Parisuhteessa olevien vinkit sinkuille, huh
Parisuhteessa olevat eivät kyllä tosiaan enää muista millaista on olla sinkku. Neuvoksi tarjotaan "kun vähiten odotat se tapahtuu" "etsimällä ei löydä" "mene baariin" yms. yms. Siis 40-50-vuotiaatkin sanovat näin. Miksi ihmisestä tulee tuollainen parisuhteessa ollessaan?
Kommentit (30)
Koska nuo asiat ovat totta. Parhaiten on löytynyt kun ei etsi.
M36, sinkku tällä hetkellä.
"-Sun pitää alkaa käymään baareissa ja kaikissa tapahtumissa."
-Mutta kun en viihdy niissä, joten en todellakaan halua miestä, joka sitten jatkossa haluais raahata mua niihin. En myöskään käytä alkoholia, joten en tosiaan halua tavata miestä, joka tuntee jotain vetoa tuommosen ryyppykulttuuriin...
Kyllä munkin jokainen tähänastinen kumppani on tullut ihan sattumalta vastaan, monesti yhteisten kuvioiden kautta (esim. työpaikka). En minäkään muuta neuvoa osaisi antaa. Millaisen neuvon ap sitten antaisi?
n33
No he ovat pariutuneet juuri tuolla tavalla joskus 20-vuotiaina vähiten etsiessään ja baarissa ja luulevat että se tapahtuu jokaiselle niin vielä 50-vuotiaanakin.
Toisekseen ovat täysin vieraantuneita nykyisestä sinkkumenosta.
Yksiksin kehui kuinka hänelläkin oli kokemusta siitä deittimenosta, mutta paljastui että oli kerran yhden viestin kirjoittanut tytölle jossain chatissa eikä tyttö tullut koskaan tapaamiseen. Siinä se.
Vierailija kirjoitti:
"-Sun pitää alkaa käymään baareissa ja kaikissa tapahtumissa."
-Mutta kun en viihdy niissä, joten en todellakaan halua miestä, joka sitten jatkossa haluais raahata mua niihin. En myöskään käytä alkoholia, joten en tosiaan halua tavata miestä, joka tuntee jotain vetoa tuommosen ryyppykulttuuriin...
Milloin olet viimeksi käynyt baarissa? Siellä käy myös niitä, jotka eivät juo alkoholia.
Kun ihminen on 17-22v, valtaosa samanikäisistä on sinkkuja.
Kun ollaan 30-60, valtaosa on varattuja.
Ei niitä kiinnosta sinkkujen murheet, muutenkin ollaan epäempaattista kansaa. Harva mies edes suostuu puhumaan parisuhdeasioista sinkkukavereidensa kanssa tai sitten puhuvat "akastaan" jotain tyhmää.
Nuorena en kiinnostanut ketään, nyt vanhempana kyllä näyttäisin kelpaavan laastariksi joillekin vasta eronneille. Jippii. Jotenkin itsesuojeluvaisto pistää vastaan ja varoittaa sekaantumasta moisiin, joille kelpaa siinä hetkessä käytännössä kuka vaan kunhan nyt ei tarvisi olla yksin ja surkeena. Mutta kaipa joidenkin mielestä olen sitten ronkeli.
Itse löysin elämäni miehen 27 vuotiaana, kun hän käveli vastaan kadulla ja iskin silmäni häneen. Rohkeasti menin tervehtimään ja vaihdettiin numerot. Kyllä vinkit "se tulee kun vähiten odottaa" tai "ei kukaan kotoa tule hakemaan" pätivät ainakin tähän tapaamiseen. En nimittäin todellakaan kävellyt miehiä metsästääkseni, vaan olin menossa kaverin kanssa kahville:D
Joo, nämä on niitä ärsyttäviä neuvoja mitä parisuhteessa olevat antavat vaikka tietty hyvää tarkoittavat. Eräskin kaverini joka sanoi että lopeta etsiminen (en ole ikinä etsinytkään) niin se mies tulee kun vähiten sitä odotat ja antoi esimerkin kuinka itse oli ollut paskassa suhteessa ja erottumaan oli päättänyt ettei ikinä huolisi miestä ja oli kai heti ekalla baari kerralla sitten tavannut miehensä. Ja kaverini on siis keskivertoa nätimpi ihminen. eivät ihan ymmärrä ettei kaikille niitä miehiä ole jonoksi asti tai ylipäätään suhteet vain tapahdu. Mutta onneksi saan harvemmin näitä neuvoja kavereilta vaikka ikisinkku olenkin...
