Orange is the new black, hauska sarja, ainoa mikä vähän ällöttää
on ne alapääjutut ja lesboilun ylisyöttö, Muuten hyvä sarja.
Mitäs muut on mieltä?
Se alkuperänen päähahmo blondi on kaikkein turhin ja tylsin mun mielestä sarjassa sekä se sen tyttöystävä alex vause, suosikkini on Red ja moni muu. Paljon hyviä hahmoja vilisee siellä.
Kommentit (109)
Hyvä sarja ja paranee kausi kaudelta. Tää on mun mielipide.
No näytetäänkö siinä tissejä vai ei?
Upeeta ku eriväristen ryhmät liittoutuu yhteen ja nousee pöydille yhteisen edun vuoksi ruokalassa.
Mulla nyt se kohta menos netflixissä. Eli 4.kauden loppu.
Kiva kuulla että kutoskausi alkaa heinäkuun lopulla, ei tule pitkä tauko kun saan vitosen katottua seuraavaks.
En ole katsonut ko. sarjaa kun "ällöttää". Ei lesbot ja lesboilu, mutta muuten vain vaikuttaa jotenkin vastanmieliseltä sarjalta. En tiedä miksi. Pitäisi ehkä antaa joskus mahdollisuus tällekin, kun sitä niin moni on jo vuosia kehunut...
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sarja ja paranee kausi kaudelta. Tää on mun mielipide.
Samaa mieltä, jotenkin realistisempaa ja rankempaa mutta silti saa nauraakin väleissä, alussa vaan sitä lesboilua jos muistan oikein, siitä aikaa kun katsoin kaksi ensimmäista kautta.
Ärsyttää kun sarja on muuttunut lapselliseksi, noloksi ja myötähävettäväksi american pie- tyyliseksi teinihuumori kuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Upeeta ku eriväristen ryhmät liittoutuu yhteen ja nousee pöydille yhteisen edun vuoksi ruokalassa.
Mulla nyt se kohta menos netflixissä. Eli 4.kauden loppu.
Kiva kuulla että kutoskausi alkaa heinäkuun lopulla, ei tule pitkä tauko kun saan vitosen katottua seuraavaks.
Voi ei, ei mennytkään kuin piti pöydille nousu, nyt jo tuli nessulle käyttöä. :'(
t.ton lainatun kommentin lähettäjä
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sarja, mutta liian pitkälle venytetty. Kävi tämä tyypillinen "wau tästä tulikin suosittu, nyt on taottava kun rauta on kuumaa"
ja ollaan tultu siihen pisteeseen, että kirjan perusteella tehty sarja on edelleen saman niminen kuin kirja, mutta menee ihan omia latujaan.
Olen eri mieltä. Olen lukenut Kermanin kirjan, ja se ei varsinaisesti ollut mikään kirjallisuuden masterpiece. Kirjassa ei esimerkiksi ollut mitään kovin selkeää juonta, enemmänkin se oli omaelämäkerrallinen kuvaus. Itse sarjahan ei ole missään vaiheessa ollutkaan muuta kuin kirjaan pohjautuva - perusidea on saatu siitä, mutta jalostettu sitten eteenpäin. Kirja itsessään on senluontoinen, ettei sitä sellaisenaan edes voitaisi dramatisoida.
Jaksoin kaksi kautta, kolmas jäi kahteen ekaan jaksoon. Tylsää, saman toistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sarja, mutta liian pitkälle venytetty. Kävi tämä tyypillinen "wau tästä tulikin suosittu, nyt on taottava kun rauta on kuumaa"
ja ollaan tultu siihen pisteeseen, että kirjan perusteella tehty sarja on edelleen saman niminen kuin kirja, mutta menee ihan omia latujaan.Olen eri mieltä. Olen lukenut Kermanin kirjan, ja se ei varsinaisesti ollut mikään kirjallisuuden masterpiece. Kirjassa ei esimerkiksi ollut mitään kovin selkeää juonta, enemmänkin se oli omaelämäkerrallinen kuvaus. Itse sarjahan ei ole missään vaiheessa ollutkaan muuta kuin kirjaan pohjautuva - perusidea on saatu siitä, mutta jalostettu sitten eteenpäin. Kirja itsessään on senluontoinen, ettei sitä sellaisenaan edes voitaisi dramatisoida.
Sehän oli elämänkerta, Einstein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja ollaan tultu siihen pisteeseen, että kirjan perusteella tehty sarja on edelleen saman niminen kuin kirja, mutta menee ihan omia latujaan.Olen eri mieltä. Olen lukenut Kermanin kirjan, ja se ei varsinaisesti ollut mikään kirjallisuuden masterpiece. Kirjassa ei esimerkiksi ollut mitään kovin selkeää juonta, enemmänkin se oli omaelämäkerrallinen kuvaus. Itse sarjahan ei ole missään vaiheessa ollutkaan muuta kuin kirjaan pohjautuva - perusidea on saatu siitä, mutta jalostettu sitten eteenpäin. Kirja itsessään on senluontoinen, ettei sitä sellaisenaan edes voitaisi dramatisoida.
No niinhän juuri totesin. Pointtina oli se, ettei elämäkertaan pohjautuva viihdekäyttöön tarkoitettu draamasarja oikein voi noudattaa kirjaa orjallisesti, vaan se pakostikin ajautuu sivuraiteille. Tämän kommentin osoitin sille, joka sanoi sarjan ajautuneen liian kauaksi kirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinhän juuri totesin. Pointtina oli se, ettei elämäkertaan pohjautuva viihdekäyttöön tarkoitettu draamasarja oikein voi noudattaa kirjaa orjallisesti, vaan se pakostikin ajautuu sivuraiteille. Tämän kommentin osoitin sille, joka sanoi sarjan ajautuneen liian kauaksi kirjasta.
Juuri näin. Ei kai kukaan tosissaan kuvittele että sarja olisi siitä kirjasta saanut kuin aiheen, juonethan laativat aina käsikirjottajat ryhminä sarjan edistyessä, näinhän kaikissa sarjoissa toimitaan. Juonet luovat itse itseään ja tarina elää omaa elämäänsä.
En ole lukenut edes sitä kirjaa, mutta sarja on hyvä ja koukuttava.
se rättoåää on nolo, onko nyt ollut ihan pakko tunkea sellanen ylimielinen islamisti siihenkin sarjaan, joka esittää jotain naisten oikeuksien puolustajaa. äly hoi älä jätä. mitä helvettiä tää on että joka sarjaan tungetaan huivipää"feministi", jokainen tietää mitä se rätti edustaa.
Typerää on myös antaa kuva että naiset ei pärjää ilman seksiä, että ne ois jotain seksiriippuvaisia joista kuoriutuu seksinpuutteessa lesboja jos munaa ei ole tarjolla, että n on seksiriippuvaisia kuten miehet, jotka oikeasti palliensa takia ajattelevat vain seksiä. Ei se nyt naisille seksi ihan niin tärkeää ole sentään.
muuten hyvä sarja.
Koska se uusi kausi alkaa netflixissä, ja kai siinä on sitten tekstitys.
?
Nythän on jo ilmestynyt 6.kauden traileri, siitä voi jotakin päätellä tulevasta kaudesta.
Nykymaailma on äärilleen seksualisoitu, ja nainen objektifioitu; Miksi se olisi tässä asiassa probleema, etenkin kun sarjan naiskuva on tavallista moniulotteisempi ja armollisempi? OITNB:ssä on kerrankin "erilaisia" naisia, joiden ongelmia ja näkemyksiä käsitellään huomattavasti realistisemmin kuin näissä hömppä-sarjoissa yleensä.
Onko palstalaisilla jotain lesboja vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sen "rekkalesbon" nimi on, jolla hitler hiustyyli? Se kans aika mainio tapaus.
Tuohan on muuten alemman turvallisuusluokituksen vankila, eli melko luksus vankila.
Taitaa enimmäkseen olla huumerikollisia tai raha-asia-velkasia tuolla. Joku niistä on kyllä väkivaltarikollinenkin.
Juu se on avovankila.
Se suljettu vankila mihin osa niistä välillä joutuu, on suljettu normivankila kaltereineen.Mun tulee tosta avovankilasta mieleen oma kuntouttavan työtoiminnan työpaja, sanoin sitäkin avovankilaksi. Lusin siellä neljä vuotta hyvin monipuolisen ihmiskaartin kanssa.
Työttömyys ja tuilla elämine ovatkin rikoksista pahimpia hallituksen mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sen "rekkalesbon" nimi on, jolla hitler hiustyyli? Se kans aika mainio tapaus.
Tuohan on muuten alemman turvallisuusluokituksen vankila, eli melko luksus vankila.
Taitaa enimmäkseen olla huumerikollisia tai raha-asia-velkasia tuolla. Joku niistä on kyllä väkivaltarikollinenkin.
Juu se on avovankila.
Se suljettu vankila mihin osa niistä välillä joutuu, on suljettu normivankila kaltereineen.Mun tulee tosta avovankilasta mieleen oma kuntouttavan työtoiminnan työpaja, sanoin sitäkin avovankilaksi. Lusin siellä neljä vuotta hyvin monipuolisen ihmiskaartin kanssa.
Näinhän se on, kaikki "kuntouttavan" työtoiminnan "työpajat" muistuttaa avovankiloita.
Työttömyys ja tuilla elämine ovatkin rikoksista pahimpia hallituksen mielestä.
Kyllä tuo uusin kausi oli jo selkeästi sellainen, että yritetään väkisin vääntää, kun ollaan niin suosittuja. Toivoin jo, että koko sarja loppuisi, mutta uutta kautta pukkaa. Jospa seuraavalle kaudelle on keksitty jo jotakin uutta, joka pelastaa kaiken.