Kuka sai sinut kokkaamaan silloin aikoinaan?
Kotona syötiin lähinnä ruskeaa kastiketta ja pottuja, mutta tämä herra avasi silmät silloin aikoinaan telkkarissa, että voisihan sitä muutakin olla.
Kommentit (29)
Au pair host aiti tutustutti uusiin ruoka-aineisiin ja opetti kokkauksen salat. Ikuisesti kiitollinen hanelle. Nykyaan rakastan ruoanlaittoa ja erilaisia ruokia!
Äiti. Nuoruusvuosinani kammottava kokki, jonka tuntemat mausteet olivat isot sipulilohkot, maustepippuri ja suola. Kaikkiin ruokiin, myös muusiin. (Jatkossa ei seurannut parempaa; hän sai myöhemmin fuusioperinneruokainspiraation ja loi muutamia unohtumattomia ruokalajeja, mm. umpioidun lohen kookosmaidossa.) - Oma kokkaamiseni oli vuosikausia tauolla eläessäni nk. jauhelihavaihetta nirson miehen ja nirson lapsen kanssa. Kohta aikuinen lapsi on edelleen nirso, mutta nykyinen mies on kaikkiruokainen. Viihdyn keittiössä ja olen varsin hyvä kotikokki, vaika itse sanonkin.
Kyllä se alku on kotoa tullut. Isä ja äiti kokkasi molemmat. Pääsin myös isoäidin ja tädin ruoille. Sellaista mitä meillä kotona ei laitettu.
Silloin oli valtaosa ihan perus perinteistä suomi kotiruokaa. Olen rohkea kokkailija ja leipoja. Myös nykyisn mieheni kautta olen tutustunut aivan uudenlaiseen makumaailmaan. Ja minä taas osaltani opettanut häntä.
Seuraan erialisia ruokaohjelmia. Kiinnostavat kokkailijat Rick Stein, Jamie Oliver, Paul Bocuse, Gordon Ramsay. Ja muinoin Pata Kakkonen ja Mysi Lahtinen mm.
Leivontaosasto oma lukunsa.
Matkailu myös avartanut ja tuonut lisä innostusta.
Oma poika. Oli pakko opetella ruoanlaittoa, ķun tuli lapsi taloon.
Äityleitä ei kamalasti ruoanlaitto nappaa.
Lapsena tuli katseltua samaa kuin ap ja myös 2 lihavaa leidiä ja Jamie Oliver oli ne syyt miksi lähdin opiskelemaan kokiksi.. Hitsi kun jostain näkisi nämä kaksi lihavaa leidiä jaksot:)
Minä itse :) Mulla on ollut aina into kauhan varteen. Sain kyllä aika vapaasti toteuttaa itseäni.
Mun äiti. Pienestä asti kiinnosti. Mulla on vaan pikkuveljiä, joita asia ei kiinnostanut ja sen huomasi jälkeenpäin. Äiti kouli musta ihan hyvän ruuanlaittajan, ainakin miesystävä ja meillä käyneet ruokavieraat on aina kehuneet ja oikein toivoneet kutsua takaisin.:)
Mutta toinen pikkuveljeni oppikin vissiin itsekseen, sillä tässä kerran kävin hänen luonaan ja hän siinä silmieni edessä teki ihan hävyttömän hyvän wokin. Siitä pojasta, jota ei koskaan keittiö kiinnostanut, kuoriutui jotenkin ihan huippu ruuanlaittaja. Ei hajuakaan mitä tapahtui, mutta osaa maustaa ruuat hyvin yms.:)