Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 49-vuotias, en halua enää työelämään

Vierailija
22.06.2018 |

Säästöjä on niukasti. Kuinka paljon tarvitsisin rahaa, että pärjäisin eläkkeeseen asti? Mistä saisin sen helpoimmin?

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 53-v. ja mietin, jatkaisinko töitä vielä eläkkeellä. Ei rahan takia, vaan sen takia, että työ niin mielekästä.

Vierailija
2/97 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä 39 ja tiennyt viimeiset 20 vuotta, että haluan ennen kaikkea pois työelämästä heti kun mahdollista. Olen jo puoliksi. Onneksi, entistä typerämmäksi on mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa romani etunimi ja sukunimeksi Hagert. Kohta ei kukaan työnantaja enää ota haastatteluun ja työkkärikin menettää kaiken toivonsa teidän työllistymiseen.

Vierailija
4/97 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34 ja olen kolme vuotta jo nauttinut työttömän rauhallisesta arjesta. Ei tulisi mieleenkään vaihtaa tätä lomaelämää töiden tekoon.

Vierailija
5/97 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä on vielä 2 vuotta asuntolainan maksua ja sen jälkeen alkaa mullakin vapaus. 36 vuotta silloin ikää ja aloitan lomailun eläkeikään saakka.

Vierailija kirjoitti:

Olen 34 ja olen kolme vuotta jo nauttinut työttömän rauhallisesta arjesta. Ei tulisi mieleenkään vaihtaa tätä lomaelämää töiden tekoon.

Vierailija
6/97 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täytin tammikuussa 38v. ja mietin, että tulisinko toimeen, jos kävisin töissä vain 2 pvä/vko:ssa. Asuntolaina on jo maksettu ja sijoituksia on jonkin verran. Työelämä on jotakin niin kammottavaa, vielä 10 v. sitten tahti oli inhimillisempää.

Vierailija
7/97 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä on vielä 2 vuotta asuntolainan maksua ja sen jälkeen alkaa mullakin vapaus. 36 vuotta silloin ikää ja aloitan lomailun eläkeikään saakka.

Vierailija kirjoitti:

Sijoitatko vai aiotko nostaa tukia? Mä pyrin taloudelliseen riippumattomuuteen, jotain on vielä vähän tehtävä. Lainat on täälläkin loppu ja työntekoa vähennetty joka kerta kun taloustilanne on sallinut. Työttömäksi en heittäytyisi, niitä kiusataan armotta. - 2

Vierailija
8/97 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei vaan voitaisi kaikki kohtuullistaa, hidastaa tahtia ihmiselle sopivaksi ja lopettaa epäinhimillinen raataminen? Jos tehtäisiin se kaikki samaan aikaan, ei työnantajatkaan voisi kuin vain sopeutua. 

Vierailija
9/97 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoitatko vai aiotko nostaa tukia? Mä pyrin taloudelliseen riippumattomuuteen, jotain on vielä vähän tehtävä. Lainat on täälläkin loppu ja työntekoa vähennetty joka kerta kun taloustilanne on sallinut. Työttömäksi en heittäytyisi, niitä kiusataan armotta. - 2

Se on ihan työttömästä itsestään kiinni, jos antaa kiusata. Jos on riittävän röyhkeä, niin voi lomailla koko elämänsä. Mihinkään työkkärin vaatimuksiin ei tarvitse suostua.

Vierailija
10/97 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 v. luulen, että joudun olemaan työelämässä vielä 10 vuotta. Kuitenkin toiveissa jäädä pois työelämästä 5 v. kuluttua. Olen saanut ennakkoperintöä.

Vierailija
11/97 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensin valitatte masennusta, sitten jäätte saikulle, siitä kuntoutustuelle ja eläkkeelle. Joiltakin onnistuu.

Vierailija
12/97 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläminä haluan tehdä töitä josta saisi kunnolla palkkaa.

Vierailija
13/97 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan työttömästä itsestään kiinni, jos antaa kiusata. Jos on riittävän röyhkeä, niin voi lomailla koko elämänsä. Mihinkään työkkärin vaatimuksiin ei tarvitse suostua.

No joo. Kai tuokin onnistuu, mä kyllä stressaantuisin pahasti. Vaikuttaa aikamoiselta ajojahdilta ja ihmisten kiusaamiselta tuo työvoimaviranomaisten nykytoiminta, ja jos niiden kanssa vielä pitäisi vääntää vähän väliä jostain...huh. Pitkää pinnaa. - ed.

Vierailija
14/97 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin ostamaan sijoitusasuntoja oikeaan aikaan ja niistä tulee tuloa tarpeeksi.

Asuntojen lyhennykset on tehty vielä vuokratuloilla, riskit ovat olleet pieniä, kun vuokraan vain työsuhdeasunnoiksi.

Mies jäi jo työttömäksi yt-neuvotteluissa.

Muilla tiimiläisillä ei ole yhtä hyvä taloudellinen tilanne, sanoi heti hän lähtee ja sai vielä vuoden palkankin. Muut eivät seuraavilla kierroksilla saaneet.

Elämä on helpompaa, kun ei tarvitse huolehtia kuin itsestään, mies hoitaa lapset ja kodin.

Mutta samaan aikaan lapset ovat huolissaan miten me pärjätään, kun isä ei ole töissä. Tiput myös nopeasti kaikesta.

Vierailija
15/97 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuin ostamaan sijoitusasuntoja oikeaan aikaan ja niistä tulee tuloa tarpeeksi.

Asuntojen lyhennykset on tehty vielä vuokratuloilla, riskit ovat olleet pieniä, kun vuokraan vain työsuhdeasunnoiksi.

Mies jäi jo työttömäksi yt-neuvotteluissa.

Muilla tiimiläisillä ei ole yhtä hyvä taloudellinen tilanne, sanoi heti hän lähtee ja sai vielä vuoden palkankin. Muut eivät seuraavilla kierroksilla saaneet.

Elämä on helpompaa, kun ei tarvitse huolehtia kuin itsestään, mies hoitaa lapset ja kodin.

Mutta samaan aikaan lapset ovat huolissaan miten me pärjätään, kun isä ei ole töissä. Tiput myös nopeasti kaikesta.

Mistä kaikesta tiput?

Vierailija
16/97 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo. Kai tuokin onnistuu, mä kyllä stressaantuisin pahasti. Vaikuttaa aikamoiselta ajojahdilta ja ihmisten kiusaamiselta tuo työvoimaviranomaisten nykytoiminta, ja jos niiden kanssa vielä pitäisi vääntää vähän väliä jostain...huh. Pitkää pinnaa. - ed.

Olen niin törkeä työkkärin väelle, että he ovat aina ihan ihmeissään kun minä aloitan palopuheeni. Eikä niiden kanssa tarvitse kauaa väitellä, kun teen niille heti selväksi sen miten asiat tulevat etenemään ja että he eivät ikinä tule saamaan minua mihinkään minne en halua mennä. Nyt tosin aion hommata itseni työkyvyttömyyseläkkeelle, joten saavat työkkärin tädit huokaista helpotuksesta, että on yksi hallitsematon kaheli vähemmän.

Vierailija
17/97 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karenssiahan siitä pukkaa. Mitä sitten kun on karenssia karenssin perään? Eikö tuet lopu kokonaan?

Vierailija
18/97 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua säälitään kun ei ole töitä, mutta totuus on että säästöjä on reilusti. Annan sääliä ei se multa ole pois, nautin nyt kiireettömyydestä.

Vierailija
19/97 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko säästöjä? Onhan muita kuluja kuin laina...

Vierailija
20/97 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen niin törkeä työkkärin väelle, että he ovat aina ihan ihmeissään kun minä aloitan palopuheeni. Eikä niiden kanssa tarvitse kauaa väitellä, kun teen niille heti selväksi sen miten asiat tulevat etenemään ja että he eivät ikinä tule saamaan minua mihinkään minne en halua mennä. Nyt tosin aion hommata itseni työkyvyttömyyseläkkeelle, joten saavat työkkärin tädit huokaista helpotuksesta, että on yksi hallitsematon kaheli vähemmän.

Todellista riskinottoa. Mun puoliso on monisairaana tuore tk-eläkeläinen, ihan syystä. Prosessi kesti kaiken kaikkiaan 7 vuotta, 2 sairaslomalla, välillä peruspäivärahalla, sen jälkeen vielä 5 kuntoutustuella. Pyöritys, byrokratia, erilaiset kuntoutustutkimukset ja seulat ovat sitä luokkaa, että teeskentelijät putoavat kyllä kyydistä, uskoisin. Yrittäjiä varmasti riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi