Onko sopivaa udella tutulta, onko hän raskaana?
Minulta on viime aikoina kysytty monta kertaa, olenko raskaana? Vaikka olen hoikka, on totta, että vatsani pömpöttää, varsinkin jos olen syönyt paljon. Sellainen se nyt vain on toistaiseksi tosi monen synnytyksen jälkeen, kun kuopuskin on vasta vuoden vanha.
Loukkaannun aina, kun joku kyselee, olenko raskaana. Ihmettelen tätä kyselyvimmaa, kun itse en koskaan kehtaisi. Kyselijöiden omat vatsanseudut ovat paljon tukevammat kuin itselläni.
Kommentit (7)
Ihan parhaalta kaverilta voisin kysyä, mutta ei tutuilta. Tosi epäkohteliasta. Kuuluu samaan sarjaan kuin hääpärilta kysytään " koska lapsia" tai seurustelevilta " koska häät" ? Miksi kukaan ei kysy vanhalta avioparilta " kuinkas teidän seksielämä?"
Kyllä se joku kertoisi sinulle jos haluaisi kertoa. Malttia siis, jos toinen on raskaana, niin kyllä se jossain vaiheessa alkaa yleensä näkyä niin, ettei tarvitse edes kysyä.
Ihmeen monet töksäyttelevät kaikenlaista. Itse en kyllä ikinä menisi kyselemään suunnilleen keneltäkään noita edellä mainittuja.
Multa esim. kysyttiin kun olin rv 16, enkä pitänyt sitä ollenkaan pahana. Mutta jos oltais kysytty ennen ekaa ultraa, niin asia olisi ollut jo ihan toinen.
laiheliinina sitä kuulee vähän useamminkin kaikenlaisia kohteliaisuuksia: " ai kun sä olet laiha" toistettuna kymmenen kertaa ei enää ole kohteliaisuus..
ja kuten sanottua jokainen kertoo itse sitten kun haluaa raskausuutisen
MInulla on ap:n kaltaista vikaa, mutta pahemmin ei ole kyselty. Olen huomannut että tutut saattavat katsella mahan seutua ja kaverin mies kerran alkoi sen perään puhumaan perheenlisäyksestä, mutten tässä tapauksessa loukkaantunut, sillä he ovat hyvin läheisiä ystäviämme
Minulla sama juttu, vatsanahkat venyneet sellaseksi pussiksi ja se sitte pullottaa. Ei ole kutistunut vaikka vatsalihas liikkeitä olen tehnytkin.
No, aina joskus joku kyselee olet raskaana? onkos niitä pikkuisia tulossa? sitäkö ollaan pieniin päin?....
Kerran alkoi jo niin ottaan päähän että sanoin muutamalle uteliaalle, että laitan sitte tuohon paikallislehteen ilmoituksen kun on vauvoja tulossa, että lukekaa sitä.
Jos nainen on raskaana, mutta syystä tai toisesta ei halua siitä vielä puhua, kysymys ei ole kiva.
Jos nainen ei ole raskaana, kysymys ei ole kiva (viitannee painon nousuun).
Jos nainen ei ole raskaana, mutta haluaisi olla, kysymys ei silloinkaan ole kiva.
En oikeasti keksi tilannetta, jolloin olisi soveliasta kysyä raskaudesta! Kyllä nainen kertoo, kun se on hänelle hyvä hetki.