Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikasta, miten tämä voi mennä näin?

Vierailija
28.06.2018 |

Olen ollut tuossa paikassa vuoden alusta saakka. Viihdyn hyvin, vaikka työ ei ihan koulutustani vastaa, Minulla on sopimus syyskuun loppuun eli työ on määräaikainen. Nyt meillä aloitti yksi kesätyöntekijä joka on pitkään ollut työtön.
Hänen sopimus on syyskuun loppuun, nyt kuulin että hänen työsopimusta jatketaan vuoden loppuun mutta minun taas ei vaikka mä olen ollut kauemmin siellä ja olisin myös ollut halukas jatkamaan. Ilmeisesti tämä on laillista? Kyse ei ole ammattitaidosta vaan siitä että tämä henkilö on vanhempi kuten muutkin tiimin työntekijät ja kemiat toimii paremmin. Mä luulen että esimies olisi ollut minun kannalla, mutta muutaman vahvaluonteiset tiimin työntekijä halusivat toisin.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon kommentteja.

Olen hiljainen ja yritän kyllä tulla kaikkien kanssa toimeen, mutta en mä viitti alkaa makeilemaan työpaikankaan takia.

Ap

Vierailija
2/40 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen on määaikainen, tietenkin tuo on laillista. Ala etsiä uutta paikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon kommentteja.

Olen hiljainen ja yritän kyllä tulla kaikkien kanssa toimeen, mutta en mä viitti alkaa makeilemaan työpaikankaan takia.

Ap

En tiedä mitä kommentoida. Toi on laillista, joten mitään ongelmaa tosta en löydä. Tosi harmi sun kannalta, mutta maailma on vaan epäreilu paikka.

Vierailija
4/40 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi mennä juuri näin. Määräaikainen työsuhde kun päättyy niin se päättyy, ei määräaikaista työsuhdetta ole velvollisuutta jatkaa. Ei työnantajalla ole velvollisuutta jatkaa toisen pidempään töissä olleen määräaikaisen työsuhdetta.

Enemmän minusta tässä on outoa tuo, että ensin kesätyöntekijälle annetaan ensin sopimus syyskuun loppuun, sitten jatketaan vuoden loppuun jne. Eli enemmän minusta tässä on outoa se, että työnantaja tarjoaa jatkuvasti ihmisille määräaikaisia työsuhteita vaikka vaikuttaisi siltä että työvoimalle on oikea pidempiaikainen tarve. 

Vierailija
5/40 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä minulle on uutta työpaikkaa jo tarjottu, ei ole siitä kyse mutta halusin vaan tietää että miten tää menee näin että parempi mieli on ku mä tiedän että se on oikeesti laillista.

Ap

Vierailija
6/40 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko molemmat kenties jotain tukityöllistettyjä?

Vierailija
7/40 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi samoin. Vitutti, mutta eipä tuolle mitään voi.

Vierailija
8/40 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo laillista, mutta kyllähän työkokemuskertymä monesti vaikuttaa, erityisesti samassa talossa hankittu. Joten kyllä tuo aika valjua touhua on. Omassa työpaikassani määräaikaisuudet on menneet talossa pisimpään olleille, samoin vakinaistamiset on tehty ns. saapumisjärjestyksessä. Sympatiat sulle, ap!

Vierailija
9/40 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ollut töissä.

En koskaan työtön.

Myös hänkään ei ole tukityöllistetty mutta on ollut pitkään, eli vuosia, työtön. Syytä en tiedä.

Ap

Vierailija
10/40 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ollut peruste tehdä määräaikainen sopimus toistaiseksi voimassa olevan sijaan?

Vierailija
11/40 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin otti päähän kun minä siis vuoden alusta olen ollut talossa, ja olen lomalla ollut yhteensä vain viikon verran koska ei ole kertynyt lomia eikä rahaa lomailla, niin tämä uusi varasi heti kaksi viikkoa lomaa Elokuulle. Ilmeisesti hänellä on kuitenkin rahaa.

Ap

Vierailija
12/40 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajasi saa todennäköisesti tukea kun työllistää tämän henkilön pidempään kun hän palaisi muuten työttömäksi.  Eli työnantajalle on edullisempaa taloudellisesti työllistää tuo toinen henkilö.

Vierailija
13/40 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ollut peruste tehdä määräaikainen sopimus toistaiseksi voimassa olevan sijaan?

Määräaikainen se on munkin sopimus.

Ap

Vierailija
14/40 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On laillista, mutta kuten sanoit, hän sopii porukkaan sinua paremmin. Ta saa valita, kenen kanssa tekee sopimuksia.

Vierailija
15/40 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole tukityöllistetty.

Tässä ratkaisi naama.

Ap

Vierailija
16/40 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ratkaisi naama.

Ap

Tämä on ihan normaalia, sopivin valitaan.

Vierailija
17/40 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ratkaisi naama.

Ap

Niin se valitettavasti usein menee. Ei ole laitonta.

Vierailija
18/40 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein? Usein ratkaisee ammattitaito ja kokemus.

Jos henkilö on ollut kauan työtön, voi olla että siihen on omat syynsä ja työnantaja ottaa riskin kun palkkaa sellaisen töihin.

Matalapalkkaisten aloilla se naama taas usein, ei aina, ratkaisee.

Terv. Työnantaja.

Vierailija
19/40 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kysyä millaisia nämä tapaukset ovat olleet missä kauemmin talossa ollut on saanut lähteä, jonkun jolla vähemmän työkokemusta, tieltä?

Ap

Vierailija
20/40 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tapahtua aika harvoin.

Ap