Lepopulssi 50 huonokuntoisella
Onko ok? Eikö se ole aika alhainen ,kun en juuri harrasta kuormittavaa liikuntaa yhtään.
Kilpirauhaslääkitys on.
Kommentit (14)
Leposyke on pitkälti perinnöllistä.
On huippu-urheilijoita, joilla leposyke on yli 60.
Mun arvot oli viimeks tsh o,o3. T4v. 19. T3v. 5,9
Joten vajaalla en ole. Hyvät arvot ,ei vajisoireita ,olo terve.
Ymmärtääkseni alhainen lepopulssi on hyvä asia sydämmen kannalta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni alhainen lepopulssi on hyvä asia sydämmen kannalta.Ap
Minun lepopulssi on 40-43 ja pitäisi olla huippu-urheilija, mutta kun en ole.
50 on ihan normaali.
Tupakoitsijoilla on 60-70 normaali.
Tupakoitsija ja kahvinjuoja olen, äsken join 2 kuppia kahvia ja polttelin samalla sätkän parvekkeella. Sitten istahdin tähän sohvalle, ja otin tämän keskustelun innoittamana sykkeeni, joka oli 53. Pitääkö mun nyt mitata huomenna aamulla uusiks että paljon se oikeasti on ?
No kysy lääkäriltä, joka hoitaa kilpirauhasasiaasi. Ja tupakoinnin lopettaminen kannattaa aina.
Liian alhainen leposyke ei aina ole hyväksi. Se voi kertoa myös sydämen laiskuudesta niin ettei sydän jaksa pumpata ja siitä seuraa sydämen vajaatoiminta, turvotuksia jne... kannattaa käydä lääkärin luona kertomassa oireistaan.
Joillekin joudutaan asentamaan tahdistin.
Vierailija kirjoitti:
Leposyke on pitkälti perinnöllistä.
On huippu-urheilijoita, joilla leposyke on yli 60.
Näin on. Itse ollut aina vahva kestävyysurheilussa, vaikka leposyke huitelee lähellä 70:ntä. Kestävyysurheilun maailmanhuipuillahan leposykkeet pyörii siellä 30-40 välimaastossa, mutta toki poikkeuksiakin on.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni alhainen lepopulssi on hyvä asia sydämmen kannalta.Ap
Pitää paikkansa! Mitä alhaisempi, sen pitempi on sydämen ikä! Kestävyysurheilijoille alhainen syke on etu. Mika Myllylälläkin se taisi olla 30-40.
Mullakin matala, mut ongelma, en oo kestävyysurheilun huippu. Mut toi on hyvä ominaisuus, ehkei sun kunto oo niin huono.
Vierailija kirjoitti:
Liian alhainen leposyke ei aina ole hyväksi. Se voi kertoa myös sydämen laiskuudesta niin ettei sydän jaksa pumpata ja siitä seuraa sydämen vajaatoiminta, turvotuksia jne... kannattaa käydä lääkärin luona kertomassa oireistaan.
Mikä on liian alhainen? Äidilläni (86v) on leposyke 55-58. Lievästi ylipainoinen, mutta täysin terve. Ei mitään lääkityksiä. Minulla (65v) on syke sama kuin äidilläni. Olen myös terve, lukuunottamatta selän rappeumasairautta. Kilpirauhasarvot olleet molemmilla aina normaalit! Sydämen kunto on myös todettu hyväksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on liian alhainen? Äidilläni (86v) on leposyke 55-58. Lievästi ylipainoinen, mutta täysin terve. Ei mitään lääkityksiä. Minulla (65v) on syke sama kuin äidilläni. Olen myös terve, lukuunottamatta selän rappeumasairautta. Kilpirauhasarvot olleet molemmilla aina normaalit! Sydämen kunto on myös todettu hyväksi!
Mulla n.55 normaalisti.
Sydänvaivoista kannattaisi ehkä kertoa lääkärille. Tuskin se on mitään vakavaa, mutta oman mielenrauhan takia kannattaisi käydä lääkärissä.
Minulla on pulssi normaalisti 60-70, mutta saan joskus outoja rytmihäiriötä tms. Pulssi tuntuu epätasaiselta ja oudolta. Pulssin mitatessani se on 50. Joskus taas yli 90. Olen arvellut tämän liittyvän stressiin. Pitäisi kai itsekin käydä lääkärissä, kun kerran muitakin neuvon menemään.
Mulla sama: rapakunto ja alhainen lepopulssi. Johtuu juurikin kilpirauhasen vajaatoiminnasta, vaikka lääkitys onkin. Leposyke nousi jonkin verran, kun lääkitystä korjattiin suuremmaksi muiden oireiden johdosta.
Ei tuosta kannata huolestua. Jos on muita vajaatoiminnan oireita ts. lääkitys ei olisi täysin riittävä, sitten kannattaa keskustella lääkärin kanssa, pitäisikö annostusta muuttaa.