Ajattelin ryhtyä työttömäksi. Onko se sellaista leppoisaa lomaelämää
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut nyt 2 kk taas työttömänä ja ei tämä minusta kyllä mitään hupia ole. Eka kuukausi meni paniikassa, kun huolehdin raha-asioistani ja pelkäsin, että en löydä töitä. Sitten löyty työpaikka heinäkuusta lähtien, joten saatoin alkaa rentoutua ja pari viikkoa menikin ihan loman kannalta.
Viime viikolla unohdin käydä merkitsemässä työkkärin sivuille hakeneeni työtä, jota minut määrättiin hakemaan ja jota minun ei siis ole tarkoituskaan ottaa vastaan, koska se sijaitsee 150 km päässä minusta. Sain välittömästi selvityspyynnön miksi en hakenut työtä, johon vastasin heti ja nyt liitolta tuli ilmoitus, että päivärahaa ei makseta kunnes saavat työkkäriltä vastauksen selvityspyynnön tilasta. Siihen saattaa kuulemma mennä viikkoja. Ja kaikki vain yhden typerän unohduksen vuoksi! Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa, todellakin!
Onneksi minulla on säästöjä, joiden turvilla voin elää, mutta aika tympeältä tämä työttömyys vaikuttaa..
Tervetuloa sosialistiseen Suomeen. Tämän siitä saa, kun äänestää SDP:tä.
Vapaassa markkinataloudessa olisit jo työllistynyt uudestaan, eikä sinun aikaisi kuluisi byrokratiaa vasten tapellessa.
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut köyhälle elämälle. Ja erityisesti vanhuudelle. Takuueläke noin 700 euroa.
Mistä sinä päättelet, että esim. minun elämäni olisi köyhää? Ja että eläisin vanhuuteni takuueläkkeen varassa?
On se. Matkustelen kotimaassa tarjouslipuilla ja nukun silloin kun nukuttaa.
Nimenomaan sitä, aivan kuin olisi jatkuvasti kesäloma jonka loppua ei tarvitse pelätä. Suosittelen.
Ihan leppoisaa tämä on. Omalla kohdallani muistuttaa hoitovapaata, tosin sillä erotuksella että lapset ovat jo vähän isompia.
Ihmiset halveksuvat sinua avoimesti työttömänä - ja jos olet sinkku, niin et saa parisuhdetta...
- myös työkkärissä sinua haukutaan ja simputetaan jatkuvasti...
Mielenterveyskin menee monelta lopulta häpeän ja ihmisten välttelyn myötä...
- stressitaso on korkeampi työttömällä kuin mitä monissa töissä "lepäämässä" ja palkalla voi aina hemmotella itseään - työttömän talous kaatuu helposti ja mihinkään ei ole varaa...
Työttömänä oikein odottaa sitä tunnetta, kun viikonloppu tai muu vapaa alkaa ja ma-aamuna sitten töihinmenoa ja työkaverien näkemista jne.
- työttömän vapaa on kuin häkissä oloa....
Tietysti on joitain aloja, esim. siivousala, jossa poljetaan niin paljon jopa työntekijöiden ihmisarvoakin ja ihmiset halveksuavat ammattiasi - mutta siis muutoin...
Jos sulla on terveys kunnossa, etkä tarvitse kalliita lääkkeitä tai hammaslääkärikäyntejä, niin onhan se ihan mukavaa. Vähän pitää täytellä työhakemuksia välillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos eläminen kädestä suuhun muiden rahoilla ja byrokratian kyykytettävänä oleminen kuulostaa leppoisalta, niin siitä vaan.
45 vuotta työelämässä,terveenä ja veroni maksanut, siksi tuntuu moraalittomalta jäädä vapaaehtoisesti työttömäksi!
Millaisia ihmisiä te oikein olette, kun menette sinne työkkäriin? Kun itse olin työtön, ei minua koskaan haukuttu eikä nöyryytetty. Ovatko nämä jotain yksittäistapauksia vai urbaneja tarinoita. Toimettomat pelottelevat toisiaan.
Kaljaa ei uskalla arkena päiväsaikaan juoda. Pitää olla skarppina eikä puhe saa sammaltaa, jos työkkäri tai joku työn tarjoaja soittaa.
jatkuvaa kolikoide laskemista että riittääkö vuokranmaksuun rahat
Olen ollut nyt 2 kk taas työttömänä ja ei tämä minusta kyllä mitään hupia ole. Eka kuukausi meni paniikassa, kun huolehdin raha-asioistani ja pelkäsin, että en löydä töitä. Sitten löyty työpaikka heinäkuusta lähtien, joten saatoin alkaa rentoutua ja pari viikkoa menikin ihan loman kannalta.
Viime viikolla unohdin käydä merkitsemässä työkkärin sivuille hakeneeni työtä, jota minut määrättiin hakemaan ja jota minun ei siis ole tarkoituskaan ottaa vastaan, koska se sijaitsee 150 km päässä minusta. Sain välittömästi selvityspyynnön miksi en hakenut työtä, johon vastasin heti ja nyt liitolta tuli ilmoitus, että päivärahaa ei makseta kunnes saavat työkkäriltä vastauksen selvityspyynnön tilasta. Siihen saattaa kuulemma mennä viikkoja. Ja kaikki vain yhden typerän unohduksen vuoksi! Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa, todellakin!
Onneksi minulla on säästöjä, joiden turvilla voin elää, mutta aika tympeältä tämä työttömyys vaikuttaa..