Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nettikeskustelut menee liian pitkälle

VaanMunMielipide
22.06.2018 |

Esim. bloggaajista luodaan paaaaljon nettikeskusteluita, ja ne on luotu lähinnä kritiikkiä varten. Useimmissa kommenteissa ihmetellään esim. kuuluisan bloggaajan näyttämää elämää somessa ja hänen ig-kuviaan ja mahdollisia YouTube-videoita. Ihmettely ja kyseenalaistaminen on ihan jees, mutta ei sitä tarvitse koko maailmalle näyttää, vaan asioista voi keskustella ja kyseistä henkilöä voi mollata ihan vaan kaverin kanssa kahden kesken. Itse toki olen sitä mieltä, että rakentavaa kritiikkiä voi laittaa ihan näkösällekkin. Harva tosin erottaa haukkumista ja rakentavaa kritiikkiä roisistaan. Keskusteluissa on myös useita kommentteja, jossa käsketään lopettamaan mollaaminen, sanotaan että kommentoijat ovat kateellisia keski-ikäisiä perheen äitejä joilla ei ole sisältöä elämässään ja purkavat pahan olonsa nettifoorumeille. Tässä kohtaa kysyn, kuinka monta keski-ikäistä olet tavanmut SnapChatissa? Entä katsomassa pari kymppisen bloggaajan YouTube-videoita. Eiköhän ne foorumikommentitkin ole ihan 15-30V. käsialaa. Lisäksi, foorumeille voi kirjoittaa ihan vapaasti elämäntilanteesta riippumatta. Kirkoittajan ei tarvitse olla elämänsä menettänyt "ns" av-mamma, vaan kyllähän sitä vaikka masentavalla sadesäällä sunnuntai-iltapäivällä mielellään vähän viihdyttää itseäään lukemalla yleensä aika huvittavia nettifoorumeita ja ilmaisee oman mielipiteensä, koksa sehän on tavallaan juoruilua ja juoruilu on tunnetusti hauskaa. Itse jää aina ärsyttämään juuri ne kommentit missä ohjeistetaan muita olemaan "järkeviä aikuisia ihmisiä" ja oikein korostetaan että on väärin kirjoitella tuommoisia hävyttömiä kommentteja jotka "loukkaa muita". Tässä kohtaa kysyisin: Mitäs itse keskellä nettifoorumia kirjoittelet?" Tahdon vaan huomauttaa, että yleensä foorumit perustetaan ihan ajanvietteen puolelle menevän juoruilun takia, että jos jokaisesta väitteestä ja kritiikistä trikkeröityy, kannattaa olla lukematta keskusteluita. Niin vältytään niiltä "ns" turhilta kommenteilta, joissa ohjeistetaan ihmisiä vaikla eihän se tule missään vaiheessa toteutumaan. Ihmiset tulevat puhumaan jatkossakin. Pahimmillaan olen lukenut keskustelua jossa oli 81 sivua, ja puolet kommenteista oli näitä "av-mamma-vihaahia" ja niitä "muka järkeviä ihmisiä" joiden kommenttien lukeminen vei lukukokemuksestani erittäin paljon aikaa. Ja tässä kohtaa täytyy huomauttaa, että luen vihakeskusteluja vain koska ovathan ne oikein huvittavia lukea, enkä ikinä kommentoi keskusteluihin itse, koska en yksinkertaisesti jaksa käyttää energiaani kun haluamani ei kuitenkaan toteudu. Tää oli eka perutamani keskustelu että terkut "av-mammoille".😆

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistä tuo niin jaksais lukeakin loppuun.

Vierailija
2/2 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tl;dr

Avaa oma blogi jos kiinnostaa kirjoittaa tällaisia romaaneja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla