Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä miehet alkavat haluta tulla isäksi?

Vierailija
21.06.2018 |

Tietenkin jokainen on yksilö ja jotkut eivät halua koskaan tulla vanhemmiksi, mutta kai miehilläkin voidaan yleistää joku ikä milloin isyys alkaa pikku hiljaa kiinnostamaan? Olen itse N28 ja tuntuu että aniharvalla samaa ikäluokkaa olevalla miehellä on selkeästi halu tulla lähiaikoina isäksi jos koskaan. Oman samanikäisen avopuolison kanssa puhuttaessa (yhdessä lähes 5v) asiasta hänen mielipiteensä on "ehkä joskus sitten". Tietenkin keskustelen hänen kanssaan vielä monta kertaa asiasta mutta vähän alkaa mietityttää että pitääkö odottaa vuosikaudet ennen kuin mies lämpenee vai tuhlaanko vain aikaani. Naisilla tuntuu olevan aina selkeämpi mielipide asiaan.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä 30-40 v.

Vierailija
22/41 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Ei miehellä oikein ole sellaista. Evoluution kannalta on riittänyt että mies haluaa seksiä ja naiset vauvoja. Miesten lapsitoiveet ovat aika laskelmoituja.

No, oman tuttavapiirini perusteella olen kyllä aivan eri mieltä. Monessa perheessä juuri miehet ovat tehneet aloitteen lapsentekoon, tai halunneet enemmän lapsia kuin nainen. Esim. meillä juuri mies oli paljon voimakkaammin sitä mieltä, että ylipäätään hankitaan lapsia.

En tiedä, oletko tullut keskustelleeksi miespuolisten kavereidesi kanssa lastenhankinnasta, vai millä perusteella mielipiteesi olet muodostanut.

Sama kokemus. 18 vuoden äitiyskokemuksella ymmärrän, miksi miesten on niin helppo haluta. Olisin voinut ehkä suostua toiseen, jos olisin isä.

Kun kirjoitin tuon viestin, mietin erityisesti erästä kaveriani, joka olisi halunnut vaimomsa kanssa vielä kolmannenkin lapsen, mutta vaimo ei halunnut. Ja huom. tällä miehellä on kaksi lasta näiden lisäksi ennestään.

Mullakin oma isä olisi halunnut useamman, äiti ei (jäivät yhteen). Mun ex-mies olisi halunnut useamman, minä en (eron syynä mm. näkemys lapsiluvusta). Ystävissä on useampiakin pariskuntia, joissa miehelle olisi sopinut useampi lapsi, naiselle ei. Ollaan sitä nelikymppisten ikäpolvea, jossa homma usein vaan kaatuu naiselle, joten en ihmettele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä koittanut. Ikää on 52v. Omasta mielestä ei enää kannata. Olisin yli 70 lapsen muuttaessa pois kotoa.

Useimmat kaverit joko jallitettiin isäksi tai sitten väsyivät jatkuvaan mankumiseen. Molemmissa tapauksissa ero tuli yleensä aika pian.

Kaveri sai esikoisen 52 - vuotiaana. Oma mies oli 44.

En tarkoittanutkaan biologista estettä kuten naisilla menopaussi. Ihan vain käytännössä ajattelen yöheräämisiä ja uhmäikiä tässä vaiheessa omaa elämää. Kun lapsella alkaisi teini-ikä niin minulla alkaisi kansaneläke. Kiva olla seitsenkymppisenä lakkiaisissa kun kaikki pitävät isoisoisänä.

Kaverina on muutama "iltatähti". Esimerkiksi koulun vanhempainilloissa vanhat vanhemmat nolottivat. Toisaalta teini-ikäisen ei tarvitsisi huolehtia vanhempiensa jaksamisesta, siinä pitäisi saada kapinoida ihan itsekkäästi irtautuakseen omaan elämään.

- Se 52-v mies

Vierailija
24/41 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä koittanut. Ikää on 52v. Omasta mielestä ei enää kannata. Olisin yli 70 lapsen muuttaessa pois kotoa.

Useimmat kaverit joko jallitettiin isäksi tai sitten väsyivät jatkuvaan mankumiseen. Molemmissa tapauksissa ero tuli yleensä aika pian.

En tarkoittanutkaan biologista estettä kuten naisilla menopaussi. Ihan vain käytännössä ajattelen yöheräämisiä ja uhmäikiä tässä vaiheessa omaa elämää. Kun lapsella alkaisi teini-ikä niin minulla alkaisi kansaneläke. Kiva olla seitsenkymppisenä lakkiaisissa kun kaikki pitävät isoisoisänä.

Kaverina on muutama "iltatähti". Esimerkiksi koulun vanhempainilloissa vanhat vanhemmat nolottivat. Toisaalta teini-ikäisen ei tarvitsisi huolehtia vanhempiensa jaksamisesta, siinä pitäisi saada kapinoida ihan itsekkäästi irtautuakseen omaan elämään.

- Se 52-v mies

Kyllä ne teinit vanhempiaan häpeää aina vaikka ne olisivat fiksuja filmaattisia oikean ikäisiä ja kokoisia. Ei sellasten syiden takia kannata jättää niitä lapsia tekemättä. T: Mummoäiti

Vierailija
25/41 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Ei miehellä oikein ole sellaista. Evoluution kannalta on riittänyt että mies haluaa seksiä ja naiset vauvoja. Miesten lapsitoiveet ovat aika laskelmoituja.

No, oman tuttavapiirini perusteella olen kyllä aivan eri mieltä. Monessa perheessä juuri miehet ovat tehneet aloitteen lapsentekoon, tai halunneet enemmän lapsia kuin nainen. Esim. meillä juuri mies oli paljon voimakkaammin sitä mieltä, että ylipäätään hankitaan lapsia.

En tiedä, oletko tullut keskustelleeksi miespuolisten kavereidesi kanssa lastenhankinnasta, vai millä perusteella mielipiteesi olet muodostanut.

Tämä on ihan totta. Monta lasta on nykyään korkeasti koulutetulle ja urallaan menestyvälle miehelle statussymboli. Neljä lasta on ihan normi ylemmän tason johtajille. Ja nimenomaan omassa tuttavapiirissäni miehet näitä lapsia haluavat. Kuten omanikin.

Vierailija
26/41 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni oli jo 23-vuotiaana sitä mieltä, että tulkoon lapsia jos on tullakseen.

Vierailija
27/41 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni alkoi puhua lapsen hankinnasta noin 24-25-vuotiaana. Oltiin silloin asuttu yhdessä 3 vuotta. Kai se enemmän liittyy suhteen tilaan kuin ikään. Hyvä ystäväni oli saman miehen kanssa 7 vuotta, ja mies ei halunnut lapsia. Uskomatonta mutta mies harkitsi jopa piuhojen katkaisemista, ettei tule vahinkoja. Olihan se melkoinen pommi, kun mies oli aloittanut salasuhteen yh-äidin kanssa, jätti ystäväni muutaman kk:n kuluttua ja tuli isäksi reilun vuoden päästä erosta. Sitten oli naureskellen todennut, että eihän siinä muukaan auttanut kuin antaa lapsen tulla, kun aika ja nainen olivat oikeat. Loukkaavaa ystävääni kohtaan, mutta ehkä sattui olemaan putkiaivoinen mies alun perinkin.

Vierailija
28/41 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa 4-kymppisenä alkoi isähommat kiinnostaa. Opinnot, ura, harrastukset ja talous oli siihen saakka vieneet kaiken kapasiteetin. Taitaa vaan käydä niin että menen lapsettomana hautaan jollei sopiva morsian tule vastaan. Tai mistä minä tiedän jos matkan varrelle on jäänyt jälkeläisiä joista ei vain ole ilmoitettu.

Vierailija
29/41 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapuri täyttää 36 ja on pari viime vuotta panikoinut ohi menevästä junasta. Nuoret naiset eivät enää kiinnostu ja saman ikäiset ovat jo parisuhteissa.

Sinkkunaisia on ikäryhmässä 30+ todella paljon. Nuoren naisen saa kiinnostumaan, kun ei pukeudu papasti, laihduttaa normaalipainoon ja hommaa kiinnostavan työn tai pätee jossain naisia kiinnostavassa harrastuksessa, kuten vaikkapa musiikki tai kirjoittaminen.

Vierailija
30/41 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Se 52-v mies

Kyllä ne teinit vanhempiaan häpeää aina vaikka ne olisivat fiksuja filmaattisia oikean ikäisiä ja kokoisia. Ei sellasten syiden takia kannata jättää niitä lapsia tekemättä. T: Mummoäiti

Ihan totta! Minua taas lapsena hävetti se, että isä kyseli tyhmiä esim. vanhempainillassa tai kavereiden vanhemmilta. Isäni ei siis ollut vanha, vaan aina vähän pihalla. Joitain noloja kysymyksiä: ”Mitenkäs meinaatte tukea lasta, joka on muita parempi matematiikassa?” (Huom! Minulla oli yleensä matematiikka 9 todistuksessa, eli en ainakaan minä ollut mikään huippumatemaatikko) ”Kulkeekos sinne kesämökille perille asti tie? Onko se kovin tuulisella paikalla?” (Kysyi isäni, kun ystäväni vanhemmat pyysivät minua mukaan kesämökilleen, olin silloin jo 13-vuotias!) Kun minulta leikattiin nielurisoja, isäni oli koko reissun ajan sairaalassa pätemässä ja suorastaan ”häikäisi” hoitajia ja lääkäreitä loistavalla yleistiedollaan. Hän siis kyseli asioita, jotka eivät minun tilanteeseeni liittyneet mitenkään ja kertoi kaikista kuulemistaan terveysvaivoista, pieleen menneistä leikkauksista jne.

Vierailija
31/41 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun naapuri täyttää 36 ja on pari viime vuotta panikoinut ohi menevästä junasta. Nuoret naiset eivät enää kiinnostu ja saman ikäiset ovat jo parisuhteissa.

Sinkkunaisia on ikäryhmässä 30+ todella paljon. Nuoren naisen saa kiinnostumaan, kun ei pukeudu papasti, laihduttaa normaalipainoon ja hommaa kiinnostavan työn tai pätee jossain naisia kiinnostavassa harrastuksessa, kuten vaikkapa musiikki tai kirjoittaminen.

Tuo on normaalipainoinen, tyylikkäästi pukeutuva, prosessinhoitajana varsin hyvin palkattu. Veikkaanpa, että ikisinkkuudella on jotain tekemistä sen kanssa, että kaljoittelee kaikki vapaansa ja nykyään osan työpäivistäkin (jota ei kuulemma tekisi, jos olisi nainen). Sääli. Toisaalta seuraan mielenkiinnolla muutosta kilttimieheksi.

Vierailija
32/41 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä iässä kun autististen siittiöiden tuotanto jo on vilkkaimmillaan eli liian wanhana. Miehiltä ei kannata kysellä mielipiteitä vaan antaa luonnon hoitaa homma kotiin.

Vierailija
33/41 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oma miesystävä kertoi heti ensitreffeillä, että on aina 20v-stä tiennyt haluavansa isäksi. Oma "isäni" 22-vuotiaana päätti ruveta isäpuoleksi minulle. Että nuorenakin on joskus osattu. Tää mun isä oli heti valmis siihen, että mun äidin kanssa tulen myös minä. Koskaan se ei haitannut. Kun olin 15-vuotias, isä vielä oikein adoptoi mut. Tää mun "isäpuoli" on ainoa isä, jonka tiedän. Ainoa, joka on halunnut ryhtyä minulle isäksi.

Että löytyy isätyyppejä jo aika nuorestakin.

Vierailija
34/41 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28 ja mieheni kohta 29 eikä vieläkään kiinnosta. Haluaa kyllä lapsia ja puhuu, että sitten kun on lapsia niin voisi matkustaa tuonne ja tuonne ja käydä sillä ja täällä. Kuitenkin kun kysyn, milloin olisi aika lopettaa pillerit, niin ei todellakaan vielä.. minäkin täytän kohta 29 ja vaikka heti tulisin raskaaksi niin olisin 30 v jo. Tätä ei mieheni tajua, Eikä sitä, että kohta voi olla liian myöhäistä. Hänkin haluaa 2 lasta. Välillä tuo loukkaa, kun itse olisin valmis lopettamaan pillerit ja ei tarvitsisi yrittämällä yrittää edes.

Vierailija
35/41 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MiäsHenkilö kirjoitti:

Millä lailla laskelmoituja? Pitääkö itsekin alkaa laskelmoimaan pillerien taktista poisjättöä...

Se oli huono sanavalinta. Mietittyjä, kehitettyjä vähän kuin talounelma, joku muu unelma. Miehet innostuu tästä asiasta sen konkretisoituessa.

Vierailija
36/41 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harva alle 30-vuotias mies haluaa isäksi. Alle 30-vuotiaista miehistä vain reilut 10 prosenttia on saanut lapsen.

37/41 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viimeiset 2-3 vuotta (nyt 38v.) ruvennut ajattelemaan isäksi tulemista. Aina kun näkee äidin ulkona lapsen/lasten kanssa, rupeaa mieli rakentamaan, millaista olisi elää tavallista arkea ihanan naisen ja yhden, kahden lapsen kanssa. Ilman mielenterveysongelmia olisin varmaan jo ruvennut sanoista tekoihin, mutta tiedostan liian hyvin, että riski sille, että ongelmani periytyisivät lapselle, on liian suuri:( 

Vierailija
38/41 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tulee ajateltua, että olisi ihan jees jos olisi omia lapsia. Edes yksi. Toisaalta, lapsista on enemmän vaivaa kuin iloa.

En voisi koskaan alkaa suhteeseen yh-mamman kanssa.

Vierailija
39/41 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miheheni oli 34 kun totesi, että voidaan alkaa yrittää sitten kun tahdon (oltiin puhuttu lapsista ja mies tiesi, että halusin niitä). Tästä puolen vuoden päästä jätettiin ehkäisy pois, raskauden alkuun meni valitettavasti pari vuotta, joten mies oli 37 kun tuli isäksi ensimmäisen kerran. Itse olin 30. Näissä tapauksissa pikkuisen vanhempi mies on ok, niin ehtii kypsyä perheajatukseen ennen kuin naisen munasarjat hyytyvät kokonaan....

Vierailija
40/41 |
22.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet aikuistuvat noin 37-vuotiaina eli jossain siinä iässä plus pari-kolme vuotta lisää. ELi siis 37-40-vuotiaina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä