Pidättekö outona ihmistä joka käyttää paljon vegaanisia tuotteita/tekee vegaanisia ruokia mutta syö myös naudanlihaa ja muuta lihaa suht usein?
Kommentit (32)
En kyttää toisten syömisiä. Mun puolesta jokainen saa käyttää rahansa just sellaiseen ruokaan kuin haluaa.
Kyllä, outoa on. Ihmettelen myös niitä ketkä syö salaattia, perunaa ym kasveja mutta myös lihaa. Myös ruskea lihakastike on mielestäni outo valinta. Miksi käyttää kasvipohjaisia jauhoja siihen? Eikö voisi tehdä rehellisesti pelkästä lihasta ja vaikka verestä jos ei kermaa löydy??
Maidottomat jugut säilyy hyvin ja maistuu paremmalta
Nykyisin on niin sekaisin käsitteet kasvisruoka ja vegaaniruoka. Jos tilaan jonkun kasvisannoksen (näin sekaanina) niin minulle on ihan yksihailee onko se vegaaninen ruoka vai ihan vaan kasvisruoka. Jos se on listalla merkitty vegaaniseksi niin olkoon sitten, mutta se ei mitenkään estä minua tilaamasta jotain liivatejälkiruokaa.
Jos voin, niin vältän vegaanisia jälkiruokia, koska ne on usein mitä omituisimmista aineista tehtyjä. Sama koskee vaikka pizzoja. Tykkään kovasti kasvispizzasta kunnon juustolla, mutta inhoan vegaanista, koska mukajuusto on yksinkertaisesti pahaa.
En pidä outona vaan ihan normaalina syömisenä, ei niitä rehuja jaksa aina mussuttaa.
Pidän outona vain jos nostaa vegaaniruokavalionsa esille aina kun joku toinen on laittanut normiruokaa. Ystäväni tekee ravintoloissa suuren numeron veganismistaan, mutta syö mökillä hyvällä ruokahalulla grillimakkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin on niin sekaisin käsitteet kasvisruoka ja vegaaniruoka. Jos tilaan jonkun kasvisannoksen (näin sekaanina) niin minulle on ihan yksihailee onko se vegaaninen ruoka vai ihan vaan kasvisruoka. Jos se on listalla merkitty vegaaniseksi niin olkoon sitten, mutta se ei mitenkään estä minua tilaamasta jotain liivatejälkiruokaa.
Ei ne mitään sekaisin ole. Kasvisruuassa voi olla maitoa, kananmunaa tai vaikkapa mainitsemaasi liivatetta. Vaikka tämä on sinulle ihan yks hailee, niin maito- tai muna-allergikolle se ei sitten olekaan. Eikä tietysti vegaaneille.
Maitoallergisena otan aina vegaanivaihtoehdon. Pääsee helpommalla.
Mie vetelen vegaanituotteita, lihaa, kasviruokaa... ihan mitä mieli tekee. En ajattele, että mitä muut ajattelee. Mulla vegaanituotteiden käyttö pohjautuu aika paljon siihen, etten voi käyttää maitotuotteita.
Kävin eilen kaupassa ja ostin paljon vegaanisia tuotteita: punasipulia, munakoison, porkkanoita, tomaattimurskaa, mansikoita, kurkun (sitruunakin piti ostaa mutta uhontui). Söin kuitenkin eilen myös lihaa. Olenko outo?
Suunnilleen yhtä outoa kuin jos kahvinjuoja joisi myös teetä, suklaan ystävä haksahtaisi joskus lakritsiin, tai että joku söisi usein ruisleipää mutta aika usein myös patonkia.
Tarkoittaako "vegaanituote" nyt jotain härkistä, nyhtökauraa, soijamaitoa ym. sellaista? Jos, niin eipä tule ostettua muuta kuin tofua joskus, koska sitä tarvitsee joihinkin itäaasialaisiin ruokiin (jotka välttämättä eivät ole vegaanisia). Vai lasketaanko vegaanituotteiksi myös esim. leipä, joka on leivottu ilman mitään eläinperäisiä ainesosia?
Itse teen milloin mitäkin ruokaa, valintaperusteena on se että ruoka on hyvää ja että kukkaro kestää. Toisinaan ruoka sattuu olemaan vegaanista. Yleensä teen sen kyllä kasviksista, pavuista ja/tai pähkinöistä, en mistään "vegaanituotteista". Vegaaniruoka on ihan normaalia ruokaa, en näe mitään syytä miksi näin sekasyöjänä en voisi syödä sitä kun syön kaikkea muutakin.
Sehän on tavallista sekasyömistä - miksi sitä pitäisi pitää omituisena? Minäkin syön paljon vegaaniruokia ja teen niitä, mutta välillä syön lihaa. Olen siis sekasyöjä. Omituinen? Jaa...