Farkut työhaastatteluun?
Edellisestä haastattelusta on kulunut aikaa. Kaipaisin mielipiteitä siististä nykypäivän pukeutumisesta työhaastatteluun. Kyseessä iso "nuorekas" firma. Asiantuntijatason toimistotyötehtävä. Voisinko laittaa siistit tummat farkut, kauluspaidan ja jakkutakin? Suorista housuista tule ehkä liian pönötysfiilis?
Muitakin vinkkejä saa mielellään antaa. :)
Hiukset kiinni vai auki?
Kommentit (14)
Hiukset auki, tissivako näkyviin. Kireät ohuet housut ja stringit alle. Meikkiä ja ripsaria reippaasti.
Ap:n asu kuulostaa hyvältä. Hiukset laittaisin kiinni: siisti ponnari tai jonkinlainen nuttura.
Mä laittaisin mekon, toimii aina. EI tarvi olla mikään marimekon tanttamalli aarikka-puuhelmillä vaan joku perusjuttu, tyyliin Filippa K.
Farkut ja jakku kuulostaa ysäriltä...
Farkuissa olen ainakin minä ollut kaikissa työhaastatteluissa, asiantuntijatehtäviin. Ei kannata pukeutua tavalla, joka on itselle vieras.
Minulla meni parhaiten haastattelu johon menin farkut jalassa. Muihin haastatteluihin menin suorat housut jalassa koska niissä työpaikoissa edellytettiin asiallista pukeutumista. Haastattelijoilla itsellään pukeutuminen oli tyyliin farkut tai narutoppi.
Vierailija kirjoitti:
Farkuissa olen ainakin minä ollut kaikissa työhaastatteluissa, asiantuntijatehtäviin. Ei kannata pukeutua tavalla, joka on itselle vieras.
Apn tyyli kuulostaa hyvältä. Menin itse viimeksi tregginseissä (näyttää mustilta farkuilta) ja tennareissa haastatteluun. Sain paikan ja olen asiantuntijatehtävissä suuressa vientiyrityksessä.
Farkut on ihan hyvät housut työhaastatteluun. Muistat vaan vetäistä ne kainaloihin asti. Ei kuulemma ole edes naurettavan näköistä.
Ap, laita tiukat ohuet farkut, nyöripaita ja paidanhelma farkkujen alle, puhelin farkkujen takataskuun ja paljon meikkiä ;) Mitä mieltä olet ehdotuksestani?
Vierailija kirjoitti:
Mä laittaisin mekon, toimii aina. EI tarvi olla mikään marimekon tanttamalli aarikka-puuhelmillä vaan joku perusjuttu, tyyliin Filippa K.
Farkut ja jakku kuulostaa ysäriltä...
Mekko työhaastatteluun?
Kuulostaa 50-luvulta, kun perheentyttö hakee ensimmäistä työpaikaa margariinitehtaasta.
Kakkonen on oikeassa. Kuulostaa juuri oiikealta asulta.
Hiuksien laitto rippuu hiuksistasi.
Jos hiuksesi ovat hyvännäköiset vapaina, niin menisin niin.
Viestität paljon olemuksellasi ja hyvin tärkeä rekrytoijalle on nähdä persoona. Jos yleensä pitää hiukset vapaina ja tulee väkinäisen näköisenä jokin nuttura päässä, niin kyllä sen huomaa..
Eli sellaisena kuin olet muutenkin. Sillä varauksella tietenkin, että olet siisti aina. Ja varmaan olet :)
Menet sellaisissa siisteissä vaatteissa, joissa tunnet olosi luontevaksi. Farkutkin käy, jos ne ovat tummat tai mustat eikä niissä ole voimakkaita haalennuksia tai reikiä. Siisti paita ja jakku tai pelkkä paita ja nätti huivi kaulaan (ei kuitenkaan saunapyyhkeen kokoista ja kaltaista). Jalkaan avokkaat.
Et maininnut ikääsi, mutta jos sattumalta olet jo keski-ikäinen, niin valitsisin ehkä mieluummin ne suorat housut tai hameen. Työasuna siistit farkut sitten kyllä käyvät.
Itse laittaisin ne suorat housut, tai mustan hameen jakun kanssa.