Mies kutsui meille tuttavaperheen lapsineen
Ilmoitti työpäivän aikana tästä. Varmaan ajatteli, että siivoaisin ja suunnittelisin juhannusmenun extempore valmiiksi, meillä kun oli alunperin tarkoitus viettää juhannusta ihan vaan keskenään kotona ja mulla nukkua univelkaa pois (4kk vauva joka valvottaa vain ja ainoastaan minua illat ja yöt).
No, nyt miesraukka joutuikin saunanpesuun ja kohta aikonee mennä kauppaan (olettaisin). Itse katson jalkapalloa. Saa minun puolestani juhlia juhannusta, mutta vauvan vien seuraavana aamuna syötön jälkeen noin klo 6-7 hälle, jotta saan nukkua kuten sovimme.
Hyi minua, kun en ala palvelemaan miesrukkaa :(
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Tuttavaperhe jää siis yöksi huomenna, kuulemma. Mies kävi kysymässä, millä kylpyamme pestään, oon näemmä päästänyt tilanteen hälle vähän liian helpoksi. Odotan mielenkiinnolla, millainen menu on luvassa :) ap
Oisit sanonut että ei sillä niin väliä koska sillä ei ole niin väliä. Parisuhdehan ajautuu heti vaikeuksiin jos tuollaiset työt voi tehdä vain yhdella tavalla ja yhden ihmisen toimesta. Jopa pesukoneen voi käynnistää monella tavalla. Johdon voi laittaa seinään vasta sitten kun on huomannut että hops sehän ei ollutkaan. Tai vesihanan. Ohjelmaakin voi vaihtaa jos huomaa että tuli pelkkä linkous ekalla yrittämällä. Koko riepukasan voi pestä toiseen kertaan jos tuli jotain muuta mokaa, unohtui esimerkiksi pesuaine. Nämä eivät kaada maata eikä niiden tulisi kaataa parisuhdetta.
Aika noloa talon emännältä.. Sääli miestä, joka joutuu häpeämään vierailleen naistaan. Joo, tietysti oli häneltäkin ajattelematonta kutsua perhe luoksenne noin äkisti keskustelematta asiasta ensin yhdessä, mutta ei normaalit ihmiset silti kaada moisia perhesotkuja ystäväperheidensä niskaan. Huonoa ja todella tahditonta käytöstä tuollainen, ap. Mieti nyt vähän, kuinka kiusallista tuo on sille teille kutsutulle ystäväperheellekin ja tietysti miehellesi.
Nää ideat menee vaan joskus niin ohi.
Mun eksä keksi aikanaan meidän viimeisen hääpäivän kunniaksi viedä mut patikoimaan 700 km päähän. Oltiin perillä yksi yö. Maksu meni yhteiseltä tililtä, johon meni mun palkka ja mieheltä ei sillä hetkellä mitään kun hänellä olin niitä "vaikeuksia" firmansa kanssa (joita oli kaiken aikaa). Itse olin tehnyt pitkiä työpäiviä viikkokausia umpiuupuneena. Ja miehen kuningasajatus oli, että 12- ja 15-vuotiaat olivat keskenään viikonlopun. Viikonlopuksi sattui kamalat ukkoset kotipuolessa, ja saatiin sitten lohdutella lapsia ja rekrytoida naapureita tsekkaamaan meidän talon pääkytkimiä yms.
Ilmankos se jäi viimeiseksi viikonlopuksi. Todettiin varmaan molemmat että me ei olla luotuja toisillemme.
(Ja tällä en väitä, että olisin itse aina onnistunut eksän tai sen puoleen nykyisen miehenikään toiveita lukemaan. Mutta minun kannalta tuo eksän ihana idea oli niin perseestä kuin olla voi, vaikkapa hotelli oli kiva ja maisema hieno. Jos siitä maisemasta olis päässyt nauttimaan, siis. Mutta kun hän kertoi ylläristä palattuani töistä klo 20, pakkasin tavaroitani, lähdettiin aamulla (en siis voinut ees nukkua univelkojani kun piti "lähteä ajoissa"), juostiin joku patikka että ehditään ennen pimeää, aamulla pieni lenkki ja äkkiä ulos ja kotiin päin...
Vierailija kirjoitti:
Nnnnmmm kirjoitti:
Mies grillaa valmiiksi marinoidut pihvit ja tarjoaa niiden kanssa Saarioisten perunasalaattia. Ei vihreää salaattia tai muita lisukkeita. Juomaksi olutta. Lapsille vettä. Jälkiruokaa hän ei ole ajatellutkaan, mutta keittää kyllä kahvit. Noin se varmaan menee.
Itse veikkaan broilerin minuuttipihvejä, muuten varmaan olet oikeassa :) Limpparia, olutta ja lonkeroa kyllä on kaapissa, ne varmaan riittävät. Mietin hoksaako ajatella vaikkapa aamupalaa tai muuta. Ap
Minkälainen äiti-ihminen muka antaisi tilanteen livetä sellaiseksi, jossa jopa lapsilta puuttuisi ruokaa ja/tai aamupalaa?? Voin luvata, että tuollaiset tilanteet laitetaan AINA naisihmisten ja etenkin äitien syyksi. Ei miehesi siitä syyttämisestä saa minkäänlaista osaa. Näkeehän jo tässäkin ketjussa sen, ettei miehiltä monikaan edes odota mitään, toisin kuin naisilta ja äideiltä.
Ihan hyvin olen saanut meidän perheessä asiat hoidettua kun vaimo ei useimmiten ehdi "kiireiltään". Että ihan turha miehiä moittia.
M47
Meillekin oli kerran kutsuttu yllättäin vieraita miehen toimesta kun itse olin kotosalla pienen vauvan kanssa.
Mies kävi kaupassa, suunnitteli ja valmisti ruoat (Oli ihan kunnon ruoat eikä mitään mikrohamppareita). Minä imuroin ennen vieraiden tuloa, mies hoiti muut järjestelyt. Mukaavaa oli, ruokaa riitti ja kaikki viihtyivät.
Joskus voi mennä ihan hyvin ap, älä stressaa vaan anna miehen hoitaa tilanne.
Sellaista miesten mitätöintiä ja vähättelyä, jälleen kerran.
On se jännää miten miehet pärjäävät sinkkuina oikein hyvin ihan itsekseen, mutta kun kuvioihin tulee päällepäsmäri ja kesäverhojen silittelijä, on tuikkukupin kiillottajan mielestä mies täysin avuton ja ymmärtämätön.
Vierailija kirjoitti:
On se jännää miten miehet pärjäävät sinkkuina oikein hyvin ihan itsekseen, mutta kun kuvioihin tulee päällepäsmäri ja kesäverhojen silittelijä, on tuikkukupin kiillottajan mielestä mies täysin avuton ja ymmärtämätön.
On se!Olen loputtomasti ääneenkin sitää ihmetellyt,että miten on edes mahdollista että aamiasvehkeet jää pöytään,tiskit altaaseen jne. Niin se uusavuttomuus vallan jännästi kehittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies varmaan hoitaa homman kunnialla loppuun, ottaa aamulla vauvan ja antaa sun nukkua. Ihmeellinen oletus automaattisesti että menee metsään kun mies joutuu tekemään. Ihan uskomatonta, vain tällä palstalla.
Niin, vaikea sanoa. Viime lauantaina totesi, että olisi hänestäkin kiva jos saisin nukkua, mutta "minkäs hän sille voi". Mm. Ymmärrän, että töissäkäyvän pitää nukkua viikolla, mutta viikonloppuisin voisi hyvin herätä lapsen kanssa.
Tuossa tuo nyt jotain ärisee, kun kuulemma kello on jo paljon ja pitäisi kauppaan mennä, odottaa kai että aion alkaa valmistautua vauvan kanssa lähtemään mukaan tai jotain. Ap
Kerrotko vielä miksi ihmeessä sen miehen täytyy tehdä nyt kaikki täysin itse?! Ruoat, siivous, kaupassa käynnit ja heräämiset?? Onko tuokaan nyt ihan reilua sulta?
Ap on todella veemäinen. Toivottavasti mies ottaa jalat alleen
Mä tunnen sen kasvavan, miesvihan palstalla...
Ja valmiiksi miesvihamieliset mammat uskovat provot.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kyse ei ole siitä, etteikö mies selviäisi järjestelyistä, vaan sitä että hän kysymättä muutti suunnitelmaa. Jos on sovittu, että ollaan perheen kesken ja levätään, silloin ei kutsuta vieraita kysymättä.
Kiva niille vieraillekin, kun tajuavat että pariskunnan toinen osapuoli ei heitä olisi halunnut. Siis jos ap suunnitelmien mukaan menee vaan nukkumaan, eikä jää seurustelemaan muiden kanssa.
Juuri näin. Jos olen lopen uupunut ja odotuksena on saada levätä perheen kesken, niin todellakin olisin raivoissani sille, joka on mennyt vieraita kutsumaan ominpäin. Minä en ainakaan muuttaisi omia suunnitelmiani, vaan nukkuisin univelat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se!Olen loputtomasti ääneenkin sitää ihmetellyt,että miten on edes mahdollista että aamiasvehkeet jää pöytään,tiskit altaaseen jne. Niin se uusavuttomuus vallan jännästi kehittyy.
Kertoo vain omasta tasostasi, jos et saanut nalkkiin muuta kuin ameeban.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kyse ei ole siitä, etteikö mies selviäisi järjestelyistä, vaan sitä että hän kysymättä muutti suunnitelmaa. Jos on sovittu, että ollaan perheen kesken ja levätään, silloin ei kutsuta vieraita kysymättä.
Kiva niille vieraillekin, kun tajuavat että pariskunnan toinen osapuoli ei heitä olisi halunnut. Siis jos ap suunnitelmien mukaan menee vaan nukkumaan, eikä jää seurustelemaan muiden kanssa.
Tätä ajoin takaa. Meillä syödään huomenna nakkeja, makkaraa, pieni pussi paprikaa... En toki ole törppö, seurustelen vieraiden kanssa kuten normaali ihminen enkä anna heidän huomata etten ole "juonessa mukana". Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavaperhe jää siis yöksi huomenna, kuulemma. Mies kävi kysymässä, millä kylpyamme pestään, oon näemmä päästänyt tilanteen hälle vähän liian helpoksi. Odotan mielenkiinnolla, millainen menu on luvassa :) ap
Oisit sanonut että ei sillä niin väliä koska sillä ei ole niin väliä. Parisuhdehan ajautuu heti vaikeuksiin jos tuollaiset työt voi tehdä vain yhdella tavalla ja yhden ihmisen toimesta. Jopa pesukoneen voi käynnistää monella tavalla. Johdon voi laittaa seinään vasta sitten kun on huomannut että hops sehän ei ollutkaan. Tai vesihanan. Ohjelmaakin voi vaihtaa jos huomaa että tuli pelkkä linkous ekalla yrittämällä. Koko riepukasan voi pestä toiseen kertaan jos tuli jotain muuta mokaa, unohtui esimerkiksi pesuaine. Nämä eivät kaada maata eikä niiden tulisi kaataa parisuhdetta.
Niin sanoinkin, kerroin että tyyli on vapaa. Minun puolestani mies "saa" *muutenkin tehdä asiat omalla tavallaan, mutta haluaa itse jonkinlaista ohjausta. Kyselee usein, mitä pukisi vauvalle tms ja sanon aina, että hänen vauvansa se on, saa pukea mitä tykkää :)
Vierailija kirjoitti:
Aika noloa talon emännältä.. Sääli miestä, joka joutuu häpeämään vierailleen naistaan. Joo, tietysti oli häneltäkin ajattelematonta kutsua perhe luoksenne noin äkisti keskustelematta asiasta ensin yhdessä, mutta ei normaalit ihmiset silti kaada moisia perhesotkuja ystäväperheidensä niskaan. Huonoa ja todella tahditonta käytöstä tuollainen, ap. Mieti nyt vähän, kuinka kiusallista tuo on sille teille kutsutulle ystäväperheellekin ja tietysti miehellesi.
Mikä on kiusallista? Vauvan valvottamisesta ja hoidosta uupunut äitikö? Ainoa kiusallinen asia tässä tapauksessa on tilannetajuton mies, jolta ei riitä ymmärrystä pätkääkään kumppanin väsymystä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies varmaan hoitaa homman kunnialla loppuun, ottaa aamulla vauvan ja antaa sun nukkua. Ihmeellinen oletus automaattisesti että menee metsään kun mies joutuu tekemään. Ihan uskomatonta, vain tällä palstalla.
Niin, vaikea sanoa. Viime lauantaina totesi, että olisi hänestäkin kiva jos saisin nukkua, mutta "minkäs hän sille voi". Mm. Ymmärrän, että töissäkäyvän pitää nukkua viikolla, mutta viikonloppuisin voisi hyvin herätä lapsen kanssa.
Tuossa tuo nyt jotain ärisee, kun kuulemma kello on jo paljon ja pitäisi kauppaan mennä, odottaa kai että aion alkaa valmistautua vauvan kanssa lähtemään mukaan tai jotain. Ap
Kerrotko vielä miksi ihmeessä sen miehen täytyy tehdä nyt kaikki täysin itse?! Ruoat, siivous, kaupassa käynnit ja heräämiset?? Onko tuokaan nyt ihan reilua sulta?
Mikä nyt on reilua ja mikä ei. Tarkoitus oli vetää lonkkaa kotosalla ja paistaa pakastepizzaa, ehkä pakastimesta sulattaa lohta illalla ja lasi tai kaksi viiniä. Yhtäkkiä tuleekin vieraita tämän sotkun keskelle ja kai ruokaakin luvattu. Kai se lupaaja hoitaa? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo vain omasta tasostasi, jos et saanut nalkkiin muuta kuin ameeban.
Sinun tasosi on tuollaista ameebaakin alhaisempi. Hyi yökötys sentään.
Näitä aloituksia on nyt ollu jatkuvasti. Haaveileeko siellä nyt joku kotiorja jostain paremmasta vai mikä täs nyt on?
Miksi mies pesee ammeen? Sehän pestään aina käytön jälkeen. Vai menikö mies kylpyyn kesken kaiken?