Onko hammaslankainta tarkoitus käyttää vain kerran?
Miten tuota on tarkoitus käyttää, koko suu yhdellä ja roskiin? Käytän nimittäin hammaslankaa varmaan metrin kerrallaan.. S: Koska vaihtelen kohtaa kahden välin välein. Nyt ostin hammaslankaimia. Tai onko jollain hammaslanganviejä, onko se kätevä?
Kommentit (16)
Käytätkö hammaslankaa sitten niin, että otat pätkän ja koko suu sillä? En tiedä mistä mulla on moinen tapa, että en käytä samaa kohtaa pitkään.. Järkevintähän se olisi käyttää samoin kuin lankainta.
Itseasiassa löysin nyt tällaisen jutun https://fi.webdento.com/hammaslanka-hammaslankain-kaytto/ ja täällä sanotaan näin: Hammaslankaimia voidaan käyttää useita kertoja kunnes lanka rispaantuu tai katkeaa. Käytön jälkeen lankain huuhdellaan ja laitetaan kuivumaan.
Miten ihmeessä tuo eroaa hammaslangasta, eikö senkin voisi pihi laittaa kuivumaan? Jotenkin tuntuu kummalliselta, eikö se ole likainen... Vaikka niinhän hammasharjaakin käytetään ties kuinka kauan ja kuivataan välissä. Kummallisia juttuja nämä.
Kun otin lankaimen käyttöön niin tajusin että puhdasta sillä tulee vaikka samaa kohtaa käyttää. Huuhtelen sitä kyllä välissä, jos näkyy paljonkin plakkia. Minullakin oli aikaisemmin tapana käyttää paljon lankaa, mutta tuon jälkeen tosiaan otan vain pätkän - tai kaksi jos siltä tuntuu. 1
Hammaslääkäri sanoi, että samaa lankainta voi käyttää muutamasti.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa löysin nyt tällaisen jutun https://fi.webdento.com/hammaslanka-hammaslankain-kaytto/ ja täällä sanotaan näin: Hammaslankaimia voidaan käyttää useita kertoja kunnes lanka rispaantuu tai katkeaa. Käytön jälkeen lankain huuhdellaan ja laitetaan kuivumaan.
Miten ihmeessä tuo eroaa hammaslangasta, eikö senkin voisi pihi laittaa kuivumaan? Jotenkin tuntuu kummalliselta, eikö se ole likainen... Vaikka niinhän hammasharjaakin käytetään ties kuinka kauan ja kuivataan välissä. Kummallisia juttuja nämä.
Joo itse päättelin että vaihdan säännöllisesti koska omat hammasvälini rispaannuttavat tuon langan heti. En tosiaan itsekään löytänyt mitään oikeaa tietoa asiasta, mutta oman käytön perusteella tulin tälläiseen lopputulokseen. Hygienia syistä myös mukavempaa. T. 1
Mulle hammaslääkäri sanoi, että hammaslankaakin voi käyttää useamman kerran. Sitä en ole tottunut huuhtelemaan, mutta lankaimen huuhtelen. Järkeilen asian juuri sillä, että huuhdellaanhan hammasharjakin.
Lanka on täynnä bakteereja käytön jälkeen, ehdottomasti roskiin tai on verenmyrkytysvaara!
Tiedättekö mikä tulee teille kaikille lankainta käyttäville paljon havlemmaksi:
ostakaa tänään (-25% kaikesta) Clas Ohlsonilta Waterpik-hammasvälipuhdistaja. ovh n. 100 e.
Minulle se ainakin on kertokäyttötuote siinä missä vessapaperi.
Mutta kai se paprunkin voi pissan jälkeen laittaa kuivumaan. Hygieenisempi tuotos kehosta itse asiassa on pissa kuin jotkut hammasvälit.
Että phyi... käytän vain kerran lankaa, kuten vessapaperiakin.
Ihan samalla tavalla voi käyttää samaa kunnes rispaantuu ihan kuin hammasharjaakin. Toki jos muutamalla käyttökerralla ei rispaannu/pysyy hyvänä, on hyvä lankain/lankaimenpää vaihtaa, kuten harjakin vaihdetaan 3kk välein vaikka ei harjakset harota.
Muuten jos jollain rispaantuu heti ja hammasvälejä on paikkailtu kannattaa hammaslääkäriltä tai suuhygienistiltä kysyä, mahtaako olla paikkaylijäämää ja pyytää hiomaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle se ainakin on kertokäyttötuote siinä missä vessapaperi.
Mutta kai se paprunkin voi pissan jälkeen laittaa kuivumaan. Hygieenisempi tuotos kehosta itse asiassa on pissa kuin jotkut hammasvälit.
Että phyi... käytän vain kerran lankaa, kuten vessapaperiakin.
Entä hammasharjaa, käytätkö samaa vain kerran? 🤔
🙄
Niin hammaslankaimen päätä tosiaan voi käyttää useamman kerran.
Mutta parhaita ovat GUMin silikoniset harjat. Hammaslankain on niin ohut, että ei sillä saa aina kaikkea moskaa pois. Mutta on se ihan hyvä lisä.
Käytän useamman kerran. Niin kauan, kunnes on liian tumma ja säikeinen lanka.
Vierailija kirjoitti:
Niin hammaslankaimen päätä tosiaan voi käyttää useamman kerran.
Mutta parhaita ovat GUMin silikoniset harjat. Hammaslankain on niin ohut, että ei sillä saa aina kaikkea moskaa pois. Mutta on se ihan hyvä lisä.
Käytän molempia. Silikoniharja ei mahdu poskihampaiden väliin.
Käytän useamman kuukauden kerrallaan.
Itse käytän niin että yhdellä koko suu ja sitten roskiin. Käytän joka toinen päivä lankainta tarkkaan puhdistukseen (koska kallista muuten) ja tavallista hammaslankaa sitten muina aikoina.