Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä taidosta teillä on ollut eniten hyötyä työelämässä?

Vierailija
23.06.2018 |

Aloitan: kymmensormijärjestelmä
Olen korkeasti koulutettu, mutta tuo pieni taito on oikeasti hyödyllinen.
Palavereissa pystyn kirjoittamaan ja puhumaan ja seuraamaan esitystä samalla kun teen muistiinpanoja.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskelmointi. Olen maksimoinut vapaa-ajan ja minimoinut töissäkäynnin säilyttäen vakituisen työpaikan.

Vierailija
2/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, mullakin nopea kirjoittaminen mutta kymmensormijärjestelmää en ole koskaan opetellut. Palstalla kuitenkin olen oppinut kirjoittamaan nopeasti ja sen ansiosta sain nykyisen työpaikkanikin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedonhakutaito ja kyky tehdä nopeita päätöksiä.

Vierailija
4/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaito, nopeus ja rivakkuus.

Vierailija
5/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne: Empaattisuus, positiivisuus ja kyky tykätä kaikista ihmisistä.

Vierailija
6/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakointikyky. Tiedän, mitä tulee tapahtumaan ja osaan varautua.

Vierailija
7/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Looginen ajattelu ja ahkeruus

Vierailija
8/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidoista kielitaito. Englanti, ruotsi, ranska, latina, ja kyky tarpeen vaatiessa opetella mitä tahansa muuta kieltä nopeasti.

Mutta muuten kaikkein tärkein on ollut asenne. Sellainen, missä tehdään, mitä täytyy tehdä, eikä jäädä narisemaan, että ”vaikeeta”, ”ei sovi mulle”, ”en osaa” tai peräti ”jonkun muun duuni”

Vierailija
9/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiselvin vastaus olisi tietysti ammattitaito, mutta jos se jätetään laskuista niin: Suhteellisuudentajusta. Työskentelen alalla, jossa epäonnistuminen ei tarkoita, että joku kuolisi, vammautuisi, joutuisi kodittomaksi tms. vakavaa, vaan pahimmillaankin kyseessä olisivat vain kohtalaiset rahalliset menetykset ja kenties jokuset loukatut tunteet. En oikein ymmärrä, miksi työkaverini stressaavat.

Vierailija
10/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisuus, sosiaaliset taidot ja ideointikyky.

Vierailija
11/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kun näin kysymyksen niin ensimmäisenä tuli minullekin mieleen kymmensormijärjestelmä. Kävin lukion jälkeen kauppaopiston ja opin sen siellä täydellisesti. Menin sitten yliopistoon mutta harvasta myöhemmin oppimastani taidosta ja hankkimastani tiedosta on ollut niin paljon jatkuvaa hyötyä kuin siitä että osaan kirjoittaa nopeasti ja oikein. Joudun kirjoittamaan paljon raportteja etc. joten ajan säästö on merkittävä.

Kuitenkin, kun tarkemmin asiaa ajattelen, niin kyllä oleellisin on kuitenkin ollut englannin taito. Olen lähestulkoon natiivipuhujan tasolla ja nykyistä työpaikkaani en olisi mitenkään voinut saada ilman tätä.

Vierailija
12/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmensormijärjestelmä on vanhentunut. Nopeammin kirjoittaa henkilöt, joilla on oma luonnollinen systeeminsä. 

Vierailija
13/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei taida olla montaa diginatiivia paikalla...

Vierailija
14/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmensormijärjestelmä on vanhentunut. Nopeammin kirjoittaa henkilöt, joilla on oma luonnollinen systeeminsä. 

Sairaalassa meillä on tekstinkäsittelyssä monia itseoppineita nörttipoikia jotka kirjoittavat paljon nopeammin kuin sellaiset 50+ -vuotiaat aikoinaan kauppiksessa kymmensormijärjestelmän opetelleet.

Vierailija
15/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen yläasteella opetettiin konekirjoitusta ja siinä oppi kymmensormijärjestelmän. Opetetaanko tätä taitoa enää nykyään?

Vierailija
16/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitan: kymmensormijärjestelmä

Olen korkeasti koulutettu, mutta tuo pieni taito on oikeasti hyödyllinen.

Palavereissa pystyn kirjoittamaan ja puhumaan ja seuraamaan esitystä samalla kun teen muistiinpanoja.

Opiskelitko sitä koulussa?

Vierailija
17/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyvystä hakea tietoa ja olla nopea ja päättäväinen.

Vierailija
18/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaidosta. Sekä hyvästä suomen kielen että useiden vieraiden kielten osaamisesta.

Toisena tulee itsellänikin kymmensormijärjestelmä ja sen myötä erittäin nopea kirjoittaminen.

Vierailija
19/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tajunnutkaan, että kymmensormijärjestelmä on niin hyödyllinen taito. Itse opin sen jo yläasteella, kun se oli vielä 80-luvulla valinnaisena kouluaineena. Olen tosiaan nopea kirjoittamaan, mutta kirjoittaminen ei ole kovin tärkeässä roolissa työssäni.

Hyvä matikkapääni on tärkein ominaisuuteni. Sen ansiosta luin itseni helposti insinööriksi ja löysin kivan työn.

Vierailija
20/74 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyky rajata ratkaisua vaativa ongelma. Tietyin rajoituksin toki, en ole työssä ehkä kovin luova vaan käytän silkkaa brute forcea tietomassojen louhimiseen ratkaisun aikaansaamiseksi.