Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työ"kaverini" sairas vai ainoastaan sellainen omasta mielestä hauska?

Vierailija
24.06.2018 |

Vai onko kateellinen?
Kun teen tehtaalla työni hyvin, musta pidetään siellä ja olen rauhallinen muutenkin. Nyt tuntuu, että on ottanut mut silmätikuksi tai sit vaan kuuluu tän ihmisen huumoriin. Kun hän ite on sitten enemmänkin sellainen muumin näköinen ja lihava. Heittelee paljon "hauskoja" kommentteja muillekin, mut enpä tiedä haluaako vaan olla ilkeä.
Mitä mieltä olette?

Nyt sit kun töiden jälkeen on muutaman kerran ollut erästä urheilua työpourkan keseken, niin tää tyyppi huutelee "hei, yritä tosissaan" "eiiiihh, Eiiiih ***** (mun nimi) taas kaks metrii ohi"
"eiiii *ttu mä ooon pettyny suhun....."

Sit tehtaalla, jos joudutaan olemaan samassa kohtaa töissä, niin kerran alkoi melkein karjumaan ja kiroaamaan nimeäni samalla, kun teki hommiaan. Katoin vaan, että mitäköhän ihmettä?

Mainitsin lopulta tällä viikolla tälle tyypille, kun samassa kyydissä kuitenkin kuljimme kerran viikossa, että toi tuntuu vähän häiritsevältä kun koko ajan yrittää sanoa mulle jotain tai saada mun huomiota. Sit se sanoi vaan, että ei kannata ottaa vakavasti, tai et se koittais ärsyttää. Ja keskusteltiin ihan normaalisti loppumatka, kun kaksistaan oltiin.

Mut sit en tiedä, että onkohan se kuitenkaan ihan terve, vai oonko ite liian herkkä. Ihan niinkun rauhassa kuitenkin saan olla ja elää, ei oo mitään henkilökohtaista juttua tai loukkauksia ollut.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän parempi urheilussa vai miten on varaa arvostella? Ehdota että lähdette työporukalla juoksulenkille tai osallistutte likkojen lenkille niin eiköhän tipu kyydistä ja saat tsempata tätä vuorostasi.

Vierailija
2/19 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän parempi urheilussa vai miten on varaa arvostella? Ehdota että lähdette työporukalla juoksulenkille tai osallistutte likkojen lenkille niin eiköhän tipu kyydistä ja saat tsempata tätä vuorostasi.

Ei vaan huonoin ja kömpelöin. Ite taas sieltä toisesta päästä.

Mut onko jotku ihmiset ihan oikeesti tommosia noin läpinäkyviä, että oma katkeruus ja kauna huudetaan toisen päälle?

Eikö löydy mitään itsekritiikkiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että hän pitää sinusta ja koettaa siksi saada huomiosi. Hänellä varmaan on vain huonot sosiaaliset taidot ja hän koettaa lähestyä sinua tavalla, josta tuskin kukaan pitää.

Vierailija
4/19 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että hän pitää sinusta ja koettaa siksi saada huomiosi. Hänellä varmaan on vain huonot sosiaaliset taidot ja hän koettaa lähestyä sinua tavalla, josta tuskin kukaan pitää.

No on ollu pikkasen hämmentävää käytöstä. koska sit toisena hetkenä tullaan ihan hyvin toimeen ja ollan paljon kuitenkin keskusteltu järkevästikin yms. Et miks sitte kiusais tai oikeesti haluais saada pahan mielen.

Olet oikeassa, eikä hän voi mitenkään tietää, kuinka traumatisoitunut menneisyys kelläkin on.

Vierailija
5/19 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu kauas tollasesta ihmisestä. Ei tuu muuta kuin harmia sulle hänestä. Suosittelen jopa vaihtamaan työpaikkaa.

Vierailija
6/19 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt

Vierailija
7/19 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi luulin, että ollaan samalla tehtaalla.:)

Mutta ei sittenkään, kun tekstiäsi eteenpäin luin.

Useammalla tehtaalla olleena, todettakoon, että niissä on useimmiten melko ronski huumori ja hyvin persoonallista väkeä.

Rauhallisempi tyyppi saattaa välillä kauhistua, enkä ihmettele.

Olet toiminut ihan oikein ottaessasi asian puheeksi työkaverin kanssa.

Uskon, ettei kyse ole ilkeilystä, vaan lähinnä ajattelemattomuudesta.

Kaikilla ei ole aina tilannetajua, kenelle juttuja voi laukoa ja ketä

kannattaa kohdella ns.asiallisemmin.

Meissä on eri luonteisia ihmisiä ja se on ihan o.k.

Vierailija
8/19 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on yksi kummallinen työkaveri. Aina kun jotain teen yksinkertaistakin niin hän yrittää tulla väliin ja huutelee taustalla ei noin.. anna minä näytän. Tämä työkaveri ei ole yhtään kokeneempi kuin minä, vaan leikkii että olisi kaikessa tosi hyvä, vaikka ei ole.  Sitten hän yrittää kyylätä että jos jotain menee muka hänen mielestään vääriin niin pääsee sanomaan ja ilkkumaan. Minä olen miettinyt että kun olen rauhallinen niin olen varmaan  hyvä "uhri" sellaisille ihmisille jotka haluaa päteä ja jotenkin kohottaa omaa statustaan painamalla muita alas. Ehkä hän kuvittelee että rauhallisuus on heikkoutta ja voi hyökätä. 

Vierailija
9/19 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useammalla tehtaalla olleena, todettakoon, että niissä on useimmiten melko ronski huumori ja hyvin persoonallista väkeä.

Mä olen joskus laukaissut työkavereille juttuja, joista he ovat oikeasti menneet sanattomiksi ja loukkaantuneet. Olen tokaissut jotakin sellaista, jota omassa kaveripiirissäni sanotaan vitsillä ja olenkin joskus nuorempana ja ajattelemattomampana jopa haistatellut työkaverille, jolle olen halunnut viestiä, että mehän tullaan hyvin juttuun. Näin vuosia myöhemmin oma käytös hävettää. Mutta tuolloin oli tilannetajun puutetta, ja etenkin kun olin nuoruuteni pyörinyt "huonommissa porukoissa", niin vaihdos vapaa-ajan ja työkulttuurin välillä ei ollut helppo.

Vierailija
10/19 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli mieleen, että ehkä tyyppi yrittää jotenkin kaverillisesti piikitellä, mutta ei vain osaa eleillä ja ilmeillä niin, että se leikittelevyys ilmenisi hänestä?

Miten suhtautuu jos muut piikittelevät (leikkisästi) häntä?

On toi silti vähän outoa, jos jatkaa tuollaista, vaikka muut eivät osoita pitävänsä sitä hauskana.

Vierailija
11/19 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut, että small talk on vaikeaa suomalaisille. Eli otetaan todesta joku hiljaisuuden täytepuhe ja vielä juorutaan ja tehdään numero kaikista pikku höpinöistä. Toisaalta taas ihan hiljaa oleminen on jotenkin jäykkää myös.

Vierailija
12/19 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sellaista on työpaikoilla, että tehdään esim lattianpesusta joku elämää suurempi juttu ja vahditaan sen kulkua, vaikka sen voisi pestä samalla iloisesti rupatellen ihan nuon vaan.

Vierailija
13/19 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuko tää rippileirillä? Sepustus oli ainaki sen mukainen.

Vierailija
14/19 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, hänestä huokuu kyllä sellainen lapsenomainen tarmo ja innokkuus hänen tekemisessään ja sit käytös on usein, kun jollain rippileirillä olis.

Ja todennäköisesti, jos en olisi kokenut kiusaamista yläasteella, niin en varmaan suhtautuisi itteeni ja häneen niin vakavasti, vaan voisin jopa olla yhtä ronski ja ajattelematon. Mut herkät aivot, niin minkäs teet !

Voisin todeta tähän, että tietäisitte palastalaiset, kuinka moneen asiaan ja ongelmaan olen saanut ratkaisun ja uuden näkökulman, kun olen sen tänne koko kansan keskuuteen tuonut julki. Et on tässä oikeesti hyvätkin puolet, vaikka niin paljon on asiatonta keskustelua yms.

Kiitos vauvapalsta! :D

Vierailija
15/19 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on yksi kummallinen työkaveri. Aina kun jotain teen yksinkertaistakin niin hän yrittää tulla väliin ja huutelee taustalla ei noin.. anna minä näytän. Tämä työkaveri ei ole yhtään kokeneempi kuin minä, vaan leikkii että olisi kaikessa tosi hyvä, vaikka ei ole.  Sitten hän yrittää kyylätä että jos jotain menee muka hänen mielestään vääriin niin pääsee sanomaan ja ilkkumaan. Minä olen miettinyt että kun olen rauhallinen niin olen varmaan  hyvä "uhri" sellaisille ihmisille jotka haluaa päteä ja jotenkin kohottaa omaa statustaan painamalla muita alas. Ehkä hän kuvittelee että rauhallisuus on heikkoutta ja voi hyökätä. 

No ei tän tyypin käytös ihan tolla tasolla kuitenkaan ole, mut ajattelemattomia ja ehkä vähän yksinkertaisia ihmisiä ilmeisesti nämä tällaiset.

Vierailija
16/19 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen joskus laukaissut työkavereille juttuja, joista he ovat oikeasti menneet sanattomiksi ja loukkaantuneet. Olen tokaissut jotakin sellaista, jota omassa kaveripiirissäni sanotaan vitsillä ja olenkin joskus nuorempana ja ajattelemattomampana jopa haistatellut työkaverille, jolle olen halunnut viestiä, että mehän tullaan hyvin juttuun. Näin vuosia myöhemmin oma käytös hävettää. Mutta tuolloin oli tilannetajun puutetta, ja etenkin kun olin nuoruuteni pyörinyt "huonommissa porukoissa", niin vaihdos vapaa-ajan ja työkulttuurin välillä ei ollut helppo.

No tää tyyppihän on just tuollainen, kun sinä olet ollut. Et todennäköisesti jossain vaiheessa voi havahtua itsekin omaan käytökseensä.

Et ei tässä ehkä työpaikkaa vielä kannata vaihtaa...

Vierailija
17/19 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen yleisesti tollasesta jopa tosissaan tapahtuvasta toisen dissaamisesta tarkoituksena kohottaa omaa statustaan, niin miten jotkut aikuiset ihmiset voivat kuvitella, että oma asema nousee toisten silmissä, kun he kuulevat sinun dissaavan jotain toista?

Ihan oikeastikko kuvittelevat, että muut ajattelee "ei mutta onpas tuo **** kyllä hyvä ja osaava tyyppi ja ainakin tuota toista kaveria parempi, ketä juuri haukkui! Tuollaista minä ihailen!"

Vierailija
18/19 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Vierailija
19/19 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran omasta mielestäni hauska. Valitettavasti juttu oli kirjaimellisesti haudanvakava. Kunpa vain olisin voinut perua sanani, mutta eipä niitä millään sanomattomiksi saanut.

Vieläkin hävettää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän