Aion irtisanoutua nykyisestä työstä. Kuinka minun kuuluu menetellä?
Ilmoittaudun tietenkin työvoimatoimistoon työttömäksi työnhakijaksi, mutta mitä sen jälkeen tapahtuu? Tapaanko työvoimavirkailijan ja kartoitamme yhdessä tilannettani? Tämä tulee siis olemaan ensimmäinen kerta työttömänä.
Kommentit (10)
Hän tulee nöyryyttämään ja häpäisemään sinut
Mitäs jos etsit ensin uuden paikan ja irtisanoudut sitten.
Kannattaa ennemmin hommata kenkää kuin itse lähteä jossei ole 3kk karenssiin varaa.Ala saikuttaa ja tee työ huonosti
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa etsiä uutta työtä ennen kun irtisanoudut.
Tämä on toki ensimmäinen vaihtoehto, mutta jos huonosti käy, työnhaku pitkittyy, jolloin ei jää muita vaihtoehtoja kuin hypätä tyhjän päälle (syitä tälle en nyt avaa tässä yhteydessä enempää). Lähinnä siis kiinnostaa se, että saako työvoimatoimistosta apua työnhakuun ja jos saa, millaista?
Et tapaa ketään. Nettiin tulee tekstinpätkä ja käyt laittamassa rastin että hyväksyt suunnitelman. Kolmen kuukauden päästä käyt rastittamassa tehdyksi kaiken mitä siellä on ja odotat uutta suunnitelmaa. Voi tulla soitto tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Et tapaa ketään. Nettiin tulee tekstinpätkä ja käyt laittamassa rastin että hyväksyt suunnitelman. Kolmen kuukauden päästä käyt rastittamassa tehdyksi kaiken mitä siellä on ja odotat uutta suunnitelmaa. Voi tulla soitto tai sitten ei.
Miten tämä ruutujen täyttö auttaa minua työllistymään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä ruutujen täyttö auttaa minua työllistymään?
Ei mitenkään.
Irtisanomisilmoitus työnantajalle. Lähdet töistä ilmoittamallasi päivämäärällä. Ilmottaudut seuraavana päivänä työttömäksi netin kautta. Netin kautta tulee muutama lue tämä ja ruksaa tämä kohta jutska. Vastaanota työvoimapoliittinen lausunto joka lähetetään ammattiliittoon ja se kertoo, että olet saanut 3kk karenssin jonka aikana et saa ansiopäivärahaa. Elelet omaa elämääsi.
Olisi kovin hyödyllistä työnhaun kannalta, jos saisi ammattilaisen avuksi. Voisi kartoittaa vähän sitä millaista työtä kannattaa ylipäätään hakea ja sitä olisiko lisäkouluttautuminen tilanteessani parempi vaihtoehto. Miksi työvoimatoimistosta ei saa tämän kaltaista apua?
Kannattaa etsiä uutta työtä ennen kun irtisanoudut.