Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anne Berner taas ihan käsittämätön nainen! Autoveroa ei voi nostaa ennen kuin on saatu kunnolliset julkisen liikenteen palvelut koko Suomeen!

Vierailija
28.06.2018 |

Berneri on taas keksinyt ihan päättömiä Helsinkikeskeisiä ideoita. Autoveroa halutaan nostaa, jotta ihmiset alkaisivat käyttää julkista liikennettä enemmän työmatkoihin.
Mutta miten helv. niitä käyttää jos niitä ei ole. Julkisen liikenteen yhteydet Helsingin ulkopuolella on ihan paskoja! Eikä tarvitse mennä kuin ihan vähän Helsingin ydinkeskustan ulkopuolelle.

Minä olen ottanut vastaan työtä kauempaa omasta asuinpaikastani. Ja vastahan valitettiin siitä kun ihmiset ei muuta toiselle paikkakunnalle työpaikan perässä. (Ihan niinku kaikilla olisi varaa muutella ja vuokrailla tai ostella taloja Helsingistä) (Sitäpaitsi työkkärikin pakottaa nykyisin vastaanottamaan työtä kauempaakin!) Niin minun työvuorot ovat työmatkoineen venähtäneet 10 tuntisiksi. Tämä tarkoittaa sitä, että myös lapseni ovat hoidossa kymmenen tuntia!
JOS alan käyttää julkisia, työmatkani voivat venyä 14 tuntisiksi. Kertoisiko Anne Berner minulle, että missä on sellainen päiväkoti, joka suostuu pitämään lapsia yli 14 tuntia hoidossa? Tuohon 10 tuntiinkin suhtaudutaan jo nihkeästi ja tuomitsevasti.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei auttaisi edes julkisen liikenteen parantaminen. Syystä että mulla vaihtuu työkohteet viikoittain ja työmatka siis vaihtelee niin pituuden kuin suunnankin suhteen, myös aloitusajat vaihtelee. Ne kohteet jotka on pyöräilymatkan päässä, ajan pyörällä, mutta kun matkaa alkaa olla kymmeniä kilometrejä per suunta niin kyllä siinä mielellään auton ottaa kulkupeliksi. Leikkasivat kilometrikorvauksia ja nyt sitten pitäis vielä verojakin maksaa lisää. Kohta ollaan siinä pisteessä, että tulee halvemmaksi myydä auto pois ja jäädä työttömäksi.

Vierailija
22/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa Suomen valtio voisi ostaa jokaiselle työssäkäyvälle perheelle vähäpäästöisen sähköauton. Tulisi halvemmaksi kuin julkisen liikenteen parantaminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa Suomen valtio voisi ostaa jokaiselle työssäkäyvälle perheelle vähäpäästöisen sähköauton. Tulisi halvemmaksi kuin julkisen liikenteen parantaminen. 

Sitten nämä perheet voisi autoveron verran maksaa sähköautosta vuokraa.

Tällä hetkellähän asia on niin, että suomalaiset ostaa sen vanhan auton 2000 eurolla ja maksaa autoveroa. Koska uudempaan autoon ei todellakaan ole varaa. En minä pysty palkastani irrottamaan 300-400 e kuukaudessa autonlainan maksuun. Minulla ei ole suurta perintöä tms. jolla voisin auton ostaa velattomana. Siksi on tyydyttävä siihen v. 1995 toyotaan.

Lasten päivähoitomaksuihin uppoaa se 300-400e kuukaudessa. Samoin sähkö ja vesi vie tuhottomasti rahaa. Saati ruoka! Miksi helvetissä sen ruuankin pitää olla niin saatanan kallista Suomessa? Enää ei käy selitykseksi vuonna 2018 se, että kun me ollaan niinku saari täällä Suomessa ja kaiken kuskaaminen tänne on niin kallista. Haistakaa paska!

Ruotsissa on ruoka paljon halvempaa ja sekään saaresta sen kummempi valtio ole. 

Vierailija
24/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anne ei varmaan ole koskaan käynyt helsingin ulkopuolella, surullista.

Itseasiassa valitettavaa on että tämä sveitsiläistaustainen palasi aikoinaan Helsinkiin. Sai Suomen kansalaisuuden vasta 2015.

Anne haki Suomen kansalaisuuden tuolloin vain sen takia että voi osallistua eduskuntavaaleihin. Muuten häntä ei suomalaisuus ja suomalaisena olo ole kiinnostanut.

Vierailija
25/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana Islanti on saari. Suomi EI OLE SAARI!!! Ei ole ollut enää kahteen sataan vuoteen. 

Vierailija
26/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Berneri on taas keksinyt ihan päättömiä Helsinkikeskeisiä ideoita. Autoveroa halutaan nostaa, jotta ihmiset alkaisivat käyttää julkista liikennettä enemmän työmatkoihin.

Autoverosta pitäisi päinvastoin antaa alennusta jos autoa käyttää työmatkoihin. Miksi päättävät tahot ajattelee asioita ihan nurinkurisesti?

Km-vähennykset?

Vierailija
27/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bernereikä

Vierailija
28/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lappilaiset taas kiittää!!

T. 80 km työmatkoja ajellut kun julkista ei ole. Verottaja kehtas vielä soittaa, että miksi et yöpynyt työpaikkakunnalla. No en saatana yövy kun pitää lapset hakea päivähoidosta ennen klo. 5 ja miehellä vuorotyö toisella paikkakunnalla.

Missäs yövyt vieraalla paikkakunnalla? Hotellissa vai? Mullakin oli 100 kilsan työmatka suuntaansa, vaan ei ole enää, kun vituutti se ajaminen. 

Mulle verottaja kehtasi valittaa kerran, miksi mun palkka laskee koko ajan. Yksityinen työnantaja lomautteli meitä silloin ahkeraan säästääkseen, kun firma oli taloudellisissa vaikeuksissa. Verottajan olisi pitänyt kyllä nähdä tiedoistani, että osa mun tuloista tuli työttömyyskassasta. En edes jaksanut hermostua sille verotoimiston muijalle, oli niin kertakaikkisen tyhmä.

Vierailija
29/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoverosta pitäisi päinvastoin antaa alennusta jos autoa käyttää työmatkoihin. Miksi päättävät tahot ajattelee asioita ihan nurinkurisesti?

Km-vähennykset?

Duunari ei noista juurikaan rahallisesti hyödy. Lääkärinpalkalla saa jo rahaa takaisinkin.

Vierailija
30/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan boikotoida nyt ja aina Vallilaa.

Vierailija
31/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten helv. niitä käyttää jos niitä ei ole. Julkisen liikenteen yhteydet Helsingin ulkopuolella on ihan paskoja! Eikä tarvitse mennä kuin ihan vähän Helsingin ydinkeskustan ulkopuolelle.

Minä olen ottanut vastaan työtä kauempaa omasta asuinpaikastani. Ja vastahan valitettiin siitä kun ihmiset ei muuta toiselle paikkakunnalle työpaikan perässä. (Ihan niinku kaikilla olisi varaa muutella ja vuokrailla tai ostella taloja Helsingistä) (Sitäpaitsi työkkärikin pakottaa nykyisin vastaanottamaan työtä kauempaakin!) Niin minun työvuorot ovat työmatkoineen venähtäneet 10 tuntisiksi. Tämä tarkoittaa sitä, että myös lapseni ovat hoidossa kymmenen tuntia!

JOS alan käyttää julkisia, työmatkani voivat venyä 14 tuntisiksi. Kertoisiko Anne Berner minulle, että missä on sellainen päiväkoti, joka suostuu pitämään lapsia yli 14 tuntia hoidossa? Tuohon 10 tuntiinkin suhtaudutaan jo nihkeästi ja tuomitsevasti.

EI joukkoliikennettä tule muuta kuin sellaisiin paikkoihin, joissa on niitä joukkoja. Eihän ole mitenkään mahdollista yhteiskunnan varoilla, eli siis veronmaksajien varoilla, pyörittää mitään miljoonille mitoitettua liikennejärjestelmää muutaman tuhannen asukkaan kunnassa.

Vierailija
32/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhäkin voi mennä taksilla työnantajan piikkiin, jos on muuten muka vaikeaa! Juntit suomalaiset taas keksivät ongelmia, vaikka ratkaisu on jo olemassa. Eihän kukaan oikea ihminen sitä paitsi tee töitä Helsingin ulkopuolella enempää kuin muutaman virkistyspäivän kuukaudessa.

Vierailija
33/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Km-vähennykset?

Aikamoiset rajoitukset siinä, lisäksi ei se korvaa autoverosta aiheutuvaa pääomakulua.

Mutta hyvä huomio sinänsä ja kannustaa kyllä semmoiseen kikkailuun, että kannattaa muuttaa juuri sen verran kauas bussireiteistä että onnistuu vähennykset.

Vierailija
34/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

km-vähennykset on niin vähän, että niillä ei kyllä saa korvattua sitä määrää rahaa minkä bensaan kuluttaa vuodessa. Minulla menee vajaa 5000 e vuodessa bensaan. Veronpalautusta saan n. 2000e

Vierailija
35/35 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berner on saanut paljon tuhoa aikaan. Kun hän ilmoitti, että sähköpyörän ostoon saa 400 e tukea koko pyöräkauppa pysähtyi, kun kaikki jäivät odottamaan, milloin toi tuki tulee. No eihän se tullut, kun Berner menee lupailemaan mitä sattuu keneltäkään kyselemättä.

Paljonkohan on fillatikauppiaiden tappiot.

Parikin taksikuskia on tuskaillut uuden taksilain takia. Hyvä tietysti, että kilpailua tulee, mutta kuulemani mukaan on hirveän paljon epäselviä asioita vielä, joista kukaan ei ole kertonut ja muutama päivä aikaa.

Berner on röyhkeä oman tien kulkija. Ei sovi yhtään nykyiseen työhönsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme