Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä biisit kaikista Vain elämää -kausista ovat mielestäsi jääneet elämään klassikoina?

Vierailija
24.06.2018 |

8 kautta on mennyt ja uusin oli aikamoinen floppi: katsojamäärä alle 200 000 eli 5x vähemmän kuin keskimäärin aiemmilla kausilla. Mitkä biisit ovat jääneet elämään hitteinä kun kaikki kaudet katsotaan yhteensä? Nyt en tarkoita mistä biiseistä tykkäät vaan objektiivisesti suurimmat hitit. Itse sanoisin (satunnaisessa järjestyksessä):
Cheek - Tinakenkätyttö
Sillanpää - Liekeissä
Erin - Mitä tänne jää
Anna Abreu - Kylmästä lämpimään
Sanni - Timantit on ikuisia
Jenni Vartiainen - Keinu

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chisun esittämä Mestaripiirros oli klassikko jo syntyessään.

Chisun esityksessä ei ollut mitään muuta klassikkoa kuin taustalle raahattu orkesteri. Mielestäni tämä tyyli tuoda mukaan milloin mitäkin bändiä ja vierailijaa osoittaa, etteivät nuo artistit kykene yksin täyttämään tehtväänsä vaan turvautuvat muihin. Sama juttu paljon ylistetyssä Sannin versiossa Kelpaat kelle vaan: Apocalyptica siinä kaiken työn teki ja biisi on hyvä - Sannin honotuksesta huolimatta. Törkein esimerkki tästä oli uusimman kauden Wiskarin versio Aikakoneen Neiti Groovesta: Teflonin äijät lennätetty Espanjaan mölisemään tuokin biisi pilalle...

Olen täsmälleen samaa mieltä. En pidä noista vieralijoista joita ei ekoilla kausilla ollut vaan artistit esiintyivät itsenäisesti. Ainoastaan Juha Tapio teki tuon vierailukuvion tyylikkäästi, ja moni ei viime kausillakaan tarvinnut vierailijoita vaan täytti kyllä esiintymisalueen yksin.

Vierailija
42/51 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko toi eka kausi ostettavissa mistään? Muut oli ihan p*skoja, mutta se oli ikimuistoinen. Ainoa hyvä kausi, sit idea jo meni heti pilalle, kun artistit tajus, et kaikki tulee ulos, mitä ne paljastaa siellä. Seuraavilla kausilla kappaleita ei myöskään ole tuunattu yhtä paljon omannäköisiksi.

Kummallinen mielipide. Ai ei muut tehnyt omannäköisiä versioita? Eiköhän Vesala tuunannut aika monta biisiä omannäköisiksi, samoin Elastinen, MG, Sanni, Nikke Ankara. Eniten itse tykkäsin eli klassikkona mielestäni  pidän Jenni Vartiaisen Heruuks ja Piiskaa -biisejä (suurimat muutokset alkuperäisiin) ja Jennin Keinu joka on myös objektiivisesti kaikkien kausien suurin hitti Abreun Kylmästä lämpimään lisäksi.

No, siihen jää aika monta kautta ja varsinkin artistia, jotka eivät muokanneet laulamiaan kappaleita käytännössä mitenkään, vai vaivasiko joitain kausia sitten liian samantyylistien artistien paikallaolo, tulee nyt vaikka mieleen Ilkka Alangon porukan vuosi. Häntä erikseen sieltä nimeämättä, mutta kun en muista niitä muita (paitsi Jukka Pojan ja Abreun??).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesa-Matti Loiri - Armo

Chisu - Jos menet pois

Tässä kysyttiin mistä biiseistä tuli HITTEJÄ, eikä näistä kummastakaan tullut mitään sinne päinkään.

Katso sitten virallisista listoista äläkä täällä kiukuttele, jos se täsmällinen tieto kerran noin tärkeää on.

Vierailija
44/51 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samu Haber - Hiljaisuus

Soi paljon radiossa silloin ja vielä nytkin.

Vierailija
45/51 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chisun esittämä Mestaripiirros oli klassikko jo syntyessään.

Chisun esityksessä ei ollut mitään muuta klassikkoa kuin taustalle raahattu orkesteri. Mielestäni tämä tyyli tuoda mukaan milloin mitäkin bändiä ja vierailijaa osoittaa, etteivät nuo artistit kykene yksin täyttämään tehtväänsä vaan turvautuvat muihin. Sama juttu paljon ylistetyssä Sannin versiossa Kelpaat kelle vaan: Apocalyptica siinä kaiken työn teki ja biisi on hyvä - Sannin honotuksesta huolimatta. Törkein esimerkki tästä oli uusimman kauden Wiskarin versio Aikakoneen Neiti Groovesta: Teflonin äijät lennätetty Espanjaan mölisemään tuokin biisi pilalle...

Se ei ollut orkesteri, vaan kuoro. Ja kuoro sovitus. Hieno!

Vierailija
46/51 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko toi eka kausi ostettavissa mistään? Muut oli ihan p*skoja, mutta se oli ikimuistoinen. Ainoa hyvä kausi, sit idea jo meni heti pilalle, kun artistit tajus, et kaikki tulee ulos, mitä ne paljastaa siellä. Seuraavilla kausilla kappaleita ei myöskään ole tuunattu yhtä paljon omannäköisiksi.

Kummallinen mielipide. Ai ei muut tehnyt omannäköisiä versioita? Eiköhän Vesala tuunannut aika monta biisiä omannäköisiksi, samoin Elastinen, MG, Sanni, Nikke Ankara. Eniten itse tykkäsin eli klassikkona mielestäni  pidän Jenni Vartiaisen Heruuks ja Piiskaa -biisejä (suurimat muutokset alkuperäisiin) ja Jennin Keinu joka on myös objektiivisesti kaikkien kausien suurin hitti Abreun Kylmästä lämpimään lisäksi.

No, siihen jää aika monta kautta ja varsinkin artistia, jotka eivät muokanneet laulamiaan kappaleita käytännössä mitenkään, vai vaivasiko joitain kausia sitten liian samantyylistien artistien paikallaolo, tulee nyt vaikka mieleen Ilkka Alangon porukan vuosi. Häntä erikseen sieltä nimeämättä, mutta kun en muista niitä muita (paitsi Jukka Pojan ja Abreun??).

Miksi sitten sanoit että "seuraavilla kausilla kappaleita ei tuunattu omannäköisiksi"? Kyllä tuunattiin, about puolet kaikista artisteista ekan kauden jälkeen tuunasi ja puolet ei.

Vierailija
47/51 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten sanoit että "seuraavilla kausilla kappaleita ei tuunattu omannäköisiksi"? Kyllä tuunattiin, about puolet kaikista artisteista ekan kauden jälkeen tuunasi ja puolet ei.

Luulenpa että eniten muunnellut versiot tekivät juuri ne artistit, jotka itse osallistuivat Leri Leskisen kanssa biisien uuteen sovittamiseen: Anssi Kela, Vesala, Jenni Vartiainen, Cheek, Elastinen, Chisu ym. Ei jollekin Paula Koivuniemelle voinutkaan laittaa laulettavaksi liian muunneltua versiota koska ei siitä olisi mitään tullut.

Vierailija
48/51 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle elävät näistä biiseistä Piiskaa ja Keinu. Taitavat olla palstamammojen inhokin biisejä?

Vierailija
49/51 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi elämään Hectorin vastatuuleen. Ja Pauli Hanhiniemen siideripissis. Eivät ehkä klassikoita tai radiosoitossa menestyneitä.

Vierailija
50/51 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No... mä tiedän että ettehän te Petrasta tykkää mut...

Petra - Pokka

Petra - Vie mut minne vaan

...mä oon niin iso Petran fani, että!

Mun lempilaulaja♥

Vierailija
51/51 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petra - Pokka. kosketti sen takia, ku Petra kerto sen hankalasta suhteesta sen isään.

Petra - Vie mut minne vaan. Oli vaan niin nätti veto!!!!!!

Näitä mä kuuntelen vieläki, (ja muitaki Petran VE biisejä mut eniten näitä kahta) ku ne vaan on niin hyviä!

Muita ihan hyviä oli sit

Robin - Tuuleksi Taivaanrantaan

Samu - Hiljaisuus

Irina - Kiitos Kaikesta (alkuperänen paljo parempi, mut silti.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi