Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinulla nousee heti tunteet pintaan kun joku osaa nauttia työttömyydestä

Vierailija
26.06.2018 |

Ja kertoo siitä myös muille?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaa työttömän nauttia! Olen hyvätuloinen ja veroja menee palkasta 50%, itse asiassa maksan mielelläni yhteiskuntarauhasta. Jos työtön nauttii niin saa nauttia.

Itse en ikimaailmassa olisi työtön sillä työtön harvoin voi omistaa paljoakaan, varsinkin toimeentulotuki-pummilla ei saa olla onaisuutta.

Minä haluan kivitalon, mökin ja sijoitussalkun. Olen siitä onnellinen. Työtön saa vuokramurjun ja vm-86 opelin. Olkoon onnellinen ja suon sen ilomielin.

Olen pitkäaikainen työtön tällä hetkellä, mutta sen verran ikää, että olen toki töissäkin ehtinyt olla vuosikymmeniä, joten kiinnitin tuohon lopputekstisi sisältöön, että minulla kylläkin on velaton omistusasunto, tämän vuoden mallia ajeltavanani auto, vuokrakesämökki tarvittaessa, mutta enpä ole ikinä mitään toimeentuloa työttömänä ollessani saanutkaan, enkä saa nytkään, koska puolisollani on niin hyvät tulot, että pärjäämme kyllä tässä tilanteessamme.

Nautin kyllä, jos vain saisin kaikki ajan myötä tulleet vauriot kropastani veks, niin mikäs tässä on eläessä.

Mikset mene muualle töihin jos kroppa ei kestä? Ei huvita kouluttautua?

Eiköhän se kouluttautuminen olisi aivan turhaa enää likellä normieläköitymisikää, ja et voi tietää mun kroppani vaivoistani, mihin töihin enää kykenisinkään, ja uuden ammatinkin hankinta olisi aivan älytöntä syystä, jonka jo heti alussa selvitin.

Vierailija
62/79 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos elää tukien varassa ja retostelee asialla, niin kyllähän se pistää ketuttamaan. 

Suomi on kyllä ihme paikka. Köyhää työtöntäkin kadehditaan. 

Ja aattelepa vielä sitäkin, että työtön voi olla jopa rikas, ja paremmissa olosuhteissa elävä työtön kuin kanssasiskonsa, joka käy töissä, jossain pienipalkkaisessa tylsässä työpaikassa.

Minullakin on hyvin ansaitseva puoliso, niin eipä tässä mitään köyhäilyä ole tarvinnut viettää.

Mutta puolisoni maksaakin veroja niin paljon, että naapurin Arttanakin voipi käyskennellä työttömänä ja jopa ostaa makkaralenkin kerran viikossa ja ryystää halpiskaljasen päälle.

Ainiin ja sen verran vielä lisään, että puolisoni tienaa yksityiseltä sektorilta palkkansa ja maksaa veroja sen verran paljon kaltaistensa kanssa, että voipi sitten naapurin Arttanan lisäksi naapurin Lissu käydä valtion omistamassa puljussa virastoduunissa ja naapurin Lassi kaupungilla puistohommissa.  Ja kaikkihan me veroja maksellaan, myös työttömät pienestä korvauksestaan jopa 20 %.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaa työttömän nauttia! Olen hyvätuloinen ja veroja menee palkasta 50%, itse asiassa maksan mielelläni yhteiskuntarauhasta. Jos työtön nauttii niin saa nauttia.

Itse en ikimaailmassa olisi työtön sillä työtön harvoin voi omistaa paljoakaan, varsinkin toimeentulotuki-pummilla ei saa olla onaisuutta.

Minä haluan kivitalon, mökin ja sijoitussalkun. Olen siitä onnellinen. Työtön saa vuokramurjun ja vm-86 opelin. Olkoon onnellinen ja suon sen ilomielin.

Olen pitkäaikainen työtön tällä hetkellä, mutta sen verran ikää, että olen toki töissäkin ehtinyt olla vuosikymmeniä, joten kiinnitin tuohon lopputekstisi sisältöön, että minulla kylläkin on velaton omistusasunto, tämän vuoden mallia ajeltavanani auto, vuokrakesämökki tarvittaessa, mutta enpä ole ikinä mitään toimeentuloa työttömänä ollessani saanutkaan, enkä saa nytkään, koska puolisollani on niin hyvät tulot, että pärjäämme kyllä tässä tilanteessamme.

Nautin kyllä, jos vain saisin kaikki ajan myötä tulleet vauriot kropastani veks, niin mikäs tässä on eläessä.

Mikset mene muualle töihin jos kroppa ei kestä? Ei huvita kouluttautua?

Miten "muualle" töihin vain "mennään"? Kerro! Eikö jonkun pitäisi haluta palkata ensin?

Entä mistä lähtien kouluttautuminen on ollut pelkästä huvittamisesta kiinni? Oletko koskaan kuullut opiskelijakiintiöistä, opiskelijavalinnoista, pääsykokeista jne?

Vierailija
64/79 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kertoo siitä myös muille?

Koska olen jollain tapaa kateellinen siitä vapaudesta.

Vierailija
65/79 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itsellä on parikin kaveria työttömänä ollut jo pitkään. Toinen nauttii työttömänä olosta. hän on sellainen "oman polun kulkija", erakko, taiteilijaluonne, joka fiilistelee metsissä ja luontopoluilla yms. hänestä kyllä ymmärrän, koska hän oli koulukiusattu ja sitten vielä joutui työpaikkakiusatuksi vaikka hän on kiltti (ehkä liiankin kiltti, ei osaa pitää puoliaan), huono itsetunto jne. Hänelle työttömyys oli helpotus.

Toinen kaverini puolestaan on ottanut kamalan stressin työttömyydestään. hän tuntee olonsa jatkuvasti orvoksi ja luuseriksi ja hänellä on identitenttikriisi, raha ei riitä mihinkään, elämältä pohja pois yms.

eikös juuri ollut jossain iltapäivälehdessä tutkimus, kuinka työttömät kokivat elämänsä valtavan stressaavana ja ahdistavana verrattuna työssäkäyviin. työttömyys voi olla monelle yhtä traumaattinen kokemus kuin vakava sairaus. 

tuollaisia "elämäntapatyöttömiä" on loppupeleissä niin vähän, että heidät pitäisi tietyn työttömyysjakson ja venkoilun jälkeen pistää vaikka kansaneläkkeelle ja keskittää ne työttömyyden hoitoo käytettävät rahat ja voimavarat sen valtavan työttömien enemmistön tukemiseen, jotka todella haluavat löytää työtä. Tuntuu, että nykyinen työvoimapolitiikka on keskittynyt niiden muutaman "venkulan" löytämiseen ja rankaisemiseen ja unohtanut vallan niiden lukuisien aktiivisten työttömien asioiden edistämisen. 

Olen huomannut kaveripiirissä, että työttömyys aiheuttaa alkoholismia ja masennusta. Kun elämältä putoaa pohja pois, yksinäisyys iskee, kun tutut työkaverit ja työyhteisö jää pois ja tulevaisuus ahdistaa ja v*tuttaa, niin suomalainen tarttuu herkästi pulloon saadakseen hetken helpotusta. näin meillä on kohta iso joukko ei vain työttömiä, vaan syrjäytyneitä, kroonisesti masentuneita alkoholisteja. ihminen on kuitenkin laumaeläin, jolla on tarve kuulua joukkoon ja muodostaa identiteetti. Kyllähän työssäkäyvilläkin on yksinäisyyttä, alkoholiongelmia ja mielenterveysongelmia jo entuudestaan ja ne ongelmat vain pahenevat kun ihminen jää työttömäksi. 

Taidat itse olla sellainen ihminen, jonka ainut saavutus on työ, ja joka tuo sinulle ainoan sisällön elämääsi työkaveriesi kera? Niinkö on elämäsi mennyt pelkkää työtä tehden. Yksinäisyyteen voipi viedä työkin, ei kaikissa ammateissa hengailla työkamujen kanssa.

Kyllähän se sosiaalinen kanssakäyminen on ihmisen persoonasta kiinni, eikä siitä, että onko ihminen töissä vai ei. Jotkut muuten viihtyvät yksikseen, eivätkä kärsi siitä, ja jotkut taasen laumasieluja, ja hakeutuvat sitten vaikkapa millaisiin harrastuspiireihin työttömänäkin, jos tarvis siihen on, ei kaikilla työttömillä ole tarve olla porukoissa 8 tuntia vuorokaudestaankaan. vaan viihtyvät erittäin hyvin ilman työkavereita ja yhteisöä ihan omassa ja parhaimmassa seurassaan.

Taidat olla näitä elämäntapatyöttömiä. Kuvottavaa toimintaa! Pitää sitä tuottavaa työtä tehdä että yhteiskunnalla menee paremmin. Mites lapsesi? 

Juuh, niin tekisinkin, jos voisin, mutta kun tilanne on tämä mikä se nyt on tänä päivänä, ja kiitos kysymästäsi lapsistani, ja heillä on töitä ja opiskeluja riittänyt,  ja eivät muuten ole olleet päivääkään työttömänä, vaikka heillä kaikilla tuota ikää alkaa olla molemmin puolin kolmenkympin.

Vierailija
66/79 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku olisi kateellinen jonkun vapaudesta.

Joillekin vapaus on lähinnä rainbown ja Pirkan välillä.

Vierailija
67/79 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei nauti työttömyydestä! Uskokaa nyt! Ja jos luulisi nauttivansa, ei kannattaisi olla hölmö ja mainostaa sitä nettipalstoilla.

Vierailija
68/79 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttäkää mulle työtön, joka ei oikeasti saisi jotain ns paskaduunia. Osa on tietty sairaita, mutta tiedän itse ainakin monta elämäntapatyötöntä. Hesarissakin oli juttu jostain röökiä vetävästä ukosta metrossa, jota kismitti maksaa. Ei koskaan ostanut lippua, vaan otti sakon vastaan. Kukahan senkin sakon maksoi?

Kyse onkin siitä, että me nautiskelevat työttömät emme ota vastaan minkäänlaisia työtarjouksia. Osaamme myös kikkailla systeemin kanssa siten, että vältymme töihin joutumisilta ja karensseilta. Toisin sanoen lomailemme koko elämämme.

En minä ainakaan ole koko elämääni "lomaillut", vaikka nyt olenkin työtön.

En ole valinnut osaani esim. terveyteni menettämistä osittain, joka estää työn saamisen tässä tiukassa työllisyystilassa, mikä täällä vallitsee!

Vierailija
69/79 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ihan rehellisesti sanoa, että olen nauttinut työttömyydestäni. Tosin työttömyyteni on ollut lyhyissä pätkissä ja meillä on 2 pientä lasta, joten päivääkään ns luppoaikaa ei kyllä ole ollut. Mutta ne työttömyysjaksot on ollut tosi tärkeitä meidän perheen jaksamiselle ja pienemmät kuukausitulot ei todellakaan haittaa, kun tilalle on saanut enemmän aikaa lasten kanssa.

Vierailija
70/79 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että nykyinen työvoimapolitiikka on keskittynyt niiden muutaman "venkulan" löytämiseen ja rankaisemiseen ja unohtanut vallan niiden lukuisien aktiivisten työttömien asioiden edistämisen. 

Johtunee siitä, että vallankahvassa on aika monta tyyppiä, joiden mielestä kaikki työttömät ovat venkuloita. Heille ei ole olemassa työtöntä, joka ei heti halutessaan löydä palkkatyötä.

Vierailija
71/79 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan kun joku nauttii työttömyydestä. Saahan rikaskin pröystäillä omaisuudella, joten miksei työtön saisi pröystäillä arvokkaalla ajallaan.

Vierailija
72/79 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle työttömyys oli ihanaa aikaa, kiireetöntä ja stressitöntä. Sai harrastaa ja tehdä niitä asioita, mitä huvitti. Hain töitä koko ajan, mutta enpä vain päässyt. Jossain vaiheessa mietin jo eläkkeelle hakeutumista masennuksen tms takia. En siis ole mitenkään masentunut, mitta en vain olisi jaksanut enää yhtään ”tällä kertaa valintamme ei kohdistunut sinuun” -viestiä.

Vierailija
73/79 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh. Se on se kateus. Tai ylipäätänsä se, että työttömien pitäis muka tuntea jotain ”kärsimystä” siitä, että ovat työttömiä.

Höpö höpö. Kuka kadehtisi työtöntä

Kyse on aiitä että joku haluaa tahallaan provosoida. Miksi ihmeessä

Vierailija
74/79 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen terveen työkykyisen aikuisen kuuluu tehdä töitä ja ansaita oma elantonsa. Ei tämä yhteiskunta toimi niin, että työssäkäyvät maksavat työttömänä oleilevien elämisen.

Vierailija
75/79 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen terveen työkykyisen aikuisen kuuluu tehdä töitä ja ansaita oma elantonsa. Ei tämä yhteiskunta toimi niin, että työssäkäyvät maksavat työttömänä oleilevien elämisen.

Miten ihmeessä sitten ratkaiset yhtälön, missä työpaikkoja on paljon vähemmän kuin työikäisten määrä?

Vierailija
76/79 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh. Se on se kateus. Tai ylipäätänsä se, että työttömien pitäis muka tuntea jotain ”kärsimystä” siitä, että ovat työttömiä.

Höpö höpö. Kuka kadehtisi työtöntä

Kyse on aiitä että joku haluaa tahallaan provosoida. Miksi ihmeessä

Ai kuka kadehtisi työtöntä? No mitä sellaista työttömällä on, mitä joku työelämässä voisi kadehtia? Aika. Aika moni pitää aikaa aika arvokkaana, joten ihan varmasti on sellaisia kateellisuuteen taipuvaisia ihmisiä, jotka kadehtivat työttömän ajan määrää.

Vierailija
77/79 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänhän pitäs itkeä ja kärsiä. En tiedä miksi.

Itse nautin ainakin nyt kesällä työttömyydestä, kun tiedän että heinäkuussa on koko Suomi kiinni ja saan rentoutua miettimättä mitä se työkkäri taas keksii ja ehdottelee työkyvyttömälle sairaalle jolle ei myönnetä eläkettä joka sille (mulle) kuuluis.

Seuraava aika on elokuussa siihen puljuun. Eli saan olla ainakin heinäkuun ihan rauhassa (koputan puuta).

Nautin vaikka väkisin kesästä. Jos se on työnarkomaanien mielestä väärin, ei haittaa, viihdyn omassa pikku maailmassani, jossa ei sellasia ole. 

Vierailija
78/79 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä maksan sen selkärangattoman loisen elämisen.

Vierailija
79/79 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kysymys on kaikille työssäolijoille mahtaako ottaa päähä se tosi seikka että loisivia työttömiä ei koskaa saada kurii ja siihen on olemassa iha looginen syy. A)Perustuslaissa määrätty se että ei ketää saa heitteille jättää vaa suomen kansalaisen jostai saatava se viimeinen tuki. Myös sosiaaliturva uudistuksen jälkee perustuslakii jää tuo juttu, joten tässä maassa ei tulla koskaa näkemää sitä päivää että mitää rahaa ei mistää saa vaikka ei olis töissä.  Hallituksen täytys muuttaa perustuslakia jotta teiän toive saada loisija työttömät kuriin toteutus mut eu estäis ton toimenpiteen sellasilla sanktioilla et suomi ei sitä pykälää perustuslaissa koskaa muuta. Nytteki jo EU mekkaloi suomen suuntaa siitä et se viho viimeinen tuki toimeentulotuki siis on liia pieni et pitäs olla sellanen jolla pärjää. Eli työntekijät tehkääpä työnne ja lopettakaa se työttömien mollaaminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan