Kuka sai sinut kokkaamaan silloin aikoinaan?
Kotona syötiin lähinnä ruskeaa kastiketta ja pottuja, mutta tämä herra avasi silmät silloin aikoinaan telkkarissa, että voisihan sitä muutakin olla.
Kommentit (29)
No täytyy myöntää, että ensimmäiset leipomiset tuli mummon kanssa tehtyä.
-Ap
Ihan mahtava äijä. Muistan hänen ruokaohjelmansa. R.I.P. Kuoli ikävä kyllä jo 2009.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mahtava äijä. Muistan hänen ruokaohjelmansa. R.I.P. Kuoli ikävä kyllä jo 2009.
Yksikään ruokalaji ei valmistunut ilman stimulanttia. Siis viinilasillista, tai useampaa.
Poikakaveri opetti tekemään kastiketta niin, että jauhoja paistettiin rasvassa, lisättiin vettä ja lihaliemikuutio. Olin äimänä.
Kun 15v myöhemmin erottiin, opetin hänelle sen takaisin ja hän oli yhtä äimänä.
Joo, nainen kokkasi avioliitossa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään ruokalaji ei valmistunut ilman stimulanttia. Siis viinilasillista, tai useampaa.
Niinpä, sai muistaakseni tuomioita kännissä kaahailustakin. Jotenkin pikkasen Bourdainia muistutti tuo ohjelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on totta ja suuri harmi.
Mies, koska hänen mielestään lapsiperheen äidin pitää osata kokata. Sinkkuna söin ainoastaan ulkona tai jotain leipää, rahkaa ja hedelmiä kotona.
Jamie Oliverin Alaston kokki -keittokirjat taisivat olla ensimmäisiä hankintoja omaan kotiin. Fanitan vieläkin.
Kun muutti yksin asumaan niin kai piti opetella?
Vierailija kirjoitti:
Jamie Oliverin Alaston kokki -keittokirjat taisivat olla ensimmäisiä hankintoja omaan kotiin. Fanitan vieläkin.
Näitä on kyllä itselläkin, mutta Jamiella läksi tuoreet yrtit "hieman" lapasesta kun etsi sitä omaa juttuaan. Aika jyrääviä yrttimääriä noissa vanhoissa ohjelmissa ja resepteissä. Itseä opetti kyllä tuoreiden yrttien käyttöön aikoinaan.
Menin talouskouluun, kun kotona ei oppinut mitään. Tuolta sain perustaidot ja sen jälkeen olen itse opiskellut.
Koulu aikoinaan, myöhemmin opiskelin alaa ja työskennellyt ravintoloissa yli 20 vuotta. Nyt yritän pyristellä pois alalta. Ei jaksa enää.
Nykyäänhän nämä telkkarin tatuoidut miljonäärikokit ovat saaneet aikamoisen buumin alan kouluihin. Taitaa vaan aika monelle tulla yllätyksenä, että se on ihan hemmetin kovaa työtä, paskoilla työajoilla ja paskalla palkalla.
Rupesin ihan luonnollisesti kokkaamaan itse kun muutin omilleni 16 vuotiaana.
Tuo toisessa postissa mainittu Two Fat lLadies oli kyllä kanssa hykerryttävä. Tosin reseptiikka oli aika peribrittiläistä.
Kyllä se oli minun mummoni. Oli kiva kokata hänen kanssaan, osasi opettaa hermostumatta.