Kannustakaa minua laihduttamaan
Laihdutus on siis meneillään. Tavoitteena päästä 74 kilosta 60 kiloon. Jos peilikuva miellyttää niin ei se paino välttämättä ole pakko olla 60 kiloa. Pituutta 170 cm.
n. 2 viikkoa oon ollut oikein reipas ja kävellyt n.1.5 tuntia päivässä, vapaapäivinä juoksen n. tunnin.
Syön vähähiilarista ruokaa, en yhtään sokeria, ei alkoholia. Veden juontia lisännyt n. desistä 1,5 litraan päivässä
(joo tiedän desi on aivan järkyttävän vähän päivässä)
Joka ilta on aivan mieletön naposteluhimo, mutta aina olen selvinnyt syömättä roskaa, sitten aamulla on hyvä olo. Jotenkin silti sapettaa tämä ja tuntuu että menee ikuisuus ennen kuin näkyy tuloksia :(
kertokaa vaikka omia laihdutustarinoita miten onnistuitte. Kiitos :)
Kommentit (15)
Mä pienensin annoskokoja ja söin vähemmän herkkuja. Kuitenkin jotain hyvää vähän joka päivä. Laihduin puolessa vuodessa 64 kilosta 57 kiloon. Join vettä n. 2 litraa päivässä. Liikuntaa en lisännyt.
Täälläkin laihdutus meneillään. Kannattaa jättää vehnä, sokeri ja rasva pois tai niin minimiin kuin pystyy. Itse sauvakävelen. Löydä itsellesi joku laji, josta pidät ja tee päivittäin.
Jos on paljon pudotettavaa, suosittelen päivittäisiä pitkiä kävelylenkkejä. Sauvakävelyllä pudottaa 25% enemmän kuin normaalikävelyllä. Kannattaa ottaa kuntosali kävelyn rinnalle, jos jaksaa. Lihaskunnosta tulisi huolehtia siinä samalla. Kannattaa karsia kaikki ylimääräinen syöminen. Riittävästä vedenjuonnista kannattaa huolehtia. Mitä lajia olet ajatellut?
Menee siihen aikaa mutta et sä niitä kiloja viikossa kerännytkään. Hitaammin laihtumalla ehtii nahka mukaan.Muista myös mittanauha jos vaa'all ei tunnu tapahtuvan mitään äläkä anna periksi jos tulee tasannevaihe, se on ihan normaalia.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Jos on paljon pudotettavaa, suosittelen päivittäisiä pitkiä kävelylenkkejä. Sauvakävelyllä pudottaa 25% enemmän kuin normaalikävelyllä. Kannattaa ottaa kuntosali kävelyn rinnalle, jos jaksaa. Lihaskunnosta tulisi huolehtia siinä samalla. Kannattaa karsia kaikki ylimääräinen syöminen. Riittävästä vedenjuonnista kannattaa huolehtia. Mitä lajia olet ajatellut?
Tykkään kävellä ja juosta, uinti olisi ihanaa, mutta en kehtaa mennä.
En halua mennä kuntosalille, mutta kotona voin kyllä kehonpainoliikkeitä tehdä. Sen aion aloittaa erittäin varovasti, sillä alan voimaan pahoin aina kun harjoitan lihaskuntoa :( ehkä olen vaan niin huonossa kunnossa.
Minulla ei toimi laihdutuksen aikana se, että syön välillä hieman herkkuja, muuten repsahdan täysin (taustalla ahmimishäiriö)
Parhaimmalta tuntuu, kun pysyn 100 % tiukassa dieetissäni. Syön tietääkseni ihan tarpeeksi, mutta vain silloin kun nälkä, ja terveellistä ruokaa.
Ap
On mahdollista laihduttaa 2,5-3kg viikossa niin, että nahka ehtii mukaan mutta liikuntaa tarvitaan rajusti eikä tosiaan sitä vedenjuontia saa unohtaa. Liikunnan on hyvä myös olla monipuolista, jossa koko keho huomioidaan. Kalorit täytyy vetää aika minimiin ja ruokavalion pitää olla terveellistä. Kaikki ylimääräinen pois.
Vierailija kirjoitti:
Menee siihen aikaa mutta et sä niitä kiloja viikossa kerännytkään. Hitaammin laihtumalla ehtii nahka mukaan.Muista myös mittanauha jos vaa'all ei tunnu tapahtuvan mitään äläkä anna periksi jos tulee tasannevaihe, se on ihan normaalia.
Tsemppiä!
Juu, puoli vuotta on nyt aikaa, sillä tammikuussa on etelän reissu tiedossa ja haluaisin ensimmäistä kertaa elämässä mahtua bikineihin hölskymättä.
Se tässä stressaakin ja hieman masentaa, että tulokset eivät synny nopeasti. Toivon vaan että kohta alkaisi jotain positiivista tulosta näkymään.
Ap
Oon saman mittainen, vielä painavampi. Oon aloittanut munadieetillä ja paino pudonnut 3 kiloa.
Itsellä ei ruoka ole ongelma vaan juon light-lonkeroa liikaa.
Joskus en syö ollenkaan. En kyllä juo kuin noin 5 lonkkuu päivässä, jos on vapaapäivä eli en ole humalassa, vain pehmeässä olossa. Yksinelo on niin kökköä.
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista laihduttaa 2,5-3kg viikossa niin, että nahka ehtii mukaan mutta liikuntaa tarvitaan rajusti eikä tosiaan sitä vedenjuontia saa unohtaa. Liikunnan on hyvä myös olla monipuolista, jossa koko keho huomioidaan. Kalorit täytyy vetää aika minimiin ja ruokavalion pitää olla terveellistä. Kaikki ylimääräinen pois.
2,5-3 kg viikossa? hui aika hurja määrä :o
Tähtään 1-1,5 kg pudotukseen viikossa.
Tässä esimerkki työpäivästäni:
aamulla joku vihannes-hedelmä-proteiinismoothie
3 km kävely ennen töitä
töiden aikana 1 kananmuna välipalaksi
töiden aikana lounaaksi salaatti missä myös erilaisia vihanneksia, vähän fetajuustoa ja oliiviöljyä.
n. litra vihreää teetä töiden aikana
töiden jälkeen 3 km kävely.
illemmalla kotona jotain ruokaa, missä vähän hiilareita, enemmän rasvaa ja proteiinia, iso osuus vihanneksia.
Illalla valmistelen seuraavan työpäivän ruoat mukaan.
Vapaapäivä:
Samantapaiset ruoat.
1 h juoksua juoksumatolla
kävely kauppaan ja minnelie, n. 1 km
Ap
Liikunta syö nälkää ja ulkona liikkuminen. Tuntuu, että kesällä ei syö niin paljo kuin talvella. Olen alimmillani aikuisiällä painanut 55-56kg ja aika paljon on sinne matkaa mutta aion onnistua, vaikka hampaat irvessä ja viimeisillä voimilla. Jokainen asettaa omat tavoitteet ja oman aikataulun. Ihmisen arvohan ei ulkonäöstä riipu mutta olen ylipainoisena huomannut, kuinka helposti joutuu silmätikuksi ja on ikään kuin vapaata riistaa arvostella. Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Itseäni ja terveyttäni varten minä viime kädessä laihdutan, en muita. Haluan olla paras versio itsestäni. Teen sen itseni vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Oon saman mittainen, vielä painavampi. Oon aloittanut munadieetillä ja paino pudonnut 3 kiloa.
Itsellä ei ruoka ole ongelma vaan juon light-lonkeroa liikaa.
Joskus en syö ollenkaan. En kyllä juo kuin noin 5 lonkkuu päivässä, jos on vapaapäivä eli en ole humalassa, vain pehmeässä olossa. Yksinelo on niin kökköä.
Elä juo sitä lonkkua. Älä myöskään ole munadieetillä :( se ei ole hyväksi.
Käy mettässä lenkillä siitä tulee oikeasti hyvä olo ja mieli :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Liikunta syö nälkää ja ulkona liikkuminen. Tuntuu, että kesällä ei syö niin paljo kuin talvella. Olen alimmillani aikuisiällä painanut 55-56kg ja aika paljon on sinne matkaa mutta aion onnistua, vaikka hampaat irvessä ja viimeisillä voimilla. Jokainen asettaa omat tavoitteet ja oman aikataulun. Ihmisen arvohan ei ulkonäöstä riipu mutta olen ylipainoisena huomannut, kuinka helposti joutuu silmätikuksi ja on ikään kuin vapaata riistaa arvostella. Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Itseäni ja terveyttäni varten minä viime kädessä laihdutan, en muita. Haluan olla paras versio itsestäni. Teen sen itseni vuoksi.
Samoin minulla ollut 55 kiloa paras paino. En ainakaan vielä tähtää siihen, sillä olen iloinen jos saan nyt alkuun edes 5 kg pois. Sitten tiedän että olen ainakin päässyt alkuun :)
Kukaan ei osaisi arvata että painan näin paljon, se läski on jotenkin jakautunut pitkin kehoa tasaisesti, mutta itsellä tuntuu pahalta olla näin. Sama motiivi minulla :) Tsemppiä sinulle!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä pienensin annoskokoja ja söin vähemmän herkkuja. Kuitenkin jotain hyvää vähän joka päivä. Laihduin puolessa vuodessa 64 kilosta 57 kiloon. Join vettä n. 2 litraa päivässä. Liikuntaa en lisännyt.
Ah tämä tuo hieman toivonkipinää tähän masentavaan ajanjaksoon :) Vaan en kyllä pysty tuohon "jotain hyvää vähän joka päivä" sillä jos sen yhden suklaapalan syön niin kohta olenkin jo kaupassa mättämässä 5 viikon kalorit kärryyn.
Ap
65-70kg on sopiva paino tuon pituiselle naiselle.
Minä en luopunut kokonaan mistään. Joka päivä söin tai join jotain herkkua mutta vain pieniä määriä. Ei tullut tunnetta että jäisi jostain paitsi. Kasviksia, kalaa, hedelmiä ja marjoja meni paljon. Paino putosi puolessa vuodessa n. 20 prosenttia.