Missä iässä miehet alkavat haluta tulla isäksi?
Tietenkin jokainen on yksilö ja jotkut eivät halua koskaan tulla vanhemmiksi, mutta kai miehilläkin voidaan yleistää joku ikä milloin isyys alkaa pikku hiljaa kiinnostamaan? Olen itse N28 ja tuntuu että aniharvalla samaa ikäluokkaa olevalla miehellä on selkeästi halu tulla lähiaikoina isäksi jos koskaan. Oman samanikäisen avopuolison kanssa puhuttaessa (yhdessä lähes 5v) asiasta hänen mielipiteensä on "ehkä joskus sitten". Tietenkin keskustelen hänen kanssaan vielä monta kertaa asiasta mutta vähän alkaa mietityttää että pitääkö odottaa vuosikaudet ennen kuin mies lämpenee vai tuhlaanko vain aikaani. Naisilla tuntuu olevan aina selkeämpi mielipide asiaan.
Kommentit (41)
Eiköhän se ole ihan henkilöstä kiinni. Sitten vielä toisilla ei ole edes mahdollisuutta.
Ei miehellä oikein ole sellaista. Evoluution kannalta on riittänyt että mies haluaa seksiä ja naiset vauvoja. Miesten lapsitoiveet ovat aika laskelmoituja.
Tjaa,a. Mä luulen, että jos oikein yleistää niin suunnilleen siinä iässä kun tytötö aljavat "taas" kiinnostaa. - Pikkulapsi vaiheessahan sitä on useimmille ihan sama mitä sukupuolta leikkikaverit edustaa. Sitten on joidenkin vuosien tauko ja alkaa murkkuikä ja samalla alkaa siintää haave saada jälkikasvuakin. Mutta kovin on yksilöllistä. - Jos ja kun on tätä palstaa lukenut niin osalle tuntuu olevan myös kokonaan pois suljettu ajatus, että mies edes voisi haluta jälkikasvua saati. että mies saattaisi hoivata ja olla samanarvoinen ja yhtäarvokas huoltaja lapselle kuin äiti.
MiäsHenkilö kirjoitti:
Ei miehellä oikein ole sellaista. Evoluution kannalta on riittänyt että mies haluaa seksiä ja naiset vauvoja. Miesten lapsitoiveet ovat aika laskelmoituja.
Millä lailla laskelmoituja? Pitääkö itsekin alkaa laskelmoimaan pillerien taktista poisjättöä...
Ei ole vielä koittanut. Ikää on 52v. Omasta mielestä ei enää kannata. Olisin yli 70 lapsen muuttaessa pois kotoa.
Useimmat kaverit joko jallitettiin isäksi tai sitten väsyivät jatkuvaan mankumiseen. Molemmissa tapauksissa ero tuli yleensä aika pian.
Mun naapuri täyttää 36 ja on pari viime vuotta panikoinut ohi menevästä junasta. Nuoret naiset eivät enää kiinnostu ja saman ikäiset ovat jo parisuhteissa.
MiäsHenkilö kirjoitti:
Pieni korjaus:
Evoluution kannalta on riittänyt, että mies haluaa naiselta seksiä ja nainen mieheltä resursseja. Sen jälkeen lapsia vaan siunaantuu.
Itsellä alkoi vasta n. nelikymppisenä kun juna oli mennyt ohi jo ...
Me olemme olleet teini-ikäisestä yhdessä mieheni kanssa. Mies rupesi puhumaan lapsista 22 vuotiaana. Saimme esikoisemme kun mieheni oli 26v
Velipoikani halusi lapsia siinä 19-30 vuotiaana. Kolmekymppisenä luopui haaveista kun puolisoa ei löytynyt. 32 vuotiaan löysi puolison, mutta olivat liian vanhoja saamaan lapsia. Yrittivät kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Velipoikani halusi lapsia siinä 19-30 vuotiaana. Kolmekymppisenä luopui haaveista kun puolisoa ei löytynyt. 32 vuotiaan löysi puolison, mutta olivat liian vanhoja saamaan lapsia. Yrittivät kyllä.
Veljesi taisi olla melkoinen luuseri kun ei kakskympisenä lastahaluava kelvannut naisille.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä koittanut. Ikää on 52v. Omasta mielestä ei enää kannata. Olisin yli 70 lapsen muuttaessa pois kotoa.
Useimmat kaverit joko jallitettiin isäksi tai sitten väsyivät jatkuvaan mankumiseen. Molemmissa tapauksissa ero tuli yleensä aika pian.
Kaveri sai esikoisen 52 - vuotiaana. Oma mies oli 44.
Aloin seurustella mieheni kanssa parikymppisenä. Kyllä siinä melko heti kävi ilmi, että hän haluaa lapsia kanssani. Noin 25 v hän ehdotti, että lopetetaan ehkäisy ja saimme esikoisemme noin vuotta myöhemmin. Noin 7 v myöhemmin saimme seuraavan ja vuosi siitä kuopuksen. Kaikki kolme hänen aloitteestaan. Itse olisin varmaan vaan ihmetellyt ja odotellut parempaa ajankohtaa kunnes olisi ollut liian myöhäistä.
5 sekunttia pitäisi kyllä riittää kaikille. Ootteko setämiehet edes kellottaneet kuinka pitkä 5 sek on.
MiäsHenkilö kirjoitti:
No, oman tuttavapiirini perusteella olen kyllä aivan eri mieltä. Monessa perheessä juuri miehet ovat tehneet aloitteen lapsentekoon, tai halunneet enemmän lapsia kuin nainen. Esim. meillä juuri mies oli paljon voimakkaammin sitä mieltä, että ylipäätään hankitaan lapsia.
En tiedä, oletko tullut keskustelleeksi miespuolisten kavereidesi kanssa lastenhankinnasta, vai millä perusteella mielipiteesi olet muodostanut.
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
No, oman tuttavapiirini perusteella olen kyllä aivan eri mieltä. Monessa perheessä juuri miehet ovat tehneet aloitteen lapsentekoon, tai halunneet enemmän lapsia kuin nainen. Esim. meillä juuri mies oli paljon voimakkaammin sitä mieltä, että ylipäätään hankitaan lapsia.
En tiedä, oletko tullut keskustelleeksi miespuolisten kavereidesi kanssa lastenhankinnasta, vai millä perusteella mielipiteesi olet muodostanut.
Sama kokemus. 18 vuoden äitiyskokemuksella ymmärrän, miksi miesten on niin helppo haluta. Olisin voinut ehkä suostua toiseen, jos olisin isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Sama kokemus. 18 vuoden äitiyskokemuksella ymmärrän, miksi miesten on niin helppo haluta. Olisin voinut ehkä suostua toiseen, jos olisin isä.
Kun kirjoitin tuon viestin, mietin erityisesti erästä kaveriani, joka olisi halunnut vaimomsa kanssa vielä kolmannenkin lapsen, mutta vaimo ei halunnut. Ja huom. tällä miehellä on kaksi lasta näiden lisäksi ennestään.
Kyllä mies millä on testoa veressä eikä läträä viinan kanssa haluaa oman perheen, koska se on koodattu testomiehen geenistöön. Ei kaikista ole siittämään.