Ahdistelevat myyjät
Miksi esim. urheilukaupoissa ei saa nykyään olla enää rauhassa? Heti kun astuu ovesta sisään niin ainakin viisi myyjää hyökkää kimppuun toinen toisensa jälkeen ja jokainen esittää samat kysymykset: "Miten voin olla avuksi? " "Etsitkö jotain tiettyä?" yms.yms.yms. Sitten kun vastaa vain katselevansa, niin myyjä tokaisee: "kerro vaan heti jos tarvitset apua". On se nyt saatana kun joutuu hirveään tenttiin että saa käydä kaupassa. Sitähän varten ne myyjät siellä ovat että heiltä voi TARVITTAESSA pyytää apua. Tuollainen väkisin tuputtaminen on ihan hirveää. Minä ainakin välttelen tietoisesti kauppoja joissa tällaista tapahtuu, koska ei kaupassa käynnin pitäisi olla näin ahdistavaa.
Kommentit (11)
Ei se niiden myyjien vika ole. Lähes kaikkialla alkaa jo olla systeemi jossa kytätään jokaisen myyntiä ja ei hyvä heilu jos ei tavoitteisiin yllä.
XXL:n läpi kävellessä saa joka ikisen tiskin myyjälle sanoa hei. Vaatekaupoissakin jokaiselle myyjälle. Nykyään ruokakaupoissakin. Niitä myyjiä on vieläpä niin paljon, että parhaimmillaan joutuu sanomaan vaikka kuinka monelle. Mur.
Hyvä, että ahdistelevat: on tästä syystä loppunut shippailu kokonaan ja olen säästänyt huomattavia summia. Teen itse kaikkea ja jos pakko on jotain hankkia, niin tilaan edullisesti netistä.
Niin ahdistavia ne myyjät ovat.
Vierailija kirjoitti:
XXL:n läpi kävellessä saa joka ikisen tiskin myyjälle sanoa hei. Vaatekaupoissakin jokaiselle myyjälle. Nykyään ruokakaupoissakin. Niitä myyjiä on vieläpä niin paljon, että parhaimmillaan joutuu sanomaan vaikka kuinka monelle. Mur.
No, onhan se kamalaa tervehtiä! Huiiii
Vierailija kirjoitti:
Mistähän rautakauppaankin sais paljon myyjiä...
Mahtaako kukaan tykätä myyjän työstä. Pitää jatkuvasti mielistellä.
Jos eivät käyttäytyisi näin, tulisi äkkiä kenkää. Yleensä pomot vaativat myyjiltä tätä keinotekoista asiakaspalveluhenkeä. Toinen syy voi olla myyjien provisiopalkkaus, jolloin saavat kokonaismyynnistä/katteesta itselleen lisää palkkaa.
Mutta ei hätää! Odota noin 10 vuotta, niin enää ei ole fyysisiä kauppapaikkoja, vaan kaikki tilataan verkosta.
Monessa paikassa myyjillä on provisioon perustuva palkka, siinä syy. Samasta syystä suosittelevat yleensä sitä parempaa ja kalliimpaa kuin olet ostamassa. "minulla itsellänikin on tämä" voin suositella blaablaablaaah.
Naapurin Jaska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän rautakauppaankin sais paljon myyjiä...
Täällä kävi kanssa mielessä, että mitenhän tämän palvelualttiuden saisi esimerkiksi K-Rautaan siirrettyä :D
Tuota asiakkaan kontaktointia nimenomaan vaaditaan myyjiltä.
Provikka on todella harvinaista myymälöissä tänä päivänä, joten tuskin siitä johtuu.
Joo ja yritäpä mennä apteekkiin vain katselemaan. Enhän mä voi tietää mihin kaikkeen löytys apu kun en tiedä mitä sieltä saa.