Lapsi rippileirille. Mitä puuttuu listalta?
Kourihousut ja -takki
Collarit 2
Hupparit 2
T-paitoja 6
Shortsit 3
Kalsarit 6
Sukat 6
Uimahousut ja -shortsit
Lenkkarit
Crocsit
Pyyhkeet 2 (toinen rantapyyhe)
Lakanat
Shampoo
Saippua
Dödö
Lääkkeet (astma ja särky)
Puhelin + laturi
Rahaa
Kynä + raamattu
Mitä on unohtunut?
Kommentit (47)
Kourihousut :::::DDD ja vielä rippileirille
Ziisus kyllä riparilaisen pitäis osata ihan ite huolehtia että kaikki tarpeellinen mukana. Koska se oppii jos ei nyt?? Katkaise napanuora asap
Mä kävin rippikoulun "kaverikirkossa" Virossa ja tuli mieleen, että meillä ainakin piti olla myös oma pyykkipussi sekä iso vihko, vaikka varmasti kirjoitusmateriaalit saakin leiriltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun jokainen lapsi on ostanut tuossa iässä pakata itse viikon kamat.
Puuttuisi listalta omatoimisuus?Sama juttu ja paljon nuorempanakin.
Kai tämä on sitä helikopterivanhemmuutta? Mamma huolehtii pojan puolesta hammasharjankin :D Säälittävää.
Pojan?
Tytöt ei käytä kalsareita ja listalta puuttui rintaliivit.
Jos on lauta ja sukupuolineutraali.
Vierailupäivänä voidaan viedä lisää puhtaita vaatteita jos tarvii. Samalla otetaan kotiin turhat ja likapyykki.
Säätiedotuksen mukaan pitäisi olla suurimmaksi osaksi aurinkoista ja suht lämmintä.
Ap
Tuossa on kyllä vaatteita puolet liikaa. Varsinkin, jos viette vierailupäivänä lisää.
Meillä 14v tuli juuri rippileiriltä kotiin. Pakkasi itse, mutta mun laittaman listan kanssa. Miten mä en tätä tajunnut, ettei omaa lastaan saa auttaa?
Lapseni on hyvinkin itsenäinen, pärjää monessa asiassa. Hoitaa koulun, harrastukset, osaa laittaa ruokaa, hoitaa pikkusisariaan. Mutta ei ole ollut reissuissa kovinkaan paljon. Ei ole kokenut pakkaaja. Mielelläni autoin laatimalla listaa. Siitäpähän oppii ja seuraavalla kerralla menee sekin itsenäisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on kyllä vaatteita puolet liikaa. Varsinkin, jos viette vierailupäivänä lisää.
Kerta erityislapsesta kysymys, voi elämäntyyli sottaisempaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tästä niin erityisen tekee??
Onko siis nyt ihan oikeasti sellainen tilanne, että äiti pakkaa kamat 15 vuotiaalle?
Jos vanhemmat näkisivät videon riparilta eivät uskoisi mitä siellä tapahtuu. Yöt riekutaan juostaan huoneesta toiseen. Neitsyydet ovat sitten muistoja vaan. Ruuat lentää kattoon. Päivät nuokutaan. Huoneet kuin pommin jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurinkolasit, aurinkorasva, hyttysmyrkky, kortisonirasva tms. puremiin, lippis jos käyttää...
t. toinen helikopterivanhempi ;)
Kiitos. Lisään listaan nuo ja hammasharja- ja tahna.
Lapseni pakkaa itse mutta tein tarkistuslistan. Moniongelmainen lapsi kun on niin siksi tarkistan että kaikki on mukana. Kutsuttakoon tätä sit vaikka helikopterivanhemmuudeksi.
Taidat sinäkin olla moniongelmainen.
Normaalille ihmiselle hammasharja on ensimmäinen asia, joka otetaan mukaan vaikka yöpyisi yhden yön. Uskon, että useimmat meistä pitäisivät mieluummin vaikka samoja vaatteita viikon kuin olisivat pesemättä hampaitaan. Sitä edes ei voi lainata keneltäkään toisin kuin lähes kaikkea muuta.
Muistiinpanovälineitä, penaali, vihko yms.
Vaatteita on ihan liikaa. Entä virsikirja, kun kerran ripalille mennään?
Kondomit, jotta ei tule tuliaisten kanssa leiriltä kotiin.
Meillä oli lapsella mukana lisäksi:
- kuulokkeet (ja kaveriporukasta yksi toi kaiuttimen, että voivat porukalla kuunnella)
- kynien lisäksi tarvittiin vihkoja pari kpl
- sadevaatteet
- aurinkorasva
- hyttysmyrkky
- pelikortit, kirjoja, muuta vapaa-ajan viihdykettä
- kenkiä useammat, meillä oli lenkkarit, sandaalit ja saappaat
- pitääkö teille ottaa mukaan lakanat yms, täällä ainakin piti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tästä niin erityisen tekee??
No ap on kirjoittanut niin viestissään.
Tytöt ei käytä kalsareita ja listalta puuttui rintaliivit.