Aika useinhan neuvoissa on se vika, että ne annetaan täysin omasta näkövinkkelistä. Yksi kaverini, jolla on aina vientiä baareissa, ihmettelee miksei sinkut vaan käy baarissa, sieltähän niitä miehiä löytyy, kun ei tajua, että ei tarvi olla mikään siiderivalas, ettei niitä aloitteita tule tuosta vaan, niin kuin hänelle.
Ja usein kuulee ehdotettavan, että kaveripiiristä tai heidän välityksellään vois löytää jonkun, kun oma mussukka löytyi bestiksen illanistujaisista, no kaikilla ei ole paljon kavereita.
Tinderistä onnen löytäneet ehdottaa sitä kaikille ihan varmana paikkana löytää pari, mutta kuten on täälläkin usein todettu, sitähän se ei ole.
Jne, jne...
Mulle kävi niin ihana juttu vähän aikaa sit, kun autossa olin liikennevaloissa. Katoin sivulle, siinä oli vieressä autossa about mun ikäinen kokee nuori mies ja se hymyili vaikutti mulle. XD koitin ottaa sen rekkarin, mut se meni väärin, ku tuli joku "Pertti Tapani Mikkonen"..
Baareissa käy myös naista tositarkoituksella etsiviä miehiä, jotka eivät enää halua käydä baareissa kun seukkaavat vakavasti. 20-30 -kymppisten ja yli viiskymppisten tilanne vaan on ihan eri, jos nyt ikää vertaillaan. Perheenperustamistarve on voimakkaampi kuin ystävän etsintä. Itsellä rajoittaa lukuisat pettymykset, joista olen äärimmäisen huono toipumaan, eikä edes aiheen toistuminen ole koulinut kovemmaksi. Pakko suojella itseään, jottei nyt aivan psykoosiin mene kun taas seuraava kerta koittaa.
Hyväähän ne neuvoja antavat tarkoittavat vaikkeivat ihan kartalla olisikaan. Mikä ratkaisee rakastumisessa? Itse uskon sattumaan, johdatukseen ja omiin ponnisteluihin. Usein on mahdotonta sanoa, mikä loppujen lopuksi ratkaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi niin ihana juttu vähän aikaa sit, kun autossa olin liikennevaloissa. Katoin sivulle, siinä oli vieressä autossa about mun ikäinen kokee nuori mies ja se hymyili vaikutti mulle. XD koitin ottaa sen rekkarin, mut se meni väärin, ku tuli joku "Pertti Tapani Mikkonen"..
Sen faijan auto, haloo hei! Rakkaudessa tarvitaan joskus kekseliäisyyttä ja jopa pientä kieroilua ;))
Itse olen ollut pitkässä parisuhteessa ja nyt sinkkuna. Olen aina ajatellut ja ajattelen edelleen, että kyllä se suhde löytyy etsimällä. Deittisovelluksien avulla, baareista ja ehkä joskus töistä tai harrastuksista.
En itsekään erityisemmin nauti baareista, mutta välillä on tehtävä uhrauksia, jos jotain aikoo saada. Siellä on ihan varmasti myös ihmisiä, jotka ajattelevat samoin, eikä vaan päivästä toiseen ryyppääviä. Deittisovellukset ovat kuitenkin parhaita.
Eikö Pertti Tapani Mikkonen voi olla nuori mies?
Jollekin 20-25-vuotiaalle varmaan baarit sun muut katukohtaamiset vielä toimiikin, muttei kyllä enää yli 40-vuotiaille. Ei sen ikäiset enää flirttaile tai ole avoimia jokaiselle vastaantulijalle vaan he tietävät yleensä jo mitä hakevat.
Itsekin etsin politiikasta ja yhteiskunnallisista asioista kiinnostunutta miestä, muttei tahdo löytyä. Minulle netti on ollut paras paikka etsiä kun siellä maailmankuva tulee aika nopeasti esille eri kysymysten muodossa.
Mutta nämä parisuhteissaan vuosikymmeniä olleet eivät voi edes tajua kuinka julma ja raadollinen nykyin next-kulttuuri on kun heillä on tärpännyt suunnilleen ekan tai tokan kanssa. Nykyään tuo määrä voi tulla täyteen jo päivässä jos deittailee eikä se silti johda usein suhteeseen.
Parasta olisi jos yrittäisivät löytää esim. kaveripiiristään kivoja sinkkuja. Mutta kaipa se on niin epäsuomalaista.