Muuttuuko petollinen uskolliseksi
Jos tyyppi on yhdessä suhteessa petollinen puolisoaan kohtaan, niin voiko hän seuraavassa suhteessa ollakin uskollinen? Ts. voiko joku tietty parisuhde itsessään triggeroida tyypissä petollisuutta. Vai onko petollisuus sisäsyntyinen piirre, joka ei poistu seuraavissakaan suhteissa?
Kommentit (11)
Ei ihminen muutu noissa asioissa. Puhun kokemuksesta.
Minä muutuin. Mutta vasta 40plus.
Vaati itsetutkiskelua ja oman idiotismin myöntämistä ja tavan muuttamista.
Onnistuin. Mutta minä puhun nyt vain itsestäni ja olen nainen, jota ns. "kulli ei kuljeta".
Vierailija kirjoitti:
Minä muutuin. Mutta vasta 40plus.
Vaati itsetutkiskelua ja oman idiotismin myöntämistä ja tavan muuttamista.
Onnistuin. Mutta minä puhun nyt vain itsestäni ja olen nainen, jota ns. "kulli ei kuljeta".
40 nainen tuollaisessa tilanteessa on jo mystinen näky. Hänen aivoissaan jo kriittisessä iässä hän niin tudlidsaan sen ajstulsen kanssa ettei hänellä ole pensskoja.
Yhtä hyvin voisi kysyä, voiko ihminen hurahtaa hindulaisuuteen, vaikka ei olisi koskaan uskonut kristinuskon Jumalaan. Ehkä ihminen ei ole lainkaan uskonnollisuuteen taipuvainen, tai sitten vain uskoo yhteen uskontoon enemmän kuin toiseen.
Minä olen siinä mielessä muuttunut, etten ole nykyistäni pettänyt koko kahdeksan vuoden aikana. Mutta aikaa on tosiaan mennyt vasta aika vähän. Olenko loppuelämäni uskollinen? Toivon niin, mutta mitään en voi vannoa.
Voi hyvinkin olla niin, mutta itse en ole moista ikävä kyllä nähnyt tai tiedä tapahtuneen.
Suurin osa ihmisistä ei muutu, eikä halua muuttua koska eivät näe siihen mitään syytä, pettäminen on niille vaan tapa saada uusia kokemuksia ja jännitystä, eikä se ollut mikään ongelma ollut aiemmin, eikä ole nytkään.
Kai se riippuu ihmisestä minkälaisen herätyksen kokee vai kokeeko ollenkaan.
Jos se on ollut jotenkin olosuhteista, mutta kyllä se siinä ihmisessä se alttius on...