Kertokaa helppoja ruokalajeja! Ohjeita siis
Kommentit (91)
RuokaLAJIKKEITA? Voi kyllä helpon ruokaohjeen antaa. Osta lohifilee, mausta ja suolaa ja nakkaa uuniin. Paista 200 asteessa 25-30 min, syö ja nauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto
Laita pussillinen herneitä likoamaan edellisenä iltana
Seuraavana päivänä:
Huuhdo herneet pari kertaa(vaahtoavat muuten )
Lisää kattilaan ..n.3 litraa vettä (kannattaa laittaa vähemmän ensin ja lisätä myöhemmin)
Palvikinkkua tai kylkeä paloina,suolaa,mauste-ja mustia pippureita.
Keitä n.30-40 min.Tarkista veden määrä.Huom.keitto ohenee kiehuessaan lopulliseen muotoonsa.
Anna kiehua hiljaa n1,5-2h.Jos sulla on hyvä kattila =ei tartu kiinni,niin tarvitse edes sekoitella,mutta hyvä sitä on välillä vilkaista.Pussista herneitä tulee n.6-8 annosta
Hernekeitto valmistuu lähes itsestään sen jälkeen alkanut kiehua ja sulla lähes saavillinen sapuskaaÄh. Purkkihernekeitto auki, sisältö kattilaan, perään puoli purkkia vettä. Ainoa eines josta koko perhe tykkää. Kokeiltu myös itse tehden pitkän kaavan mukaan. Mutta se ei maksa vaivaa.
En koskaan söisi purkkihernekeittoa. Voisin pahoin. Voin pahoin jo pelkästä ajatuksesta että joutuisi syömään valmisruokia...yäk yäk yäk... Jos joku tarjoaa niin kieltäydyn kohteliaasti ja teen itse ruokani.
Valmisruuat on myrkkyä.
Hernari on terveellisin, edullisin ja paras pikaruoka, mitä kaupasta löytyy. Ei sisällä mitään myrkkyjä, proteiinia kylläkin, sekä hyödyllisiä kuituja. On siis todellista supefoodia, mutta hinnaltaan aivan eri svääreissä, kuin ne superfoodeina mainostetut kalliit tuotteet.
Toki itsekin silloin tällöin itse hernaria teen, mutta kaupan valmishernarikin ihan käypä tuote ja ennen kaikkea mainio pikaruoka. Itselläni aina kaapissa vähintään pari purkkia varalla.
Ja maistakaapa kivikylän hernaria. Vähän kalliimpaa, mutta jos 1,35 € syö kaksi henkilöä, on se todella hintansa väärtiä tavaraa. Enemmän vielä lihaa ja erittäin paljon paremman makuista kuin se perusjalostaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto
Laita pussillinen herneitä likoamaan edellisenä iltana
Seuraavana päivänä:
Huuhdo herneet pari kertaa(vaahtoavat muuten )
Lisää kattilaan ..n.3 litraa vettä (kannattaa laittaa vähemmän ensin ja lisätä myöhemmin)
Palvikinkkua tai kylkeä paloina,suolaa,mauste-ja mustia pippureita.
Keitä n.30-40 min.Tarkista veden määrä.Huom.keitto ohenee kiehuessaan lopulliseen muotoonsa.
Anna kiehua hiljaa n1,5-2h.Jos sulla on hyvä kattila =ei tartu kiinni,niin tarvitse edes sekoitella,mutta hyvä sitä on välillä vilkaista.Pussista herneitä tulee n.6-8 annosta
Hernekeitto valmistuu lähes itsestään sen jälkeen alkanut kiehua ja sulla lähes saavillinen sapuskaaÄh. Purkkihernekeitto auki, sisältö kattilaan, perään puoli purkkia vettä. Ainoa eines josta koko perhe tykkää. Kokeiltu myös itse tehden pitkän kaavan mukaan. Mutta se ei maksa vaivaa.
En koskaan söisi purkkihernekeittoa. Voisin pahoin. Voin pahoin jo pelkästä ajatuksesta että joutuisi syömään valmisruokia...yäk yäk yäk... Jos joku tarjoaa niin kieltäydyn kohteliaasti ja teen itse ruokani.
Valmisruuat on myrkkyä.
Hernari on terveellisin, edullisin ja paras pikaruoka, mitä kaupasta löytyy. Ei sisällä mitään myrkkyjä, proteiinia kylläkin, sekä hyödyllisiä kuituja. On siis todellista supefoodia, mutta hinnaltaan aivan eri svääreissä, kuin ne superfoodeina mainostetut kalliit tuotteet.
