Feministi. Menikö sinusta Metoo nyt sitten ihan putkeen lopulta vai oliko hitusen hysteeristä?
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005733028.html
Pitäisikö tutkia myös Veitolan toiminta Metsäketo-keississä?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno liike. Olen kärsinyt miesten kourimisesta 13-vuotiaasta lähtien. Ihanaa, että kaltaisesi r*nkku saa vihdoin mietittävää. Samoin Metsäketo. Sitä niittää mitä kylvää.
Olisiko sinun ehkä parempi käsitellä kokemuksiasi terapiassa kuin kivittää kaikki vastaantulevat miehet? Kuulostat hirveän katkeralta ja kompleksiselta ihmiseltä. Ikävää jos olet joutunut ahdistelun kohteeksi, mutta maailmassa riittää epäkohtia ja niistä suurin ei todellakaan ole suomalaisten miesten harjoittama ahdistelu.
T: Nainen
Ahdistellulle tai raiskatulle se ahdistelu ja raiskaus on suuria ongelmia. -ohis
Vierailija kirjoitti:
Pidän oikeana sitä, että seksuaaliseen ahdisteluun ja häirintään puututaan. Itseäni on kähmitty 10-vuotiaana ja 12-vuotiaana minut yritettiin raiskata. Eivät ole mukavia muistoja.
Sinäkö tosissasi olet sitä mieltä, että ennen viime syksyä ja meemin laitteluita Facebookiin seksuaaliseen ahdisteluun ja häirintään ei ole puututtu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno liike. Olen kärsinyt miesten kourimisesta 13-vuotiaasta lähtien. Ihanaa, että kaltaisesi r*nkku saa vihdoin mietittävää. Samoin Metsäketo. Sitä niittää mitä kylvää.
Olisiko sinun ehkä parempi käsitellä kokemuksiasi terapiassa kuin kivittää kaikki vastaantulevat miehet? Kuulostat hirveän katkeralta ja kompleksiselta ihmiseltä. Ikävää jos olet joutunut ahdistelun kohteeksi, mutta maailmassa riittää epäkohtia ja niistä suurin ei todellakaan ole suomalaisten miesten harjoittama ahdistelu.
Ei kukaan ole kivittämässä kaikkia vastaantulevia miehiä. Naisia ahdistelevat miehet pitää kuitenkin saada lopettamaan törkeä toimintansa.
Vaikka maailmassa on paljon pahempiakin epäkohtia, ei se tarkoita, etteikö tätäkin epäkohtaa voisi hoitaa pois. Ei miehillä ole lupaa kohdella naisia huonosti Suomessa sillä varjolla, että jossain muualla on esim. ihmiskauppaa tai orjuutta.
Olisko kuitenkin oikeusvaltion periaatteiden mukaista, että ne käsiteltäisiin oikeudessa ja annettaisiin sitä kautta tuomiot?
Jos sua on ihan jatkuvasti kourittu ja ahdisteltu 13-vuotiaasta saakka, niin ei koskaan ole tullut mieleen tehdä esim. rikosilmoitusta? Susta on oikein, että vaikka 20 vuotta myöhemmin kuka vaan voi väittää ihan mitä vaan ja jonkun miehen elämä tuhoutuu siinä yhteydessä? Vaikkei asialla olisi mitään totuuspohjaa.
Ihmettelen todella.
Minä olen 49-vuotias nykyisin. Silloin 80- ja 90-luvuilla asioista ei puhuttu. Ne vaiettiin kuoliaiksi, koska "pojat ovat poikia". Naisia syyllistettiin. Vieläkö ihmettelet?
No oon saman ikäinen, en ole mitään tuollaista 13-vuotiaasta saakka päivittäistä ahdistelua kokenut. En oikeasti koskaan. Ehkä joskus joku vähän yrittänyt lähennellä, mutta olen osannut sano ei.
Joskus on vihellelty, kommentoitu jne. mutta huumorilla selvitty ja tehty selväksi että ei. Mutta olen pukeutunut asiallisesti, liikkunut fiksuissa piireissä, en ole juonut itseäni tolkuttomaan känniin enkä sammunut sinne tänne. Kuulostaa todella oudolta jos ihan jatkuvasti joku kourii, ei osaa yhytään puolustautua, aina vaan alistuu siihen. Jotain outoa on omassa käytöksessäkin.
