Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko muuttaa pysyvästi lappiin perheesi kanssa...

Vierailija
27.06.2018 |

Jos saisit sieltä hyvän työn ja miehesi myös?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska saa lähteä?

Vierailija
2/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Liian kylmät, pitkät ja pimeät talvet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nimenomaan se suunnitelma.

Vierailija
4/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sieltä olen kotoisinkin, mutta opintojen perässä muutin pois. Nyt vakituinen työ muualla, mutta jos eteen tulee hyvä tilaisuus, varmasti tartun siihen.

Vierailija
5/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olemuutamia kuukausia asunut lapissa,niin kannattaasyvästi harkita-ensin mennä kokeeksi muutameksi kuukaudeksi.

Esim. ainakin nelä kuukautta siellä on kaksi pimeää vastakkain.Päivällä hämärää pari-kolme tuntia. Kevät voi olla upeaa aikaa aurinkoa paljon ja maktuu kunnon lumituiskua paljon väliin.No-kesä on tosi lyhyt ja vähäluminen ,toki sekaanmahtuu upeitakin päiviä.

Itse voisin asua siellä,koska olen lapsuuteni kasvanut pohjoisessa,mutta ah,,,etelä-suomessa kesäistä on n 6 kk.

Harkita kannattaa!

Vierailija
6/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti muuttaisin jos saisin vaan hyväpalkkaisen ja muutenkin mukavan työn tai sopivan yritys-tilaisuuden. Muu perhe olisi heti valmis lähtemään. Kokemukseni mukaan siellä on paras olla, paljon vähemmän ma-tujakin kuin täällä etelässä.

Vierailija
7/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Talvella on kylmää ja pimeää, kesällä helvetisti ötököitä.

Vierailija
8/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei olemuutamia kuukausia asunut lapissa,niin kannattaasyvästi harkita-ensin mennä kokeeksi muutameksi kuukaudeksi.

Esim. ainakin nelä kuukautta siellä on kaksi pimeää vastakkain.Päivällä hämärää pari-kolme tuntia. Kevät voi olla upeaa aikaa aurinkoa paljon ja maktuu kunnon lumituiskua paljon väliin.No-kesä on tosi lyhyt ja vähäluminen ,toki sekaanmahtuu upeitakin päiviä.

Itse voisin asua siellä,koska olen lapsuuteni kasvanut pohjoisessa,mutta ah,,,etelä-suomessa kesäistä on n 6 kk.

Harkita kannattaa!

Lapissa ei itse asiassa ole kyllä kaamosaikaankaan koskaan oikein pimeää, ei edes uuden kuun aikaan. KOSKA SIELLÄ ON LUNTA. Täällä etelässä taas on pimeää räntäpaskaa neljä kuukautta putkeen. Ihan eri sortin pimeyttä kuin luminen pimeys.

Käydään paljon Lapissa talvella, ja on aina hauska miten siellä ei tarvitse edes ottaa otsalamppua päähänsä kun käy koiran kusettamassa viimeiseksi illalla, vaikka mökki olisikin kaukana katuvaloista. Vaikka olisi pilvistä, aina sen verran näkee että missä tie menee. Täällä etelässä taas tarvitaan otsalamppua klo 16:30-8:30 jos ei ole katuvaloja.

Vierailija
9/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa Lappi? Rovaniemellä olen asunut, ja vaikka se ei nyt ole suunnitelmissa, kyllä siellä pystyisin asumaan. Tunturilappi olisi turhan syrjäseutua tällä hetkellä. Mutta toki pärjäisin, jos olisi pakko, ainakin jossain kunnon taajamassa.

Vierailija
10/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Vihaan talvea ja lunta ja jäätä. Haaveissa muuttaa jonnekin, jossa jäitä on vain drinkkilasissa.

Vierailija
11/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo tehnyt tällaisen muutoksen perheeni kanssa :)