Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisitkö 7-vuotiaan ja 5-vuotiaan tunniksi keskenään?

Vierailija
25.06.2018 |

Jos et, niin minkä ikäiset voivat olla tunnin kotona?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäiset. Eskarilainen ehkä myös. Riippuu ihan lasten luonteesta, ei pelkästään iästä.

Vierailija
2/18 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin ja olen jättänytkin, jos ja kun fiksuja muksuja. Jos villejä täystuhoja, ni sitten en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Molempien pitää olla kouluikäisiä, 7v on ihan liian nuori lastenvahdiksi.

Vierailija
4/18 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koululaisena sitten. Ja silloinkin eka harjoittelua lyhemmillä pätkillä (lähikauppareissu, lenkillä omalla asuinalueella tms.) ennenkö jättäsin tunniksi.

Vierailija
5/18 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsista. On lapsia, jotka voisi ehkä jättää keskenään tunniksi, ja on lapsia ketä ei voi vielä 18-vuotiaanakaan jättää yksin.

Vierailija
6/18 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri tuon ikäiset ja vauva. Usein ovat tunnin keskenään leikkimässä, kun joudun vaikka nukuttamaan vauvaa päiväunille. Hyvin pärjäävät ja osaavat jo ratkoa riitansa käymättä käsiksi toiseen. Mutta todellakaan en jättäisi heitä keskenään kotiin. Ei kummallakaan ole esimerkiksi puhelinta, jolla soittaa apua hätätilanteessa.

Vierailija
7/18 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän neljäveen ja seiskaveen just kymmeneksi minuutiksi käydessäni roskiksella/pyykkituvalla ja vain rauhallisiin leikkeihin, pikku kakkosta katsomaan tms. Pihalle voin päästää kaksin joksikin aikaa ikkuna auki.

En jättäisi aikoihin tuota pidemmäksi aikaa. Koululainen voi olla tunnin yksinkin, jos on luotettava ja reipas, pelko voi vielä helposti iskeä. Puhelin on silloinkin ehdoton.

Vierailija
8/18 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan häkkiin laitettuna ja molemmat eri häkeissä.

Vierailija
9/18 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin aikoinaan 6-v:n yksin ehkä 15-20 minuutiksi kerrallaan, sillä aikaa kun hain 1,5 v vanhempaa esikoista harrastuksesta, eikä nuorempi halunnut lähteä mukaan. Koko ajan olin puhelimella tavoitettavissa. Kahdestaan en lapsia jättänyt ennen kuin kumpikin olivat kouluiässä, juurikin siitä syystä, ettei isommalle tulisi liikaa vastuuta lapsenvahtina olemisesta.

Vierailija
10/18 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v on liian nuori olemaan ilman aikuista.

Lapset voi jättää yksin sitten kun on valmiudet toimia myös hätätilanteessa. Itse olen jättänyt 7v alkaen yksin, lyhyitä pätkiä aluksi.

Vierailija
11/18 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän perheessä käy. 

Mutta jokaisen on yksilöllisesti harkittava tämä kysymys. Ekaluokkalainen vastuuntuntoinen pikkutyttö rauhallisen pikkusisaruksensa kanssa. 

Ei mitään ongelmaa. 

Vierailija
12/18 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä jättäisi. Aina olisi se tukehtumisvaara, jos jotain söisivät sillä aikaa.

Vierailija
13/18 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätän neljäveen ja seiskaveen just kymmeneksi minuutiksi käydessäni roskiksella/pyykkituvalla ja vain rauhallisiin leikkeihin, pikku kakkosta katsomaan tms. Pihalle voin päästää kaksin joksikin aikaa ikkuna auki.

En jättäisi aikoihin tuota pidemmäksi aikaa. Koululainen voi olla tunnin yksinkin, jos on luotettava ja reipas, pelko voi vielä helposti iskeä. Puhelin on silloinkin ehdoton.

Mikä ihmeen pelko? 

Geneettisesti ei ole tapahtunut parin vuosikymmenen aikana mitään ihmeellistä. Pelot olet vain siirtänyt omiin lapsiisi, jos koululaiselle iskee pelko omassa kodissa olemisesta hetken verran. 

14/18 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v ja 5v olen jättänyt 30min muutaman kerran. Isommalla on puhelin. Isompi ei halua olla yksin kotona niin on pikkusiskon kanssa kaksistaan olemista harjoiteltu. Meillä isoveli saa siskostaan turvaa eikä joudu toimimaan lapsenvahtina.

Vierailija
15/18 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen jättänyt. Tunti on kyllä ihan maksimi. Omat lapset 7 ja 5 ja ovat tottuneet olemaan lyhyitä aikoja keskenään. Aina on kerrattu, mitä saa tehdä ja miten toimitaan, jos tulee joku hätä.

Riippuu kyllä tosi paljon lapsista, sillä naapurin 9-vuotiasta ja omaa 7-vuotiasta en uskaltaisi missään nimessä jättää kahdestaan. Tuolla 9-vuotiaalla on ollut aina niin kova kuri ja äiti vahtaamassa joka asiaa, että heti jos selkänsä kääntää niin johan ollaan tekemässä jotain tyhmää tai vaarallista...

Vierailija
16/18 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt nuorempiakin yöksi keskenään.

Vierailija
17/18 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin jättää ja olen jättänytkin. Niin lyhyt aika, ettei edes täydy osata itselle leipää tehdä.

Järki käteen näissä asioissa ja lastenohjelmat pyörimään.

Vierailija
18/18 |
25.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi