Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syitä, miksi kannattaa noudattaa vegaanista ruokavaliota

Vierailija
21.06.2018 |

Terveys ja terveellisyys.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ihania reseptejä tarjolla. Ruoka terveellistä.

Vierailija
2/21 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto kiittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo on luetella, miksi ei pidä syödä lihaa. Ne on samalla syitä, miksi pitää syödä kasvisruokaa.

Meat is the new cigarette

Vierailija
4/21 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimille aiheutettu kärsimys vähenee

Vierailija
5/21 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää mielikuvitusta, kun pitää oikeasti tehdä jotain eikä vain kärventää jauhelihaa.

Vierailija
6/21 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomalle vegaaniruokavaliolle ei ole terveydellisiä perusteita, kasvisruuan lisäämiselle ruokavalioon kyllä on.

Vierailija
7/21 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistä resepteistä voi tehdä ruokaa vaikka ei olisi vegaani. Ei mikään peruste siis. Ruokavalio voi olla hyvinkin terveellinen vaikkei olisi vegaani.

Vierailija
8/21 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi ruokavalio. Siistimpi rupkavalio. Rasva ei roiskiinnu ympäriinsä pannulla samalla tavalla kuin jauhelihaa paistaessa. Tosin minä henkilökohtaisesti pidän jauhelihan vegaanisena ruokavaliona.

Vierailija
9/21 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen usein vegaaniruokaa mutta en pidä siitä meteliä. Vegaanit ovat sekopäitä.

Usein kyllä. Toiset ovat sekopäitä ja toiset selkopäitä.

Vierailija
10/21 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paransin itseltäni toimintakyvyttömäksi lamaannuttavan elämän pituisen masennuksen, ahdistuksen ja paniikkihäiriön vegaanisella ruokavaliolla. Paniikit muutamassa viikossa.

Paransin myös vaikean närästyksen vuodessa, suonenvedot/krampit jäänyt kokonaan pois, tinnitus ja huimaaminen loppui muutamassa viikossa. Hyvin harvoin hetkittäin enää vaivaa. Taiveihottumaa ei enää tule keväällä/syksyllä. Ennen tuli, joku allerginen reaktio..

Nenän kautta pystyy vaivattomasti hengittää, en kuorsaa enää..

Syitä on lukuisia, nuo itselläni ovat mistä kaikki alkoi.. nykyään vaa'assa painaa yhteys luontoon, eläinten näkeminen saman arvoisina otuksina, yhteys on vahva.

Rakastan vegaanista ruokaa, rakastan mitä se minulle mahdollistaa. Mä varmasti olisin jo haudassa ilman tätä ruokavaliota, niin olin niin jumalattoman ahdistunut ja mietin ennen joka päivä kuolemaa, jännitin ja pelkäsin ihan kaikkea, olemassa olevaa ja olematonta. Nyt olen opiskellut itselleni ammatin (30v) ja haen korkeakouluun jatkoa varten. En pystyisi toimimaan ilman vegaanista ruokavaliota.

Vierailija
11/21 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo syödä riittävästi kasviksia, saa helposti tarvittavat ravintoaineet. Vegaaniruoka on älyttömän herkullista ja vaihtelevaa ja monipuolista, ei vain sitä makkaraa ja jauhelihaa pottujen ja kurkun ja tomaatin kera. Saa riittävästi kuituja. Painonhallinta on lastenleikkiä. Olo on kevyt, pirteä ja energinen. Nukkuu paremmin. Hiukset, iho ja kynnet kukoistaa. Ei tartu oikein mitkään taudit, johtuneeko siitä, että saa niin paljon vitamiineja ja hivenaineita + kaikkia niitä muita hyviä aineita, joita kasviksissa on. Rahaa säästyy. Luontoa säästyy. Eläinten kärsimys vähenee, eikä niitä tarvitse tappaa minun takiani. Vettä ja maapinta-alaa säästyy, samoin energiaa. Roskaa tulee vähemmän. En saa itseeni kärsineiden ja tapettujen eläinten stressiä ja mahdollisia sairauksia, joista emme tiedä mitään. Makeannälkä vähenee ja tyydyttyy helposti esim. omenalla tai palalla raakakakkua tai tuoreilla mansikoilla. Ei turvotusta, ei ilmavaivoja, vatsa toimii kuin unelma. Jaksaa paljon paremmin harrastaa liikuntaa ja tehdä fyysistä työtä. Ei koskaan ähkyä ruuan jälkeen.  Ja vielä paljon muuta.

Nämä olen omakohtaisesti huomannut. Edellyttää tietysti sitä, että perehtyy vegaaniruokaan ja ravintoaineisiin ja pyrkii syömään terveellisesti. Itse käytän paljon myös villivihanneksia. 

Vierailija
12/21 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On helppo syödä riittävästi kasviksia, saa helposti tarvittavat ravintoaineet. Vegaaniruoka on älyttömän herkullista ja vaihtelevaa ja monipuolista, ei vain sitä makkaraa ja jauhelihaa pottujen ja kurkun ja tomaatin kera. Saa riittävästi kuituja. Painonhallinta on lastenleikkiä. Olo on kevyt, pirteä ja energinen. Nukkuu paremmin. Hiukset, iho ja kynnet kukoistaa. Ei tartu oikein mitkään taudit, johtuneeko siitä, että saa niin paljon vitamiineja ja hivenaineita + kaikkia niitä muita hyviä aineita, joita kasviksissa on. Rahaa säästyy. Luontoa säästyy. Eläinten kärsimys vähenee, eikä niitä tarvitse tappaa minun takiani. Vettä ja maapinta-alaa säästyy, samoin energiaa. Roskaa tulee vähemmän. En saa itseeni kärsineiden ja tapettujen eläinten stressiä ja mahdollisia sairauksia, joista emme tiedä mitään. Makeannälkä vähenee ja tyydyttyy helposti esim. omenalla tai palalla raakakakkua tai tuoreilla mansikoilla. Ei turvotusta, ei ilmavaivoja, vatsa toimii kuin unelma. Jaksaa paljon paremmin harrastaa liikuntaa ja tehdä fyysistä työtä. Ei koskaan ähkyä ruuan jälkeen.  Ja vielä paljon muuta.

Nämä olen omakohtaisesti huomannut. Edellyttää tietysti sitä, että perehtyy vegaaniruokaan ja ravintoaineisiin ja pyrkii syömään terveellisesti. Itse käytän paljon myös villivihanneksia. 

-sekaruokavaliolla voi myös syödä paljon kasviksia, ei se vaadi eläintuotteiden kieltämistä itseltään

-sekaruoka voi olla todella vaihtelevaa ja monipuolista, paljon monipuolisempaa kun vegaaniruokavalio koska kaikki mahdolliset ruokavaihtoehdot on käytettävissä

-kuitujen saaminen sekaruokavaliolla on ihan samalla tavalla mahdollista

-painonhallinta ei riipu siitä onko ruokavalio sekaruokavalio vai vegaaninen, psykologisessa mielessä joillekin voi vegaaniruokavalio helpottaa painonhallintaa

-olen ollut koko elämäni terveellisellä sekaruokavaliolla eikä mullekaan tartu taudit 

-jne. jne. ei nämä sun perustelut nyt ihan vakuuta

Vierailija
13/21 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tasan samaa mieltä. Vegaaniksi ryhtymisen jälkeen terveys kohosi uusiin sfääreihin. Ihana ruokavalio.

Vierailija
14/21 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisyys kaukana, kun jäät ilman tarpeellisia vitamiineja jotka lopulta joudut syömään purkista.

Vierailija
15/21 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellisyys kaukana, kun jäät ilman tarpeellisia vitamiineja jotka lopulta joudut syömään purkista.

Kiintiölihansyöjä iskeytyy yksinään ketjuun inttämään.

Vierailija
16/21 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle mikää ei aiheuta niin valtavaa turvotusta kuin soija. Myös linsseistä tuli turvotusta. Vegaanisesti voi syödä myös todella epäterveellisesti, sillä pasta, peruna, suola ja sokeri ovat vegaanisia. Mulla tuli kasvissyönnistä b12-vitamiinin puute. Voisin kyllä muuten elää vegaanisesti, mutta kun vatsa ei siedä soijaa eikä herneitä ja pähkinöille olen allerginen, niin vaikea ajatella, miten saisi tarpeeksi ravintoaineita. Eikä vegaanius estä syömästä sipsejä, mistä mun pitäisi päästä eroon. OSaan tehdä todella herkullista vegaanista pastakastiketta. En ole kuullut laista, ettei vegaaniruokia saisi tehdä, jos ei ole vegaani. Mutta juhlissa vegaaniruuat on tarkoitettu vain vegaaneille ja en viitsi pyytää, että varatkaa mulle kanssa, kun ei varsinaisesti ole muuta syytä kuin että ne on juhlissa yleensä parempia.

Vierailija
17/21 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin syököön mitä tahtoo ja kukkaro kestää. Hurmossaarnaaja herättää epäilyksen, että itselle tätä on vakuutettava, että kaikki ei olekaan ihanaa. Kun ruoka on vain ruokaa, eikä riitä elämänsisällöksi.

Vierailija
18/21 |
23.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihansyönti menee useimmilla överiksi ja aiheuttaa terveydellistä haittaa verrattuna siihen ettei söisi lihaa vaan vain monipuolista kasvisruokaa.

Ei ole saarnaamista kertoa kysyttäessä, mitä hyötyä on vegaaniruokaan siirtyminen terveydelle tuonut.

Vierailija
19/21 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää mielikuvitusta, kun pitää oikeasti tehdä jotain eikä vain kärventää jauhelihaa.

Sitä paitsi käristetty jauheliha haisee kamalalle, eltaantuneelle eläinrasvalle ja se haju tarttuu koko perheeseen. Tällaisen ihmisen kanssa kun juttelee niin saa yökkäysrefleksiä pidellä. Eläinrasva myös tarttuu pannuihin jämäkästi että tarvitsee tehokkaitta myrkkyastianpesuaineita että astiat saa puhtaaksi. Mitä tällainen rasva sitten tekee ihmiselimistössä ihmettelen vaan...

Vierailija
20/21 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistä resepteistä voi tehdä ruokaa vaikka ei olisi vegaani. Ei mikään peruste siis. Ruokavalio voi olla hyvinkin terveellinen vaikkei olisi vegaani.

Vegaanin ruokavalio ei kuitenkaan ole ihmiselle terveellinen. Kyllä kasviksia on hyvä syödä, mutta ei ne riitä ihmisen ravinnoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä