Anne Berner taas ihan käsittämätön nainen! Autoveroa ei voi nostaa ennen kuin on saatu kunnolliset julkisen liikenteen palvelut koko Suomeen!
Berneri on taas keksinyt ihan päättömiä Helsinkikeskeisiä ideoita. Autoveroa halutaan nostaa, jotta ihmiset alkaisivat käyttää julkista liikennettä enemmän työmatkoihin.
Mutta miten helv. niitä käyttää jos niitä ei ole. Julkisen liikenteen yhteydet Helsingin ulkopuolella on ihan paskoja! Eikä tarvitse mennä kuin ihan vähän Helsingin ydinkeskustan ulkopuolelle.
Minä olen ottanut vastaan työtä kauempaa omasta asuinpaikastani. Ja vastahan valitettiin siitä kun ihmiset ei muuta toiselle paikkakunnalle työpaikan perässä. (Ihan niinku kaikilla olisi varaa muutella ja vuokrailla tai ostella taloja Helsingistä) (Sitäpaitsi työkkärikin pakottaa nykyisin vastaanottamaan työtä kauempaakin!) Niin minun työvuorot ovat työmatkoineen venähtäneet 10 tuntisiksi. Tämä tarkoittaa sitä, että myös lapseni ovat hoidossa kymmenen tuntia!
JOS alan käyttää julkisia, työmatkani voivat venyä 14 tuntisiksi. Kertoisiko Anne Berner minulle, että missä on sellainen päiväkoti, joka suostuu pitämään lapsia yli 14 tuntia hoidossa? Tuohon 10 tuntiinkin suhtaudutaan jo nihkeästi ja tuomitsevasti.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Berneri on taas keksinyt ihan päättömiä Helsinkikeskeisiä ideoita. Autoveroa halutaan nostaa, jotta ihmiset alkaisivat käyttää julkista liikennettä enemmän työmatkoihin.
Mutta miten helv. niitä käyttää jos niitä ei ole. Julkisen liikenteen yhteydet Helsingin ulkopuolella on ihan paskoja! Eikä tarvitse mennä kuin ihan vähän Helsingin ydinkeskustan ulkopuolelle.Minä olen ottanut vastaan työtä kauempaa omasta asuinpaikastani. Ja vastahan valitettiin siitä kun ihmiset ei muuta toiselle paikkakunnalle työpaikan perässä. (Ihan niinku kaikilla olisi varaa muutella ja vuokrailla tai ostella taloja Helsingistä) (Sitäpaitsi työkkärikin pakottaa nykyisin vastaanottamaan työtä kauempaakin!) Niin minun työvuorot ovat työmatkoineen venähtäneet 10 tuntisiksi. Tämä tarkoittaa sitä, että myös lapseni ovat hoidossa kymmenen tuntia!
JOS alan käyttää julkisia, työmatkani voivat venyä 14 tuntisiksi. Kertoisiko Anne Berner minulle, että missä on sellainen päiväkoti, joka suostuu pitämään lapsia yli 14 tuntia hoidossa? Tuohon 10 tuntiinkin suhtaudutaan jo nihkeästi ja tuomitsevasti.
Mainittakoon vielä, että jos kulkisin työmatkat julkisilla, niin joutuisin käyttämään sekä junaa että bussia.
Jos työapikkani sijaitsisi radanvarsikaupungissa, niin olisi helpompaa mutta joudun poikkeamaan radan varresta itä-länsisuuntaan. Työapaikalleni menee ja tulee busseja kaksi kertaa päivässä. Työpäiväni päättyy klo 16.00 ja bussi lähtee 15.30. Siinä työnantajalle metittävää miten korvaan menetetyn puoli tuntia joka päivä jos lähden siis ennen neljää töistä. Seuraava bussi lähteekin vasta 18.00. Jolloin neljän jälkeen odottelisin kaksi tuntia työpaikalla ennen kuin pääsisin lähtemään kotiin.
Ja ei. Minun työpaikalleni en pysty järjestämään kimppakyytejä! Kaupungistani kukaan muu ei sinne kulje.
Vierailija kirjoitti:
Autoveroa pitäisi laskea, ei nostaa. Meillä ajetaan vahoilla romuilla kun autovero niin korkea.
AIVAN! MInullakin on ihan vanha paska auto, koska millä rahalla sen uuden päästöttömän sähköauton ostan!
Yritä tässä sitten olla kunnon kansalainen ja ottaa vastaan töitä vähän kauempaakin.
Missä ihmeen pilvilinnassa tuo akka elää??
Anne Berner voi nostaa autoveroa mutta samalla sitten lisätä resursseja lastensuojeluun ja rakentaa lastekoteja, että saadaan sinne ne kaikki julkisilla liikennevälineillä töihin kulkevien vanhempien lapset. Tai voidaanhan me jäädä työttömäksi kotiinkin niitä lapsia hoitamaan niin sitten saadaan taas valittaa laiskoista työttömistä ja lisätä aktiivimallia työttömyystukeen.
On taas päättäjiltä unohtunut että viimeksi kun autoveroa laskettiin sen tuotto nousi.
Minun mielestäni tekemällä julkisesta liikenteestä parempaa voidaan vähentää päästöjä. EI tekemällä yksityisautoilua kalliimmaksi.
Kukaan hullu ei lähe työmatkoja tekemään omalla autolla jos on hyvä julkisen liikenteen vaihtoehto tarjolla!!!
Mutta kun ei ole.
Helsingissä ok, ratikalla ja metrolla ja junalla pääsee. Mutta menepäs kehä ykkösen ulkopuolelle. Heti vaikeutuu.
Koko Suomi pitää saada siirrettyä seuduille, joissa julkinen liikenne toimii.
Lappilaiset taas kiittää!!
T. 80 km työmatkoja ajellut kun julkista ei ole. Verottaja kehtas vielä soittaa, että miksi et yöpynyt työpaikkakunnalla. No en saatana yövy kun pitää lapset hakea päivähoidosta ennen klo. 5 ja miehellä vuorotyö toisella paikkakunnalla.
Anne ei varmaan ole koskaan käynyt helsingin ulkopuolella, surullista.
Nyt kun on nämä kesälomat niin tämä Anne Berner muuten toimii suomen pääministerinä 11 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Koko Suomi pitää saada siirrettyä seuduille, joissa julkinen liikenne toimii.
Hei asun sellaisella seudulla jo. Mutta kun tämä on kehä ykkösen ulkopuolella kuitenkin. Ja työpaikkani myös
Ei kyllä taas mitään järkeä. Se on hyvä sieltä norsunluutornista sanella määräyksiä ja käskyjä, kun itse voi ajella kalliilla vähäpäästöisellä autolla välittämättä
maksuista tai vaihtoehtoisesti käyttää valtion pussiin taksia :)
Itse asun Helsingissä, mutta silti jos liikkuisin julkisilla työmatkani, niin se kestäisi 1,5h per suunta. Eli 3h lisää työpäivän päälle, ei kiitos!
Missä ihmeen todellisuudessa nää päättäjät oikein elää? Hieman irti oikeasta todellisuudesta tänkin rouvan höpinät. Nimenomaan maksuja pitäisi alentaa -> ihmisillä olisi varaa ostaa parempia (=taloudellisempia ja vähäpäästöisempiä) autoja. Mutta ei, järkevät päätökset eivät tule kuuloonkaan. Ainoastaan järjettömät, tähtiä tavoittelevat ideat yritetään viedä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun on nämä kesälomat niin tämä Anne Berner muuten toimii suomen pääministerinä 11 päivää.
huoh. Tuli jopa Sipilää ikävä
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa valitettavaa on että tämä sveitsiläistaustainen palasi aikoinaan Helsinkiin. Sai Suomen kansalaisuuden vasta 2015.
Voiskos rouva ministeri huolehtia, että liikenteestä kerätyt verot käytettäs liikenneverkkojen ylläpitämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa valitettavaa on että tämä sveitsiläistaustainen palasi aikoinaan Helsinkiin. Sai Suomen kansalaisuuden vasta 2015.
......Ja toimii pääministerin tuuraajana 2018. Mistä ihmeestä hän oikein ilmestyi politiikan areenalle?
Tarpeeksi kun työssäkäymistä hankaloitetaan, niin voi olla että päästään jopa tavoitteeseen eli ihmisten työssäkäynti vähenee ja porukka on mieluummin kortistossa. Eikös tässä sitä haettu?
Vierailija kirjoitti:
Autoverosta pitäisi päinvastoin antaa alennusta jos autoa käyttää työmatkoihin. Miksi päättävät tahot ajattelee asioita ihan nurinkurisesti?
Autoveroa pitäisi laskea, ei nostaa. Meillä ajetaan vahoilla romuilla kun autovero niin korkea.