Mua on ahdisteltu useamman kerran ja yritetty raiskata. Olen aina pukeutunut asiallisesti, liikkunut fiksuissa piireissä, en ole koskaan juonut itseäni humalaan jne.. Ahdistelut tapahtuneet koulussa ja lomamatkoilla Euroopassa, raiskausyritys koulussa. Mielelläni kuulen, että mitä vikaa minun käytöksessni on? Kyllä se on niin, että vika on aina raiskaajassa / ahdistelijassa.
Vierailija kirjoitti:
olen 25 vuotias mies enkä uskalla lähestyä enää naisia.
Mielestäni tässä kärsivät ne jotka eivät oikeasti ahdistele ketään.
Tätä en ymmärrä. Miten ihminen ei erota ahdistelua ja normaalia lähestymistä? Ja jos sinun naisiin tutustuminen todellakin on sitä, että käyt tisseihin kiinni ja kourit jalkovälistä ohikulkiessasi ja huutelet hu**aa perään, niin ehkä on parempikin kun et yritä tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vain naisia ahdistellaan".
Viimeisin alaikäisten hyväksikäytöstä tuomittu oli muuten taas kerran nainen.
Vai oikein viimeisin XD Onko lähdettä? Etsi samalla se lähde, jonka mukaan naiset tekevät yli 90 prosenttia raiskauksista, murhista, ahdisteluista, hyväksikäytöistä, väkivaltarikoksista jne. Eiku mitespäin se olikaan? Oliko se nyt niin, että pedofiileista 90 prossaa oli naisia vai miten?
Fia Nyholm-case on mennyt sulta aivan ohi? Vai ummistatko vain silmäsi XD
Niin että joku Fia Nyholm on sama kuin kaikki naiset :D Nyholm on sairas p*ska, mutta edelleen suurin osa raiskaajista jne on miehiä. t. ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän oikeana sitä, että seksuaaliseen ahdisteluun ja häirintään puututaan. Itseäni on kähmitty 10-vuotiaana ja 12-vuotiaana minut yritettiin raiskata. Eivät ole mukavia muistoja.
Sinäkö tosissasi olet sitä mieltä, että ennen viime syksyä ja meemin laitteluita Facebookiin seksuaaliseen ahdisteluun ja häirintään ei ole puututtu?
Ei todellakaan tarpeeksi. Eikä edelleenkään puututa.
Vierailija kirjoitti:
olen 25 vuotias mies enkä uskalla lähestyä enää naisia.
Mielestäni tässä kärsivät ne jotka eivät oikeasti ahdistele ketään.
No lähesty äitiäsi - jos hää ei pure vaikka.
Vieläkään ainuttakaan ns. siirtolaista, Mikä ihanan vääristelevä nimi maahantunket.j.lle ei ole syytettynä naisten ahdistelusta, hienoja ihmisiä kun antavat naisten olla rauhassa eivätkä ahdistele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole kivittämässä kaikkia vastaantulevia miehiä. Naisia ahdistelevat miehet pitää kuitenkin saada lopettamaan törkeä toimintansa.
Vaikka maailmassa on paljon pahempiakin epäkohtia, ei se tarkoita, etteikö tätäkin epäkohtaa voisi hoitaa pois. Ei miehillä ole lupaa kohdella naisia huonosti Suomessa sillä varjolla, että jossain muualla on esim. ihmiskauppaa tai orjuutta.
Olisko kuitenkin oikeusvaltion periaatteiden mukaista, että ne käsiteltäisiin oikeudessa ja annettaisiin sitä kautta tuomiot?
Jos sua on ihan jatkuvasti kourittu ja ahdisteltu 13-vuotiaasta saakka, niin ei koskaan ole tullut mieleen tehdä esim. rikosilmoitusta? Susta on oikein, että vaikka 20 vuotta myöhemmin kuka vaan voi väittää ihan mitä vaan ja jonkun miehen elämä tuhoutuu siinä yhteydessä? Vaikkei asialla olisi mitään totuuspohjaa.
Ihmettelen todella.
Minä olen 49-vuotias nykyisin. Silloin 80- ja 90-luvuilla asioista ei puhuttu. Ne vaiettiin kuoliaiksi, koska "pojat ovat poikia". Naisia syyllistettiin. Vieläkö ihmettelet?
No oon saman ikäinen, en ole mitään tuollaista 13-vuotiaasta saakka päivittäistä ahdistelua kokenut. En oikeasti koskaan. Ehkä joskus joku vähän yrittänyt lähennellä, mutta olen osannut sano ei.
Joskus on vihellelty, kommentoitu jne. mutta huumorilla selvitty ja tehty selväksi että ei. Mutta olen pukeutunut asiallisesti, liikkunut fiksuissa piireissä, en ole juonut itseäni tolkuttomaan känniin enkä sammunut sinne tänne. Kuulostaa todella oudolta jos ihan jatkuvasti joku kourii, ei osaa yhytään puolustautua, aina vaan alistuu siihen. Jotain outoa on omassa käytöksessäkin.
Minä olin kaunis nuorena. Sinä ehkä et.
Ei mennyt täysin putkeen, edelleen ahdistelukulttuuri on voimissaan, muutosta odotellessa, tein ainakin oman osani. Jos viittaat median puuhiin niin niistä en ole ottanut selvää enää pitkiin aikoihin, oli aihe lähes mikä hyvänsä mutta se ei käsittääkseni ole seksuaalisen väkivallan ja häirinnän uhrien vastuulla vaan median edustajien.
Vierailija kirjoitti:
Ketkä Suomessa on ilman syytä mediassa lynkattu? Ihmeellisen moni tuntemani mies ei ollut aiemmin tajunnut naisten kohtaaman seksuaalisen häirinnän yleisyyttä. Miksi seksuaalista häirintää pitäisi yhä hyssytellä?
Ei sitä tiedä kuka on syytön ja kuka syyllinen. Samalla tavalla emme tiedä kuinka moni jonka Neuvostoliitto tuomitsi oli syyllinen, mutta syyllisyyttä ei todistettu. Ei tarvitse hyssytellä todisteita, mutta todisteettomia väitteitä pitäisi jokaisen rikoksen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nämä ikinä myönnä mitään.
Syyttömät harvemmin myöntävät olevansa syyllisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Setämiesten pervoringit ovat jyränneet niin kauan, tuhansia vuosia, että mitään vaikutusta tuskin olisi ollut sellaisella kiltillä ja ymmärtäväisellä hyminällä. Onhan tässä jo vuosikymmeniä yritetty asiaa edistää, mutta turhaan. Päällepäin on esitetty poliittisesti korrektia mutta kulisseissa edelleen kourittu, ahdisteltu ja pahempaa. Vasta nyt miehille on valjennut, että tästähän voi tulla seurauksia. Ensimmäistä kertaa maailman historiassa! Valitettavasti tämä vaihe pitää käydä läpi, jotta opetus jää mieleen.
Jos sata vuotta sitten menit kourimaan naapuritorpan tytärtä, niin sait isännän ja poikien puukosta.
Mutta laitappa toki lähteitä näille vuosituhantisille "setämiesten pervoringeille". En pidätä hengitystä odotellessa.
Kyllähän se on ihan kaikkien tiedossa, että isännät pani piikoja ja seurauksena syntyi "äpä*öitä". Eipä siinä paljoa piialta kyselty.
Mutta sitä ihmettelen, että tästäkin metoo jutusta on tehtu mies vastaan nainen kamppailu. Eikö ole kaikkien etu, että tälläinen kähmintä ja häirintä saadaan loppumaan? Itse olisin miehenä vain iloinen, että asiaan puututaan ja vaimoni, tyttäreni, sisareni ja äitini saisivat kulkea rauhassa kadulla ja töissä ym ilman, että tarvitsee pelätä, että joku kähmii. Jos ongelma olisi toisin päin, eli, että naiset kähmii miehiä, olisin onnellinen, että asiaan vihdoinkin puututaan ja oma mieheni , poikani ja isäni siltä ehkä säästyisivät. mikä ihme on, että viaton mies suuttuu tälläisestä aiheesta? Miksi täytyy yrittää puolustaa väärää käytöstä vain sen takia, että tekijä on samaa sukupuolta kuin itsekin on. En minä ainakaan puolustelisi naisen tekemää kähmintää vain sen takia, että nainen on samaa sukupuolta kuin itsekin olen. Outoa on se, jos rikosta puolustellaan sillä, että tekijä on mies/nainen.
Kysynkin siis, miksi mies suuttuu jos kähmintään puututaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän kirjoittaja on persumies.
Ihana asia tuo kognitiivinen dissonanssi, eikö olekin? Jos siis nainen on sitä mieltä että #Metoo on mennyt överiksi, niin johtopäätös on se että kyseessä onkin mies.
Kyllä niitä naisia on viljalti, joiden mielestä meetoo sai myös paljon hallaa aikaiseksi. Ja siis meni överiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nämä ikinä myönnä mitään.
Syyttömät harvemmin myöntävät olevansa syyllisiä.
Eivät yleensä syyllisetkään myönnä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomessa metoo loppui heti kun satoja naisia oli jäämässä kiinni alaikäisten tyttöjen ahdistelusta urheiluseuroissa.... Eli vielä on tehtävää nuorten naisten koskemattomuuteen niin mies kuin naispervojen osalta.
Loppui 😀? Metoo on vasta alkanut. Nyt vain on niin että ahdistelevat sedät on hetken kuusi sukassa, mutta epäilemättä toimintaa jatketaan pölyn laskeuduttua. Paitsi ettei jatketa.
Se on kuollut ja kuopattu. Suomessa kuoli lesbojen kohdalla ja kuopattiin, kun Kimi Räikköstä joku kiristi. Yhdysvalloissa loppui juutalaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Setämiesten pervoringit ovat jyränneet niin kauan, tuhansia vuosia, että mitään vaikutusta tuskin olisi ollut sellaisella kiltillä ja ymmärtäväisellä hyminällä. Onhan tässä jo vuosikymmeniä yritetty asiaa edistää, mutta turhaan. Päällepäin on esitetty poliittisesti korrektia mutta kulisseissa edelleen kourittu, ahdisteltu ja pahempaa. Vasta nyt miehille on valjennut, että tästähän voi tulla seurauksia. Ensimmäistä kertaa maailman historiassa! Valitettavasti tämä vaihe pitää käydä läpi, jotta opetus jää mieleen.
Jos sata vuotta sitten menit kourimaan naapuritorpan tytärtä, niin sait isännän ja poikien puukosta.
Mutta laitappa toki lähteitä näille vuosituhantisille "setämiesten pervoringeille". En pidätä hengitystä odotellessa.
Kyllähän se on ihan kaikkien tiedossa, että isännät pani piikoja ja seurauksena syntyi "äpä*öitä". Eipä siinä paljoa piialta kyselty.
Mutta sitä ihmettelen, että tästäkin metoo jutusta on tehtu mies vastaan nainen kamppailu. Eikö ole kaikkien etu, että tälläinen kähmintä ja häirintä saadaan loppumaan? Itse olisin miehenä vain iloinen, että asiaan puututaan ja vaimoni, tyttäreni, sisareni ja äitini saisivat kulkea rauhassa kadulla ja töissä ym ilman, että tarvitsee pelätä, että joku kähmii. Jos ongelma olisi toisin päin, eli, että naiset kähmii miehiä, olisin onnellinen, että asiaan vihdoinkin puututaan ja oma mieheni , poikani ja isäni siltä ehkä säästyisivät. mikä ihme on, että viaton mies suuttuu tälläisestä aiheesta? Miksi täytyy yrittää puolustaa väärää käytöstä vain sen takia, että tekijä on samaa sukupuolta kuin itsekin on. En minä ainakaan puolustelisi naisen tekemää kähmintää vain sen takia, että nainen on samaa sukupuolta kuin itsekin olen. Outoa on se, jos rikosta puolustellaan sillä, että tekijä on mies/nainen.
Kysynkin siis, miksi mies suuttuu jos kähmintään puututaan?
Ei suutu. Mutta huhujen levittämiseen suuttuu. Perusteiden tulisi olla tuomioistuimen kestäviä, eikä juorukellojen paisuttelemia mutuja.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että jos useat henkilöt syyttävät toisistaan riippumatta jotakuta kourimisesta niin se on todennäköisesti totta, vaikka siitä ei olisi oikeuden päätöstä. Ainakin todennäköisemmin kuin jos joku on tuomittu oikeudessa sillä perustella että uhrin kertomus on johdonmukaisempi kuin syytetyn.
Jos syyttävät vasta sen jälkeen, kun toinen tulee julkisuuteen niin se ei voi olla toisista riippumatonta. Siinä on nykyään paljon toivottu viisitoista minuuttia kunniaa jaossa, kun hyppää julkiksen lynkkaus junaan.
En viitsi lukea koko ketjua, mutta otsikko on malliesimerkki siitä, millaista kieltä kontrolloiva, henkistä väkivaltaa käyttävä ihminen käyttää. Itsellä on aina "oikeus", kohde on "liian herkkä" tai "hysteerinen". Kontrolloija "tietää" aina paremmin kuin toinen ihminen itse, mikä toiselle on hyväksi ja miten toisen kuuluisi olla ja elää.
Tämä sama asetelma koskee ahdistelijan ja ahdisteltavan suhdetta, tällä logiikalla tekijä oikeuttaa tekonsa. Kuten näkyy, tämä häiriintynyt ajattelumalli elää ja voi hyvin - tarvitaan siis roppakaupalla lisää me toota. Ei muuta kuin avaamaan suuta uudestaan, kunnes häiriköt ymmärtävät, ettei heidän toimintaansa hyväksytä!