Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun monet koulut ei enää julkaise

Vierailija
27.06.2018 |

sisään päässeiden nimiä netissä. Mitä haittaa siitä olisi? Aikaisemmin oli mielenkiintoista tutkia esim ketä lähtenyt opiskelemaan samaa alaa kuin missä itse olen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa ettei kukaan ole etukäteen stalkannut elämääni netistä. Lisäksi joillain saattaa olla ihan oikea stalkkeri, joka tulisi sitten koululle väijymään.

Vierailija
2/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että minua harmittaa myös. Olen opettaja, ja oli mukava seurata mihin entiset oppilaat suuntasivat opiskelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kysytään lupa saako julkaista, myös valmistuneiden osalta. Netistä löysin Aamulehden julkaisut yhteishaussa kouluihin hakeneiden listat. En tiedä, miten muualla julkaistaan enkä tiedä korkeakouluopiskelijoista tai yliopistoon valituista.

Vierailija
4/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi uusien opiskelijoiden itsekin olevan kiinnostuineita millaisia ihmisiä on tulossa samaan kouluun. Ja onhan se pieni ylpeydenaihe kun oma nimi näkyy valittujen joukossa.

Vierailija
5/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa ettei kukaan ole etukäteen stalkannut elämääni netistä. Lisäksi joillain saattaa olla ihan oikea stalkkeri, joka tulisi sitten koululle väijymään.

Eli jonkun vainoharhaisen takia on perinne muutettu. Ja nimen julkaisemisen netissä voi kieltää vaikka muuten valitut julkaistaisiinkin

Vierailija
6/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahvot joko on ubohdettu tietosuojalain muutos

Vierailija
8/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIetosuojakäytännöt on kouluissakin melkoinen viidakko, eli ihan ymmärrettävää, ettei julkaisulupia lähdetä hankkimaan kaikilta hakijoilta.

Vierailija
9/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

GDPR, eurooppalainen tietosuoja. Tuli voimaan keväällä ja kieltää tosi monta asiaa mitkä ennen oli ihan ok.

Vierailija
10/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi EU:n tietosuoja-asetus kieltää turhat nimilistat.

Vierailija
11/11 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakulomakkeissa kysytään saako julkaista nimi netissä. Esim oma poikani kielsi.