Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenhuone

Sireniia
07.01.2010 |

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kuvasta :) Oli ilo huomata, etten ole ainoa, joka haluaa välttää yltiö-vaaleansinipunaista sisustusta lastenhuoneessa. Meille ei tosin sellaista ihan heti tule, sillä tulokas saa tyytyä seuraamme ensimmäiset kuukautensa. Huomenna nokka suunnataan kohti HALPA-kauppaa ja pahoin pelkään, että siellä saattaa jokunen tavara hypätä meidänkin kärryihin. Onneksi mies tulee mukaan, hän varmaankin tekee kaikkensa torjuakseen villiintyneiden söpötavaroiden hyökkäyksen. Tsemppiä loppukiriin!

Vierailija
2/37 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee :) Ihana Kulta ja ihana Isäntä! Tosin eipä tämäkään juuri tuota kummittelua helpottanut, joten kärsimättömänä edelleen hipelöidään täysin vapaaehtoisesti toisessa kädessä vaaleanpunaista ja toisessa vaaleansinistä. Muihin väreihin en koske. Koska jonkun meistä on sekin rooli hoidettava ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista ja kaunista :)

Vierailija
4/37 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanasta blogista!

Olen malttamattomasti lukenut kaiken ja mahdollisimman pian kun olet juttuja julkaissut, ihana kirjoitustyyli ja kutittaa mahtavasti nauruhermoja!

Itselläni on vajaa 6kk vanha tytteli ja muistan hyvin elävästi omat tuntemukseni ainakin vielä toistaiseksi, oletkin jo niillä viikoilla kun itselläni alkoi ahdistaa olotila vaikka luotinkin vakaasti siihen että yli mennään ja rutkasti (pikkuinen syntyi 3h yli lasketun päivän eli 40+1, enkä meinannut malttaa odottaa sinnekkään asti :D).

Ihanaa (jos se sitä vain voi olla) loppu odotusta ja jaksamista viimeisille viikoille!

Vierailija
5/37 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Aiotteko siis nukuttaa lapsen omassa huoneessaan heti alusta pitäen? Mulla oli henkilökohtaisesti jo tarpeeksi raskasta nousta viidesti yön aikana ihan vaan huoneen toiselle puolelle. Sinä tosin olet varmaan paremmassa kunnossa, kuin minä ja nuorempana varmaan jaksat paremmin, mutta kuitenkin... Toiset lapset kyllä nukkuu paremmin, että sillon jaksaa ravatakin kahden huoneen väliä paremmin.

Ja mitä väreihin tulee, kukin sisustaa tyylillään! Itse rakastan värejä, siis kaikkia värejä. Miehen veli sanokin, että meillä on kuin huvipuistossa. Mutta jaottelu tyttö- ja poikaväreihin saa minun vereni kiehumaan, mutta minä olenkin syntynyt 70-luvulla, jolloin lapset kulki samoissa kirkkaissa väreissä sukupuolesta riippumatta. (Ja siinä vähemmän ihanassa ruskeassa..)

Vierailija
6/37 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lastenhuone!!! Itse ostin etukäteen kaikkea valkoista ja beigeä, ja ehdottomasti kielsin muita ostamasta mitään pinkkiä - tyttö kun oli tulossa. No, homma levisi käsistä sitten jo synnärillä, kun valkkailin sairaalan vaatekaapista vauvalle tyttövärisiä vaatteita. Kotona oli kaappi pullollaan ruskeaa, beigeä ja valkoista, ja äkkiä oli pakko saada myös jotain tyttövärejä. On se ihmisen mieli outo!

Vierailija
7/37 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin "lastenhuone" sisältää valkoista, tummanruskeaa, vähän sammaleenvihreää, ja lisää valkoista. Vauvan näköhermoista en tiedä, mutta itsellä menisi pasmat sekaisin jossain pinkissä huoneessa. Ei olla Texasissa. Raidallinen kani on tosi hieno, mulle on tarttunut jo kaksi pehmokania kaupasta, jatkossa kierrän kaukaa kaikki pehmoihana-osastot kun kyynelsilmin ostan mitä vaan mikä liikuttaa tarpeeksi...

Tsemppiä loppufinaaliin, täytyypä ostaa Vauvalehti maaliskuussa jos hormoneilta muistaa.

Vierailija
8/37 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytännössä hoitopöytänä toimi oikein hyvin pesukoneen päällinen eikä ollut tarvetta hankkia erillistä pöytää. Siinä oli näppärästi vesipiste ja keikki tarvittava lähellä.

Vierailija
9/37 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Pesukone toimii varmasti hyvin hoitopöytänä, itse suunnittelemme samanlaista ratkaisua kakkoselle, kun uusi makuuhuoneemme on niin pieni ettei sinne viitsis änkeä mitään ylimääräistä. Vauvan nukuttamisesta taas, musta oli kätevää kun vauva nukkui vieressä, ei tarvinnut kuin törkätä tissi suuhun ja jatkaa unia :) Meillä vaan on tämän kanssa vähän pähkäilyä, 120cm:n sänkyyn EI mahdu kolmea ja jos laittaisi pinnasängyn sivuvaunuksi, ei vaatekaapin ovia saisi auki... Noh, onneksi on aikaa miettiä, ja kukin löytää itselleen parhaan ja toimivimman tavan toimia, kunhan se piltti on sieltä ulostautunut ja näyttänyt kaapin paikan :)

Tsemppiä loppumetreille!!

Vierailija
10/37 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumilus: Meillä on myöskin sen verta pieni kamari että pinnasänky on sängyn vieressä ja kaappien edessä. Ratkottiin ongelma sillä että lyhennettiin vauvan sänkyä sen verta, että vie vain kahden kaapin verran tilaa, pyörät toiseen päähän (liikkuu sänky kätsysti). Toisesta kaapista poistettiin ovi kokonaan ja pistettiin "verho" eteen hieman peittämään vallitsevaa sekasortoa (tästä tuli siis vauvan vaatekaappi) ja toinen kaappi on tupla, joten pääsemme sinne avaamalla toisen oven ja hieman kurkottelemalla. Toistaiseksi toiminut ihan ok. :)

Vierailija
11/37 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sireniia: mies on yleensä hyvä stopperi noissa ostostouhuissa, mutta huomasin itse että näissä vauvajutuissa Isännänkin itsehillintä välillä petti söpöyden edessä. Mm. maailman värikkäimmät pinnasuojat ovat Isännän valitsemia :)

Vierailija
12/37 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitustäti: tuskinpa se nassikka siitä pahastuu jos kaikki ei olekaan mustaa ja valkoista ;)

Vierailija
13/37 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina: kiitos.

Vierailija
14/37 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea: Kiitos. Kovasti yritän olla lunkisti, mutta kyllä täällä on pinna jo aika kireällä vaikkei olla ihan lähellä edes laskettua päivää....

Vierailija
15/37 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reeta: Emme ole ajatelleet varsinaisesti mitään noin niinkuin nukuttamisen kannalta. Pinnasänky ei yksinkertaisesti mahdu makuuhuoneeseemme, ja ainakaan toistaiseksi emme ottaneet äitiyslaatikkoa lattialle pyörimään. Näkee sitten kun Mini tulee miten homma käytännössä toimii :)

Vierailija
16/37 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stella: Ei meilläkään Minin vaatetus varsinaisesti noudata neutraalia kaavaa, sitä vaan ei näytetä vielä. Vaaleanpunaiset/-siniset ja muut värikkäät huoneet ovat myös ihania pienillä ihmisillä, mutta luulen että tuntisimme Isännän kanssa olomme todella oudoksi jos lähtisimme sille linjalle omassa kodissamme. Ja todennäköisesti Mini kuitenkin hiukan vanhempana vihaa vanhempiensa sisustus-/vaate-/muuta tyyliä niinkuin lapset yleensäkin ;)

Vierailija
17/37 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Conchita: Raidallinen pupu on minunkin lempparini. Ilmeisesti iskee hyvin lapsiinkin, koska oli nelivuotiaan tuttavatytön koekäytössä hetken aikaa kun sitä ei vaan pystynyt vastustamaan :)

Vierailija
18/37 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katja: Vähän samoilla linjoilla mekin olimme. Ettei tarvi muksua pylly paljaana roikottaa pitkin kämppää :D

Vierailija
19/37 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumilus: Kiitos tsemppauksista! Näköjän nykyään on aika yleistä että makuuhuoneista on otettu ns. "turhat" neliöt pois kun vaikuttaa siltä ettei niihin oikein muuta laiteta kuin yksi parisänky ja sitten onkin jo kaapit tai seinät kaikkialla vastassa.

Vierailija
20/37 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Haluaisin muistuttaa, että lapsen oppiessa kääntymään, pesukone hoitopöytänä alkaa olla hiukan vaarallinen. Siinä vaiheessa tosin ainakin äiti on oppinut sen verran näppäräksi, että vaipan vaihtoon ei enää pöytää tarvitakaan :) Minä olen vaihdellu vaippoja ihan lattialla, sängyllä, sohvalla, vaunuissa ja sylissä (vaikka se hoitotasokin löytyy, joka saatiin ilmaseksi)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi