Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Göstä Sundqvist rummutus ja rahanteko alkaa - vieläkö joku kaipaa häntä?

Vierailija
22.06.2018 |

Lehdet, radio ja tv tarjoavat Göstaa koko kesän ja syksyn. Kiertue kiertää ja konsertit soi. Myös trans- ja sateenkaariporukka on huomioitu.

Mutta miksi ihmeessä nyt? Vieläkö joku jaksaa innostua tästä hahmosta?

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Gösta_Sundqvist

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ihan kiinnostavaa 90-luvun alkuun asti. Sitten alettiin julkaista liikaa levyjä liian tiheään ja taso laski. Ysäri-Gösta on vähän eri asia kuin 80-luvun älykkö, vaikka jokunen siedettävä ilmestyi silloinkin.

Radio- ohjelmia( kuunnelmia) en koskaan oikein tajunnut. Gösta toimitti kyllä ihan oikeitakin ohjelmia, kuten Vanhat hedelmät, joka muistutti vähän Klaus Flamingin viikonlopun sarjaa.

Radio-ohjelmat on kyllä shaissea. Mentiin sieltä mistä helpoimmin pääsi. Huonoja biisejä, navanalusjuttuja ja kakkahuumoria.

Vierailija
22/42 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo hajuakaan kenestä puhutte. Onko joku kuollut? Kuka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo hajuakaan kenestä puhutte. Onko joku kuollut? Kuka?

Kannattaa joo tulla mainostamaan yleissivistyksensä puutetta muille. On se kivaa olla tyhmä.

Vierailija
24/42 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Göstan kuolema oli todella iso menetys Suomen musiikkitaivaalle. Hienoja sanoituksia ja sävellyksiä. Helppoja kuunnella, hyvä mieli tuli. Ja radio-ohjelmat hauskoja. Kelpasi minulle ainakin. Jolle ei kelpaa, vaihtakaa kanavaa...

Vierailija
25/42 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivasti lihava on minulle tärkeä kappale. Se taisi olla ensimmäinen kerta kun kuulin jonkun puhuvan minun muotoisestani naisesta kauniina ja haluttavana. T. Se pahasti kiusattu tyttö, jota päin ei kukaan sylkäissytkään.

Vierailija
26/42 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoituksista kuuluu että iltoja on istuttu pubissa jos toisessakin. Tekikö Gösta ikinä mitään oikeita töitä vai oliko kännissä läpi elämän?

On voitu istua inspiroitumassa, mutta alkoholia ei juuri nautittu. Tyyppihän oli lähes absolutisti.

Vierailija
27/42 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoituksista kuuluu että iltoja on istuttu pubissa jos toisessakin. Tekikö Gösta ikinä mitään oikeita töitä vai oliko kännissä läpi elämän?

Gösta toimi talkkarina ja valmensi jotain divarijalkapallojoukkuetta.

Vierailija
28/42 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

»Kun kymmenen vuotta sitten kävin Espoossa koulua, minulla oli tupeerattu tukka, meikit naamassa ja naisten hameita päällä. Urheilumaikat ajattelivat, että hulluhan tuo on, se täytyisi saada hoitoon. Silloin olin todella yksin. Kaverinikaan eivät kehdanneet liikkua kanssani, vaikka he olivat seudun kovinta aineistoa, aivan kypsiä koulukotiin, mihin moni joutuikin. Jeesus, minä olin yksin, mutta selvisin siitä.»

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Gösta_Sundqvist

Gösta ei kuulemma pitänyt haastateltavana olemisesta ja joskus syötti täyttä puutaheinää haastattelijoille. Tuokin tarina on sitä.

Vierailija
29/42 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yritetään valkopestä miehestä parempaa kuin olikaan. Voi meitä suomalaisia, juoppojen palvojia :)

Vierailija
30/42 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos tuo joku yhteismarkkinointitempaus? Kokoelmalevy ja museokin tulossa.

Vierailija
31/42 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gösta oli absolutisti eikä käyttänyt alkoholia.

Vierailija
32/42 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

– Hänessä oli paljon ristiriitoja, ja juuri se tekee Göstasta mielenkiintoisen.

– Hän oli mestari imemään muiden juttuja, ja jalostamaan ne lauluteksteiksi tai radio-ohjelmiksi, Forss kertoo.

Toinen Gösta Sundqvistiin liitetty myytti on alkoholi. Aihe, josta hän lauloi paljon, mutta johon ei itse koskenut juuri lainkaan.

– Eräs Sundqvistin valmentaman Johanneksen Dynamo -jalkapallojoukkueen pelaaja sanoi, että näki kymmenen vuoden aikana Göstan juovan pelireissulla yhden keskiolutpullon, Forss kertoo.

– Mutta silti hän osasi kuvata maailmaa alkoholistin silmin, kuten kappaleissa Jos Helsinki on kaunis ja Jouluaattona kännissä.

– Samoin hän pystyi käsittelemään asioita esimerkiksi transvestiitin ja yksinhuoltajaäidin näkökulmasta.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000005214172.html

Vierailija
33/42 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yritetään valkopestä miehestä parempaa kuin olikaan. Voi meitä suomalaisia, juoppojen palvojia :)

Gösta ei ollut kuitenkaan juoppo.

Vierailija
34/42 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian "miesmusaa" mulle. En kaipaa.

Mitä edes on miesmusa? 

T. Teinistä asti Göstan sanoituksia ihaillut keski-ikäinen nainen

Vierailija
35/42 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin Gösta kuin Ulf Sundqvist.

Vierailija
36/42 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkos tuo joku yhteismarkkinointitempaus? Kokoelmalevy ja museokin tulossa.

Tais olla suomen eks persu?

Vierailija
37/42 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gösta oli absolutisti eikä käyttänyt alkoholia.

Eiks tuo on myös sitä pajunköyttä jota Gösta syötti toimittajille :)

Vierailija
38/42 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian "miesmusaa" mulle. En kaipaa.

Mitä edes on miesmusa? 

T. Teinistä asti Göstan sanoituksia ihaillut keski-ikäinen nainen

Voiko edes olla noin tyhmää naista joka kirjoittaa T. isolla kirjaimella :)

Vierailija
39/42 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kaikkien aikojen paras sanoittaja, Juice jää ehkä kakkoseksi.

Minun mielestäni.

Vierailija
40/42 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin kuunnella koe-eläin puistoa taas pitkästä aikaa. Jotenkin olen aina arvostanut noita radio ohjelmia enemmän kuin musiikkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme