Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla kokemusta sekä vuorotyöstä että lapsiperhe-elämän valvomisesta, kumpi on rankempaa?

Vierailija
29.06.2018 |

Pienten lasten vanhemmathan ovat ainoita, jotka "tietävät", mitä univaje on, onko näin?
Eivätkö vuorotyötä tekevät tiedä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se lapsen kanssa valvominen on tuhat kertaa raskaampaa.

Siihen kun yhdistää vanhemman lapsen/lapset ja työssäkäynnin niin onnea vaan.

Vierailija
22/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta molemmista. Tosin olin hoitovapaalla siihen asti kun tyttö täytti 3, palasin sitten vasta työhön ja pahin valvomiskausi oli ohi.

Eipä silti, rytmitin päiväni ja nukkumiseni lapsen mukaan. Tyttö oli iltavirkku ja nukkumaan ei saanut ennen kello 11 illalla, hyvä jos silloinkaan. Minä valvoin koska olin hoitovapaalla, mies nukkui että jaksoi nousta aamulla töihin. Nukuimme tytön kanssa päikkärit yhdessä, ja muutenkin otin homman siihen malliin että lapsi on pieni niin olemattoman lyhyen ajan jos koko ihmisen elämänkaarta ajattelee.  Pitää priorisoida siihen mikä sillä hetkellä on tärkeintä. Aika aikansa kutakin.

Olen sairaanhoitaja ja siis 3-vuorotyössä. En koe sitä mitenkään erityisen rasittavaksi paitsi kolmen yön putket on kyllä kinkkisiä. Pidän iltavuoroista ja viikonlopuista, ihan koska silloin osatolla on rauhallisempaa. Olen tietoisesti opetellut olemaan stressaamatta turhaa. Se kuluttaa älyttömästi voimia ja heikentää elämänlaatua. 

En kyllä mitenkään tajua tätä ura-aidit vs. kotiäidit, lapsettomat vs. lapselliset jne. kilpailua ja nokkimista! Jokainen tehkööt elämässään ne ratkaisut jotka parhaakseen näkee ja tyytykäät siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa omat valinnat määrittävät, miten raskasta on. Jos vuorotyöläinen ei nuku, kun voisi nukkua, niin raskastahan se on. Jos pienen lapsen vanhempi ei ota apua vastaan, niin helposti on takaseinä vastassa. Kummassakin tapauksessa on hyväksyttävä se, että pelkkä oma valinta ei voi ohittaa reunaehtoja.

Vierailija
24/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmissa omat valinnat määrittävät, miten raskasta on. Jos vuorotyöläinen ei nuku, kun voisi nukkua, niin raskastahan se on. Jos pienen lapsen vanhempi ei ota apua vastaan, niin helposti on takaseinä vastassa. Kummassakin tapauksessa on hyväksyttävä se, että pelkkä oma valinta ei voi ohittaa reunaehtoja.

No kai tajuat, että vuorokausi ei vaan yks kaks käänny sopivaan? Et, koska et ole tehnyt vuorotyötä. Ei se ole mikään "valinta", että kun olet tehnyt kolme yövuoroa niin sitten et nukahdakaan illalla normaalisti yöunille.

Vierailija
25/25 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän