Se tunne aamulla kun heräät sepelkyyhkyn lauluun.
Kommentit (13)
Mielestäni sepelkyyhkyt ääntelevät hauskalla, kuin pöllöt. Minä pidän satakielen liverryksestä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sepelkyyhkyt ääntelevät hauskalla, kuin pöllöt. Minä pidän satakielen liverryksestä.
Etsin muutama vuosi sitten ahkerasti pöllöä lähimetsästä. En löytänyt, mutta sepelkyyhkyjä oli aina lukuisia. Kerran sitten kuuntelin äänitteen sepelkyyhkyn äänestä ja ymmärsin, miksi etsintäni sujui, kuten sujui :)
Huhuu huuhhuhu huhuu huuhhuhu huu! Huhuu huuhhuhu huhuu huuhhuhu huu!
Huhuu huuhhuhu huhuu huuhhuhu huu!
Kyllä harakasta kauniimpi laulu lähtee.
Mä olen varmaan ihan tärähtänyt, kun tykkään lokkien pitämästä konsertista. Mutta on tuo kyyhkyjen, satakielen, peipposten ja harakankin ääni musiikkia korville. Kakadujen ääni on vähän liikaa, jos sitä sattuu joskus kuulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä harakasta kauniimpi laulu lähtee.
Voi olla, mutta kyllä Jenni Vartiaisen ääni on vielä hieman sitäkin kauniimpi.
Sepelyyhky ei laula vaan kyyhky kujertaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen varmaan ihan tärähtänyt, kun tykkään lokkien pitämästä konsertista. Mutta on tuo kyyhkyjen, satakielen, peipposten ja harakankin ääni musiikkia korville. Kakadujen ääni on vähän liikaa, jos sitä sattuu joskus kuulemaan.
Kesähelteet, ikkuna pakko jättää auki ja lähistöllä lokit käkättävät melkein 24h, suurin möly joskus aamuyöstä. Ei se aina niin musiikkia korville ole.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän et sinä päätä. Laulan jos haluan.
Terv. Sebastian Sepelkyyhky
Jokunen päivä sitten heräsin hässivien kettujen möykkään. Siitä oli herkkyys kaukana. Luulin ensin että jotain teurastetaan ulkona ja menin katsomaan. Möykkä hiljeni ja sitten pari kettua lähti kipittämään pusikosta pellon yli.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän et sinä päätä. Laulan jos haluan.
Terv. Sebastian Sepelkyyhky
Ei onnistu Sebu, sä et osaa kuin kujertaa :)
Pulu