Muita kenellä asuntolaina pian maksettu?
Olen jo etukäteen niin iloinen, kun lainaa jäljellä enää vajaat 24 000 eli kahden vuoden päästä maksettu! Kuinka ihanaa ensi kesänäkin aloittaa loma, kun silloin lainaa jäljellä enää 12000... Jatkossa pääsemme kaksi kertaa vuodessa lomamatkalle.
Te muut ketkä olette samassa tilanteessa, kuinka iso laina teillä on ollut ja minkä hintainen talo? Onko teillä muita lainoja? Minkä ikäisiä olette? Mitä aiotte tehdä kun laina maksettu? Kuinka iso lyhennyserä teillä on ollut?
Me maksettiin vuosia jopa 1400 e/ kk. Nyt ollaan maksettu tonnia. Ollaan nelikymppisiä ja talon arvo pikkupaikkakunnalla joku 160 000 euroa.
Kommentit (7)
Mulla asuntolainaa enää vajaa kymppitonni. Mutta ei huolta, ostaa pätkäsin toisenkin kämpän ja nyt lainaa taas ihan riittävästi. :)¹
Saatiin maksettua 2009 ja iloa kesti ehkä 2 kuukautta. SItten iski tyhjyys ja muutimme vuokralle ja nyt olemme asuneet kohta 9 vuotta vuokralla. Olemme tyytyväisiä.
Just uusittiin asuntolaina ja jatkettiin laina-aikaa uudelleen 20 vuodella. Näin saatiin lisää liikkumatilaa ja rahaa sijoituksiin. Sijoitusten tuotot maksavat jo puolet lainasta.
Vierailija kirjoitti:
Just uusittiin asuntolaina ja jatkettiin laina-aikaa uudelleen 20 vuodella. Näin saatiin lisää liikkumatilaa ja rahaa sijoituksiin. Sijoitusten tuotot maksavat jo puolet lainasta.
Tarkennus lainan lyhennyksestä puolet. Lainan korot kokonaan.
Muutama vuosi / n. 40 000 e vielä maksamatta. Se oli hieno päivä, kun tajuttiin että nyt meillä olisi rahaa maksaa koko asuntolaina pois, jos tahdottais. Mutta ei kannata kun on niin halpaa rahaa, ja aika pienillä lyhennyksillä ollaan aina menty.
Mekin ollaa +/- 40 vuotiaita, talon arvo n. 400 000e.
Mitäkö me tehdään sitten kun tämä on maksettu? No varmaan vittuunnutaan lisää tähän paskaan elämään.
Meillä asuntolainaa jäljellä 45 000 molemmilla. Minä voisin maksaa sen milloin vain pois, mutta näin matalalla korkotasolla en viitsi. Miehellä ei taida olla tuollaista summaa, että voisi maksaa.
Talo ulosmitattiin ja myyntiin meni ja sillä sitten lainakin hoitui eli nyt on taas velaton ja vastuuvapaa. Voi mennä minne huvittaa, kyllä elämä on ihanaa=)