Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rattaat mukaan matkustamoon?

Vierailija
27.06.2018 |

https://www.menaiset.fi/blogit/koti-kumpulassa/kasimatkatavaroihin-maht…

ihme jos ei kaikkien laukut mahdu mukaan jos toiset raahaa rattaat sinne. Jotain järkeä saa käyttää.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa viedä, jos sopii siihen telineeseen mihin käsimatkatavarat pitää sovittaa, mutta ei sitten muita käsimatkatavaroita tälle henkilölle. Mulle valitettiin köpiksessä hesan lennolla kun oli mukana reppu ja laukku. Sanoin että molemmat oli sallittu mannertenvälisellä lennolla niin sain ottaa sitten mukaan Euroopan sisäiselle lennolle.

Vierailija
2/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne matkustamoon saa nykyisin tuoda ihan mitä tahansa, mitat ja painot on sivuseikka. Viimeksi oli lennolla mukana 3-henkinen perhe, joka toi mukanaan rattaat, 2 jääkiekkokassia, 3 cabinkokoista matkalaukkua ja yhden isomman, 2 reppua ja 1 rinkan. Siinä sitten lentoemännät poisti meiltä perheen perässä tulleilta käsimatkatavarat, että saatiin kaikki nuo mahtumaan. Kun en suostunut luopumaan omista matkatavaroistani, tuo perhe alkoi ihmettelemään, miten joustamattomia ja normihakuisia toiset ovat.

Kiva matkustaa niin, että jaloissani on jonkun toisen matkatavarat viemässä jalkatilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogitekstistä käy ilmi, että nämä käsimatkatavaroihin mahtuvat rattaat eivät itse asiassa mahdu käsimatkatavaroihin. Mutta jos tykkää elellä lentokenttävirkailijoiden hyväntahtoisuuden varassa, niin mikäpä siinä.

Juuri viime viikolla olin todistamassa eräällä isolla eurooppalaisella lentokentällä, kun suomalaisiin sovellettiin sääntöjä ilman poikkeuksia. Oli aika hölmistyneen näköistä porukkaa, kun ei saanutkaan viedä matkustamoon ylisuurta laukkua ja käsilaukkua ja reppua ja muovikassia...

Vierailija
4/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne matkustamoon saa nykyisin tuoda ihan mitä tahansa, mitat ja painot on sivuseikka. Viimeksi oli lennolla mukana 3-henkinen perhe, joka toi mukanaan rattaat, 2 jääkiekkokassia, 3 cabinkokoista matkalaukkua ja yhden isomman, 2 reppua ja 1 rinkan. Siinä sitten lentoemännät poisti meiltä perheen perässä tulleilta käsimatkatavarat, että saatiin kaikki nuo mahtumaan. Kun en suostunut luopumaan omista matkatavaroistani, tuo perhe alkoi ihmettelemään, miten joustamattomia ja normihakuisia toiset ovat.

Kiva matkustaa niin, että jaloissani on jonkun toisen matkatavarat viemässä jalkatilaa.

Jos lentoemännät joutuvat tuollaiseen välikäteen, on se merkki siitä, että tiskillä ei ole henkilökunta hoitanut hommiaan.

Vierailija
5/21 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joutunut kerran lähes huutamaan yhdelle kun alkoi tunkea jo lähes täynnä olevaan laatikkoon yli-isoa laukkua. lähti vihaisena pois. mutta jos minä, joka tuo sallitun kokoisen laukun, laitan sen yläpuolelleni olevaan paikkaan, joku ääliö luulee että saa laittaa sinne mitä vaan. ei se ole mun ongelma minne se sen laukun tunki mutta siihen lokeroon ei laittanut. painorajat on turvallisuuden takia!

Vierailija
6/21 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kans ymmärrä, mitä kaikkea sinne nykyisin saa tuoda. Mutta tuota painoraja/turvallisuusasiaa mietittiin juuri, kun siirrettiin yks painava juttu ruumaan menevästä käsimatkatavaroihin, ettei 20 kiloo ylittyisi, että miten se lisää turvallisuutta. 21,2 kiloa vaihtui 19,7 kiloksi ja 4,2 vaihtui 5,7 kiloksi. Sama määrä kamaa tuli koneeseen

Vierailija
7/21 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kans ymmärrä, mitä kaikkea sinne nykyisin saa tuoda. Mutta tuota painoraja/turvallisuusasiaa mietittiin juuri, kun siirrettiin yks painava juttu ruumaan menevästä käsimatkatavaroihin, ettei 20 kiloo ylittyisi, että miten se lisää turvallisuutta. 21,2 kiloa vaihtui 19,7 kiloksi ja 4,2 vaihtui 5,7 kiloksi. Sama määrä kamaa tuli koneeseen

No ei se nyt ihan sama ole. Ruumalaukkujen painon mukaan lasketaan mm. polttoaineen määrä koneeseen. Laskuihin vaikuttaa myös matkustajamäärä ja oletettu että heillä se max 8kg sallittu käsimatkatavaramäärä.

Tuntuu että nykyään ihmisillä on vähintään se 10kg käsimatkatavaraa ihan lyhyillä Euroopan sisäisillä lennoilla.

Vierailija
8/21 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on todella kiva viimeisille makustajille jotka saapuu koneeseen kun tavaratilat täynnä. pitäisi olla enemmän valvontaa siinä portilla. kaikki ylimääräinen pois!

Vierailija
9/21 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on todella kiva viimeisille makustajille jotka saapuu koneeseen kun tavaratilat täynnä. pitäisi olla enemmän valvontaa siinä portilla. kaikki ylimääräinen pois!

Just näin. Viimeksi lennolla mulla oli lentolaukku ja käsilaukku (penkin alle menevä) eikä ollut mahtua hyllylle, kun siellä oli kaiken maailman rotsia, pussia, kassia ja nyssäkkää. Se on epäreilua muita kohtaan ja mun mielestä on henkilökunnan työ poistaa liiat kamat jo portilla tai mainita, että ei ylös luukkuun näitä.

Vierailija
10/21 |
28.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se nyt ihan sama ole. Ruumalaukkujen painon mukaan lasketaan mm. polttoaineen määrä koneeseen. Laskuihin vaikuttaa myös matkustajamäärä ja oletettu että heillä se max 8kg sallittu käsimatkatavaramäärä.

Tuntuu että nykyään ihmisillä on vähintään se 10kg käsimatkatavaraa ihan lyhyillä Euroopan sisäisillä lennoilla.

Tuota perustelua en ole ikinä ymmärtänyt. Jos 50kg painava ihminen tuo 25kg painavan laukun menee ylipainomaksua kun kone kuluttaa enemmän bensaa.

Mutta 120kg painava saa tuoda 20kg laukun ja se on ihan ok.

Vierailija
11/21 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota perustelua en ole ikinä ymmärtänyt. Jos 50kg painava ihminen tuo 25kg painavan laukun menee ylipainomaksua kun kone kuluttaa enemmän bensaa.

Mutta 120kg painava saa tuoda 20kg laukun ja se on ihan ok.

matkustajat on laskettu keskivertopainon mukaan ja sen takia matkatavaroilla on tarkka painoraja

Vierailija
12/21 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi nipottaa käsimatkatavaroista mutta lastenvaunut, lätkäkassit ym. ei tosiaan kuulu sinne.

Vierailija
13/21 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos muide asuu Kumpulassa niin mitä voi odottaa :-D

Vierailija
14/21 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa blogitekstissä on kyllä niin sekavaa settiä, että huhhuh. 

"En tiedä olisiko tällä kertaa saanut edes viedä rattaita koneelle asti, sillä Kroatian päässä lento laskeutui niin lähelle kenttää, että kävelimme suoraan "putkesta" kentälle."

Onneksi on edes lähelle kenttää laskeutunut...

Vierailija
15/21 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienissä koneissa pienet hyllyt ja niissä tosiaan saisivat lentoemännät ohjeistaa koneeseen tullessa niitä kenellä enemmän kuin yksi laukku, että vain yksi laukku hyllylle ja loput omiin jalkoihin penkin alle.

Myös valvoa, että näin toimitaan.

Myöhemmin niitä voi nostella sinne hyllylle, jos on tilaa.

Kaikki ei tietenkään noudata ohjeita sittenkään, mutta riittävän moni.

16/21 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/36229/ghhdg/Milla-Mans-SoMa-mat…

Rattaiden paino: 7,7 kg. Käsimatkatavaroiden painorajat 5-8 kg (vaihtelee lentoyhtiöittäin). Tuossa ei paljoa muuta voi cabiniin ottaa. Toki pienten lasten maidonkorvikkeet, purkkiruuat ym. ovat asia erikseen ja ne saa mukaan ottaa.

Kuuluuko cabiniin menevät rattaat samaan, kuin nuo pilttipurkit, vaipat ja maidot? Eli ei lasketa tuohon 5/8 kg painorajaan.

Vierailija
17/21 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei kuulu. Kaikille pitäisi olla samat säännöt. Jos on liikaa tavaraa niin ruumaan vaan. Toki se voi myöhästyttää lentoa niin laskua perään noille idiooteille jotka ei tajua sääntöjä.

Vierailija
18/21 |
30.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa viedä, jos sopii siihen telineeseen mihin käsimatkatavarat pitää sovittaa, mutta ei sitten muita käsimatkatavaroita tälle henkilölle. Mulle valitettiin köpiksessä hesan lennolla kun oli mukana reppu ja laukku. Sanoin että molemmat oli sallittu mannertenvälisellä lennolla niin sain ottaa sitten mukaan Euroopan sisäiselle lennolle.

Varmaan "tällä henkilöllä" eli lapsella ei ollutkaan rattaiden lisäksi muita laukkuja vaan muut tavarat pakattu vanhempien käsimatkatavaroihin. Koska 2v:lla on jo oltava oma maksettu paikka koneessa, hänellä on myös oikeus käsimatkatavaraan siinä missä muillakin.

Vierailija
19/21 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan "tällä henkilöllä" eli lapsella ei ollutkaan rattaiden lisäksi muita laukkuja vaan muut tavarat pakattu vanhempien käsimatkatavaroihin. Koska 2v:lla on jo oltava oma maksettu paikka koneessa, hänellä on myös oikeus käsimatkatavaraan siinä missä muillakin.

mutta kun ne rattaat olivat liian isot käsimatkatavaroihin! 

Vierailija
20/21 |
01.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tarvittavat tiedot löytyy netistä, lentoyhtoyhtiöiden sivuilla. Kuinka silti monella on liikaa tavaraa tai liian isoja laukkuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi