vähän jälkeenjäänyt. Niillä on vaikea oppia kelloa ta raha-asioita.

Dyskalkulia itseasiassa jos ongelmia on vain numeropuolella.

Vierailija
27/36 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on lukihäiriö ja varsinkin numeroiden kans ongelmia, pystyn lukeen romaanin 500 sivua päiväs ja pystyn selostaan historiasta ulkomuistista pitkiä pätkiä esim.museotyössä. mutta en osaa kirjoittaa oikein tai sanoa mitä kello on nopeasti, pystyn silti tekemään kemiallisia liuoksia työssäni, nämä hahmotushäiriöt ja diskalkuliat on vaikeita, sanon aina et mul lukihäiriö, en pysty johonkin juttuun, mutta saatan silti osata jotain vaikeaa työtä. kun just nämä häiriöt niin erilaisia eri ihmisil.usein selostan esim. töissä mitä en pysty tekeen, mut usein ei uskota kun oon niin"älykäs"

Vierailija
28/36 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisarikellosta vuorokauden ajan suhteessa koko vuorokauteen hahmottaa paljon paremmin.

Vierailija
29/36 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin myös tuota, että on huono näkö.

Vierailija
30/36 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vaikka et olisi idiootti, olet kyllä jollakin tavalla vajaa. Vaikka sitten hahmotushäiriö tai muuta. Vaikea uskoa, etteikö aikuinen ihminen olisi saatanan tyhmä, jos ei osaa kelloa.

Mulle paalin tai pari kuluttaneelle huvittaa ihmiset jotka ei oikein tajua. Kaverit pelasi myllyä joka oli silloin peli jota en koskaan ollut pelannut. Shakkia osaan sanotaan kohtuullisesti. Pitihän sitä itsekkin kokeilla myllyä ja hävisin eka pelin. Sen jälkeen nakitin niitä tyyliin vasemmalla kädellä. Samankaltainen shakkiin verrattuna niin se oli helppo tajuta ja ehkä kaverit oli huonompia pelaajia?

Kerran muuten kaupungilla parin frendin kanssa sanoin kello 10 suunnassa kaunista. Yksi oli että häh mitä nythän on jotain 6 tai 7 illalla. V..... me muut revettiin nauramaan. Siellä suunnassa oli erittäin hyvän muotoinen naisen peppu. Hah hitaat ihmiset ja niitä on frendeissäkin.

Vierailija
31/36 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan kyllä kellon, mutta ajan katsominen kestää viisarikellosta muutaman sekunnin pidempään kuin digitaalisesta. Miksi olet noin aggressiivinen?

Vierailija
32/36 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti lapsena pyytää vanhempia opettamaan kello kun en heti ymmärtänyt minuuttiviisaria.... Jälkikäteen on tosi vaikea ymmärtää, että miten en ymmärtänyt sitä silloin.

Vierailija
33/36 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan kyllä kellon, mutta ajan katsominen kestää viisarikellosta muutaman sekunnin pidempään kuin digitaalisesta. Miksi olet noin aggressiivinen?

Siis miten on edes mahdollista nähdä eri kelloista aika eri nopeudella? "muutaman sekunnin pidempään" Toivottavasti et aja autoa kun reakoimisaikasi vaikuttaa suoraan sanottuna liian hitaalta. Oho siinä oli joku suojatiellä.

Vierailija
34/36 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta anadigi kello. Niin näet molemmat viisarit ja digitaaliset numerot samasta kellosta jolloin opit nopeammin ymmärtämään pelkällä viisareillakin olevia kelloja.

Vierailija
35/36 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

420 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten on edes mahdollista nähdä eri kelloista aika eri nopeudella? "muutaman sekunnin pidempään" Toivottavasti et aja autoa kun reakoimisaikasi vaikuttaa suoraan sanottuna liian hitaalta. Oho siinä oli joku suojatiellä.

Onhan se nyt eri asia, että onko se aika suoraan numeerisena arvona edessäsi, vai pitääkö hamottaa kahden fyysisen objektin sijainti ja suhde toisiinsa kellotaulun päällä. Tottumiskysymyshän se varmasti on pitkälti. Kun on tottunut digitaalisiin, niin ei ihan pelkällä vilkaisulla viisarikellosta ainakaan kovin tarkkaa aikaa näe.

Vierailija
36/36 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta anadigi kello. Niin näet molemmat viisarit ja digitaaliset numerot samasta kellosta jolloin opit nopeammin ymmärtämään pelkällä viisareillakin olevia kelloja.

Tämä ei ole pöllömpi idea, tuolla tavalla varmaan ne viisareiden asennotkin menevät niin takaraivoon, että lopulta ei ole mitään eroa digitaaliseen. Tosin harvemmin viisarikelloihin edes törmää enää, kun puhelimessa on aina kello.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän