Kyssäri vuokratakuusta!!! Eihän vuokranantaja voi tehdä näin??!!!
Moi! vuokrasopimukseni päättyy tän kuun lopusta. Vuokranantaja kävi eilen tarkastamassa asunnon ja tänään laittoi mulle viestiä, että joutuu käyttämään vuokratakuuni (kk:n vuokra!! 700 €!!!) seuraaviin korjauksiin
- eteisen kaapin oven uusiminen
- naulakon korjaus ja maalaaminen
- eteisen seinän paikkaaminen ja maalaus
- naulakon kiinnittäminen.
- Keittiöön uusi lattia (vaikka korkkimattoa on revennyt irti vain ehkä kolmanneksen alalta, miksei korjaa vain sitä paikkaa?!?!)
- uudet lasihyllyt keittiön astiakaappeihin.
- keittiön kaapin lasioven lasin uusiminen.
Ei varmana voi mennä 700 noihin korjauksiin! Ehkä pari kolme sataa korkeentaan.
Enkä kai joudu maksaa siitä et tää ukko ei osaa itse korjata vaan ottaa jonkun kalliin remonttimiehen
Esim eteisen ovi, siin on reikiä, eiks ne vois peittää eikä tehä uutta ovea?!?!
Auttakaa joku ketä tietää mitä vastaan jos ei maksa mun vuokratakuuta!
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Kysymys, kuten jo yllä ollaan mainittiin kuuluu, mitkä ovat sinun aiheuttamia? Olen kuullut vähän puhetta että vuokran antajat saattaa tehdä ihan sitäkin että keksivät vikoja itse jotta saisivat pitää takuurahat. Tutulleni oli käydä näin. Vuokranantaja alkoi valittamaan vioista jotka olivat asunnossa jo silloin kun tuttuni siihen muutti. Tuttuni kuitenkin otti kuvat kaikista näistä jo rikkinisistä asioista ennen muuttoa ja näin sitten todisti ettei ollut itse rikkomut niitä vaikka vuokranantaja kuinka koitti niitä hänen viakseen laittaa. Yllättäen loppui se vaatimus kun tuttu sitten lopulta kysyi ”käydäänkö yhdessä läpi nämä kuvat jotka otin” kun ei puhe kerta riittänyt. Tulevaisuuden varalle siis jokaiselle, ottakaa kuvat kaikista rikkinäisistä asioista jotka asunnossa on silloin kun sinne muutatte, jotta ette joudu syylliseksi niihin pois muuttessa.
Joo vuokranantajalla oli kuvat kämpästä missä ei näkynyt näitä ja mä olin allekirjoittanut kuntokuvauksen. Tiedän kyl et muten eteinen meni paskaks ja periaatteessa keittiökin paitsi se matto oli eri kerta kun aamulla herättiin täältä niin joku oli repinyt sen irti tai siis se korkkimatto vaan oli irrallaan siinä seinää vasten. Ihme juttu!
Hehhe, mulla hajos joskus lasi olohuoneen ovesta. Hajotin lopunkin oven palasiksi ja roskiin. Ei ongelmia. Kyseessä ei tosin ollut yksityinen, vaan isompi firma.
Mut niin, ootpa höpsö.
Vierailija kirjoitti:
Oletko Ap itse tarjoutunut remontoimaan tekemiäsi vahinkoja? Seinän reikien paaklausta, maalausta? Voisit parhaassa tapauksessa jopa saada vuokratakuusta vielä jotain takaisinkin jos hyvin käy
Tai sitten toi raha menee jo lattian uusimiseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys, kuten jo yllä ollaan mainittiin kuuluu, mitkä ovat sinun aiheuttamia? Olen kuullut vähän puhetta että vuokran antajat saattaa tehdä ihan sitäkin että keksivät vikoja itse jotta saisivat pitää takuurahat. Tutulleni oli käydä näin. Vuokranantaja alkoi valittamaan vioista jotka olivat asunnossa jo silloin kun tuttuni siihen muutti. Tuttuni kuitenkin otti kuvat kaikista näistä jo rikkinisistä asioista ennen muuttoa ja näin sitten todisti ettei ollut itse rikkomut niitä vaikka vuokranantaja kuinka koitti niitä hänen viakseen laittaa. Yllättäen loppui se vaatimus kun tuttu sitten lopulta kysyi ”käydäänkö yhdessä läpi nämä kuvat jotka otin” kun ei puhe kerta riittänyt. Tulevaisuuden varalle siis jokaiselle, ottakaa kuvat kaikista rikkinäisistä asioista jotka asunnossa on silloin kun sinne muutatte, jotta ette joudu syylliseksi niihin pois muuttessa.
Joo vuokranantajalla oli kuvat kämpästä missä ei näkynyt näitä ja mä olin allekirjoittanut kuntokuvauksen. Tiedän kyl et muten eteinen meni paskaks ja periaatteessa keittiökin paitsi se matto oli eri kerta kun aamulla herättiin täältä niin joku oli repinyt sen irti tai siis se korkkimatto vaan oli irrallaan siinä seinää vasten. Ihme juttu!
Eli oli vaan liskot asialla, miksi mua katsotte..
Vierailija kirjoitti:
Oletko Ap itse tarjoutunut remontoimaan tekemiäsi vahinkoja? Seinän reikien paaklausta, maalausta? Voisit parhaassa tapauksessa jopa saada vuokratakuusta vielä jotain takaisinkin jos hyvin käy
Ha ha haa no ziisus en varmaan mitään paakeloi tms!!! XDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et varmasti niin. Se taisi tulla jo aloitusviestistä selväksi. Maksa sitten vuokratakuistasi kun varaa on. Niin se maailma makaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti menee jo siihen, mutta jos yrittää hyvittää ja omalla työllään auttaa, ei se huonommaksikaan voi mennä tilanne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et varmasti niin. Se taisi tulla jo aloitusviestistä selväksi. Maksa sitten vuokratakuistasi kun varaa on. Niin se maailma makaa
Todennäköisesti korjauskulut nousee yli 700e. Ap sun pitäisi maksaa vuokranantajalle lisää.
Tulee vielä todennäköisesti parin tonnin lasku tuon vuokratakuun menetyksen lisäksi, onnea.
Just noiden asioiden varalta vuokratakuu on.
Vierailija kirjoitti:
En ole itse tehnyt näitä, mut ilmeisesti ne on tullut mun asuessa täällä. (En ihan muista tai tiedä kaikkia mistä tulleet).
Mut joka tapauksessa vuokranantajalla oli kuvat otettu joka huoneesta ja kuvaus niistä kirjallisena mitkä olin alkekirjoittanut kun muutin tänne.
Toi eteisen naulakko esim irtosi seinästä kun mun yks kaveri roikku siinä ja sit mun exä löi ja potki sitä kaapin ovea.
Joo periaatteessa mun aikana tullut nämä.
Höhlä.. Rikosilmoitukset ja maksuvaateet aina kun "kaverit" ja eksät hajottaa jotain.
Semmoinen pointti vuokranantajan kannalta että on olennaista millä nimellä vakuus on sopimuksessa.
Olen käsittänyt että pelkkä "vuokravakuus" saattaa johtaa tilanteeseen jossa vuokralaisen aiheuttamia vahinkoja ei voi maksattaa vakuudesta, koska se on tarkoitettu pelkkien maksamattomien vuokrien korvaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ootko ite tehnyt nuo ns. tuhot? Normaalia kulumista ei tarvitse vuokratakuusta maksaa, tahallisen särkemisen joutuu.
Rahaa menee sen verran kuin menee, toki yli jäävä kuuluu sinulle.
Väärin!
Vaurioiden ei tarvitse olla tahallisia. Riittää, että ne ovat tapahtuneet vuokralaisen asumisaikana.
Jos vaikka välioven lasi on rikki, niin ei siinä riitä selitys, että mä siihen kaaduin ihan vahingossa. Se on korvattava.
Kivan kuvan taas antaa vuokralaisista tämä.
Olen asiallinen vuokralainen, jolla ei totisesti käy mitään juoppoja rikkomassa paikkoja ja itsekään en niin tee.
Kaikki on mennyt hyvin ja vakuudet olen saanut täysin sovitusti takaisin.
Provo?
Ap.n tapauksessa ihan aiheesta ei saa takuita itselleen. Mutta tiedän että mm.eräs suuri vuokranantaja Espoossa korjauttaa asuntoja asukkaiden piikkiin. Homma menee näin: Uusi asukas muuttaa asuntoon, asunnossa on rikki menneitä asioita edellisen vuokralaisen jäljiltä, esim. seinän kulmat lohjenneet, lattiassa reikiä. Uusi asukas kirjoittaa nämä viat sisäänmuuttokaavakkeeseen. Vikoja EI korjata uuden asukkaan asuessa kämpässä. Asukas kun aikanaan muuttaa, löytyy nämä samat asiat muuttotarkastajan kirjaamana korjauslistalta asukkaan piikkiin. Lähettävät laskun asukkaalle ja jos ei ole todisteita joutuu asukas maksamaan edellisen aiheuttamat viat. Ottakaa ne kuvat kun muutatte asuntoon ja kirjatkaa kaikki viat ylös! Muuten saatte maksaa takaisin ja kalliisti.
Ei sitten aikaisemmin käynyt mielessä, et ilmoitat vuokranantajalle nuista rikkoutuneista jutuista? Joku työmaakoppi olis sulle paras asunto. Kestää kavereiden roikkua ja exän potkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti menee jo siihen, mutta jos yrittää hyvittää ja omalla työllään auttaa, ei se huonommaksikaan voi mennä tilanne
Voi mennä. Ei kiinnosta kokeilla osaako joku vatipää remontoida vai ei. Luultavasti ei osaa ja meni kalliita materiaaleja ja aikaa hukkaan.
Tämä on taas todennäköisesti trolli, mutta tunsin nuoruudessa yhtä vajaan tapauksen. Piti ihan mahdottomia bileitä ja itki, kun edes vuokratakuu ei riittänyt vuokranantajalle. No hän ei kyllä käynyt ihan kaikilla pytyillä.
itselle kävi harvinaisesti kyllä noin, että nyt tajuan että vuokranantaja vedätti. Muutin asuntoon jonka kph katto oli aivan homeessa. Että näin. katselin hometta vuosia, yritin saada remonttia tai jotain selvitystä siihen mitään ei tapahtunut. Lopulta vuokranantaja suostui tekemään pintaremonttia mihin olin todella tyytyväinen. Lähinnä taisi käytännössä maalauttaa valkoista maalia homeen päälle ja sitä rataa. Remonttikulut hän yritti ottaa minulta nostamalla vuokraani. .Home-ongelma oli ollut jo kauan ennen kuin edes muutin asuntoon ja kuuluu selkeästi asunnon omistajan selvitettäväksi.
Ei hyvä juttu ollenkaan. Muutin lopulta pois