Toki itsekin silloin tällöin itse hernaria teen, mutta kaupan valmishernarikin ihan käypä tuote ja ennen kaikkea mainio pikaruoka. Itselläni aina kaapissa vähintään pari purkkia varalla.
Ja maistakaapa kivikylän hernaria. Vähän kalliimpaa, mutta jos 1,35 € syö kaksi henkilöä, on se todella hintansa väärtiä tavaraa. Enemmän vielä lihaa ja erittäin paljon paremman makuista kuin se perusjalostaja.
Se onkin melkoinen lisäainesoppa :) Ilmankos maistuu :D:D
Kinkkukiusaus. Pussi perunasipulisekoitusta, pussi kinkkusuikaleita, sekaan purkki ruokakermaa ja uuniin. Oon tehny tuota sörsseliä jauhelihalla, nakeilla, sienillä, kasviksilla...
Vierailija kirjoitti:
Kinkkukiusaus. Pussi perunasipulisekoitusta, pussi kinkkusuikaleita, sekaan purkki ruokakermaa ja uuniin. Oon tehny tuota sörsseliä jauhelihalla, nakeilla, sienillä, kasviksilla...
Oikeaa kinkkua ja oikeata kermaa, sama vaiva, mutta terveellisempää ja parempaa.
Tykkään purkkihernekeitosta! Maksalaatikon lisäksi se on ainoa valmisruoka mitä syön. En tosin usein.
Tuorepasta. Keittämiseen menee se pari minuuttia, sekaan kerma (ei pakollinen) ja sitten 2-3 ainesta sekaan.
-kinkku/pekoni
-tomaatti/basilika/mozzarella
-kana/ananas
-pekoni/sieni/herne-maissi-paprika
-lohi/mausteena sitruuna
Noita tulee itse tehtyä eniten, mutta sekaanhan saa vaikka mitä.
Pestään ja keitetään uudet perunat, keitinveteen suolaa ja tilliä.
Perunoiden kiehuessa paistetaan voissa/ oivariinissa esim. kuha- tai ahvenfileitä, suolataan ja pippuroidaan. Voi ostaa valmiit fileet kaupasta, jos parempaa ei ole tarjolla. Pari minuuttia/ puoli.
Jos salaatin ja salaattikastikkeen teko on liian vaikeaa (kaupasta saa kyllä valmiita, pahoja kastikkeita), pöytään voi laittaa kipollisen tomaatteja.
1. Tomaattivuohenjuustokeitto, vaatii sauvasekoittimen tai blenderin.
-Laita 500g purkki paseerattua tomaattia kiehumaan, huuhdo tölkki vedellä. Pilko joukkoon 5-6 tomaattia, keitä 8 min. Pilko 100-200 g vuohenjuustoa pieniksi ja heitä sekaan, keitä 5 min. Lisää kermaa 1-2 dl, mausta suolalla ja mustapippurilla tai ihan miten tykkäät. Surauta tasaiseksi. Jos keittoa jää yli, sen kaveriksi voi keittää pastaa seuraavalle ruualle.
2. Vuohenjuusto spagettia.
Pilko kattilaan vuohenjuustoa syöjien mukaan (kahdelle laitan noin 150 g) ja kirsikkatomaatteja sen kokoisina paloina kuin tykkää syödä. Voi laittaa myös jotain vihreää, esim repiä rukolaa tai babypinaattia. Keitä toisessa kattilassa spagettia syöjien mukaan. Valuta spagetti ja kippaa ne ensimmäiseen kattilaan. Sekoita hyvin, rouhi mukaan suolaa ja mustapippuria. Jos on avattu kermapurkki jääkaapissa, voi sekaan lorauttaa kerma tilkan, mutta ei ole pakollista.
3.Helppo papu-jauheliha-riisipaistos
Ruskista jauheliha, mausta tacomausteella tai miten tykkäät . Valuta pavut (esim kidneypapuja). Pilko sipuli. Siivuta kirsikkatomaatteja kourallinen. Lisää vuokaan kaikki edellä mainitut ja lisäksi 2,5dl pitkäjyväistä riisiä ja pussillinen pakastemaissia. Sekoita. Mukaan voi myös sekoittaa juustoraastetta tai esim salsaa. Valmista 5dl kanalientä ja kaada se vuokaan. Paista noin 45 min 200 asteessa. Puolivälissä voi sekoittaa vuoan uudelleen ja lisätä vettä jos vaikuttaa kuivalta. Tästä voi varioida vaikka minkälaista versiota kasviksia vaihtamalla tai lisäämällä. Kasvisruuan saa kun jättää jauhelihan pois.
"Mitä ruokaa?" "Kaivossa on vettä ja kaapissa suolaa, syökää mitä haluatte!"