Ripuli ennen synnytystä
Onko kokemusta löysästä vatsasta ennen synnytystä?
Mulla nyt viikkoja 40+3 ja tänään kahdesti vatsa toiminut, ekalla kerralla ihan kunnon ripulina ja toisella oli myös vähän löysällä. Tähän asti siis raskausaikana ollut kovaa ummetusta ja vatsa toiminut pari kolme kertaa viikossa. Voisko tää enteillä jotain?! :)
Ja joo, tiedän että ei välttämättä enteile, mut kuulisin mielelläni mielipiteitä ja tietty kokemuksia!
Kommentit (28)
Minulla alkoi juuri noin esikoisen synnytys. Vatsa tyhjeni ja luulin, että nyt on vatsatauti iskenyt, mutta se olikin synnytyksen alkaminen.
Kuuluu asiaan, ja itse olen oksentanutkin synnytyksen alkamisen aikoihin.
Onnea matkaan!
Kuinka kauan teillä joilla tällästä on ollut, ni on mennyt vatsan tyhjentymisestä synnytyksen alkamiseen? :)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan teillä joilla tällästä on ollut, ni on mennyt vatsan tyhjentymisestä synnytyksen alkamiseen? :)
-ap
Eipä siitä tainnut montaa tuntia enää mennä, kun alkoi supistella.
Luonto hoitaa suolen tyhjennyksen ennen synnytystä. Älä syö enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö tottakai syö jos on nälkä. Pahin on jos ei syö ja sit tulee huono olo alhaisen verensokerin takia eikä ole energiaa koitokseen.
Kiitos kommenteista, lisää vaan! :)
Mulla on nyt jo varmaan 7-8h siitä kun aamulla suoli tyhjeni eikä mainitsemisen arvosta supisteluu oo tullu, et onkohan kumminki jostain muusta kyse? Vai voiko ottaa näinki pitkän aikaa kumminkin ennen ku alkaa tositoimet?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt jo varmaan 7-8h siitä kun aamulla suoli tyhjeni eikä mainitsemisen arvosta supisteluu oo tullu, et onkohan kumminki jostain muusta kyse? Vai voiko ottaa näinki pitkän aikaa kumminkin ennen ku alkaa tositoimet?
-ap
Ei se ripuli automaattisesti tarkoita että synnytys alkamassa. Raskaana maha voi toimia miten sattuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ei se ripuli automaattisesti tarkoita että synnytys alkamassa. Raskaana maha voi toimia miten sattuu
No ei tietenkään tarkotakkaan :D niinhän mä jo tossa alotuksessani sanoin, et tiedän kyllä ettei välttämättä enteile mitään synnytykseen liittyvääkään :)
-ap
Mulla meni vatsa löysälle ennen synnytystä. Tyhjeni useita kertoja iltapäivän aikana ja sit alkoi kunnon supistukset. Välillä meinas hurahtaa peet housuun kun supisteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö tottakai syö jos on nälkä. Pahin on jos ei syö ja sit tulee huono olo alhaisen verensokerin takia eikä ole energiaa koitokseen.
Höpöhöpö itelles, kyllä sitä energiaa riittää siihen synnytykseen. Luuletko olevasi luontoa viisaampi??
Ei meinanut mitkään merkit mun kohdalla mitään. Molemmat raskaudet käynnistettiin +42 viikolla yliaikaisuuden vuoksi. Oli ripulia, limatulppaa, menkkakipuja ja vaikka mitä, mutta synnytys ei vain alkanut. Kohdunsuu ollut molemmilla kerroilla 4cm auki, kun käynnistykseem menin. Ehkä mussa on vain jotain vikaa. Koska kun kalvot oli puhkaistu ja oksitosiinitippa oli laitettu, niin rytinällä tulivat. Mun kroppa ei vain kyennyt itsestään samaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö itelles, kyllä sitä energiaa riittää siihen synnytykseen. Luuletko olevasi luontoa viisaampi??
Ei riitä jos ei syö ja juo. Nykyisin ei enää tarvitse vältellä kumpaakaan jos ei ole riskiraskaus. Paremmin jaksaa ja palautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä jos ei syö ja juo. Nykyisin ei enää tarvitse vältellä kumpaakaan jos ei ole riskiraskaus. Paremmin jaksaa ja palautuu.
Ei ihmisen elimistö ole sen kummempi kuin ennenkään. Paremmin jaksaa syömättä, mutta jälkeenpäin se syöminen on tärkeää.
Ei kyse ole mistään luvasta tai jonkun ulkopuolisen suosituksesta, vaan ihan biologiasta. Se ei muutu "suositusten" mukaan.
Mulla ummetusta viikolle 18 asti ja nyt 21 viikko ja tuntuu että maha menee löysälle milloin mistäkin. Eiköhän ole yksilöllistä mutta onnea matkaan! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä joudun olemaan mukana synnytyksissä, missä äidiltä loppuu voimat ponnistaa lapsi maailmaan. Moni näistä on ihan normaali kokoisia vauvoja, mutta äidit ovst huonokuntoisia ja eivät uskalla syödä tai juoda, koska peloiteltu sektiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmisen elimistö ole sen kummempi kuin ennenkään. Paremmin jaksaa syömättä, mutta jälkeenpäin se syöminen on tärkeää.
Ei kyse ole mistään luvasta tai jonkun ulkopuolisen suosituksesta, vaan ihan biologiasta. Se ei muutu "suositusten" mukaan.
Kyllä mulle kuule ihan kävi joka kätilö mun synnytyksen aikana tuputtamassa ruokaa juuri siksi että jaksaa. Ennen syömättömyys ja juomattomuus oli siksi jos joutuu hätäsektioon. Ja tätä ihan kysyin kun hämmästyin että ai saako sitä syyä. Totesivat että tottakai saa syödä ja pitääkin että jaksaa. Ja synnytin siis viime vuoden lopuilla. Jos äiti on ollut tuntikausia kivuissa, syömättä ja juomatta niin kyllä se väsyttää. Varsinkin jos on ihan hätävarana jättänyt syömättä kauan ennen kun synnytys edes alkaa kun yrittää lukea jotain epämääräisiä merkkejä. Synnytyskin voi kestää päiviä ja pakko siinä on jotain juoda ja syödä.
Vierailija kirjoitti:
Olisin ollut tässä jo neljä päivää syömättä tällä ohjeella. Neljän päivän aikana vatsa tyhjentynyt monesti päivässä.
Menkkamaista jomotusta ollut kohta viikon, närästys alkoi eilen, painetta tuntunut useamman päivän ihan alhaalla, lonkat ja häntäluu kipeät ja arat, myös kipeitä supistuksia tullut muutaman viikon ajan. Mutta ei tunnu vauva ulos vielä haluavan. Luin jatkuvasti yhdessä vaiheessa synnytyksen oireista ja nuo kaikki on nyt olleet, ei taida silti olla lähelläkään.
Kahdesta ensimmäisestä ei ollut lainkaan oireita, siksi nyt olen niin kovasti tutkinut näitä, mutta eiköhän tämä tästä. Täytyy nyt tehdä paljon sellaista, mitä kohta ei enää ehdi.
Rv 38
Minä tiesin sen vatsallani jo ennakkoon.
Tässä on jo neljättä päivää vaivannut todella löysät ulosteet tai oikeastaan ehkäpä jo ripuli olisi oikea termi.
Outoa tässä on se, että aamuisin kun herään, niin pitää juosta vessaan ja suoli tyhjenee todella ärhäkästi - miltei kerralla. Aamuisin vessassa tarvitsee rampata noin 2-4 kertaa. Ja tämän ripuloinnin jälkeen joskus tulee melko heikko olo.
Kuitenkin kun suoli on jo ihan täysin tyhjä, niin pystyn kuitenkin syömään ja juomaan ihan normaalisti, eikä vatsa tunnu siihen reakoivan mitenkaan huonosti, mutta kuitenkin sitten päivän mittaan ei tarvitse käydä lainkaan vessassa, vaan sitten taas seuraavana aamuna ja kaikki sitten tyhjeneekin taas ripulina ulos.
Olisiko mitään konsteja miten tämän vaivan voisi saada jotenkin kuriin? Olisi melko kiusallista jos tämä vaiva ehtisi jatkua ensi viikkoon saakka, kun työtkin alkaisi silloin, enkä todellakaan haluaisi mahdollisesti myöhästyä ripulin takia tai sitten siellä töissä käyttää aikaana vessassa ramppailuun.
Synnytys käynnistyy