Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuliaisiksi ?

Vierailija
20.06.2018 |

Saimme kutsun Juhannuksena syömään hiukan vieraampien, uusien ihmisten luo. Nyt ongelmana tuliaiset. Kukat ei käy, heillä on upea kukkapiha kuulemma, ja ostokukat eivät minusta sovi. Syötävää en osaa niin oudoille viedä, ei tiedä mikä on mieluista heille, samoin alkoholi . Rouva on kovasti laihtunut , ei sovi suklaa. Jäljellä ei kohta ole kuin ristisanalehdet.
Antakaa edullisia ja kekseliäitä vinkkejä , kiitos.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette siis kotiin eikä mökille?

Tekisin itse jotain, vaikka mansikkakakun. Vaikka miten oli laihdutuskuurilla niin mitä se haittaa, ei emäntä siitä mieltään pahoita vaikka muu perhe ja vieraat herkuttelee. Onko omatekemää hilloa/mehua?

Viime juhannuksena vein ison mansikka/parsa/valkohomejuustosalaatin ja meni kuin kuumille kiville.

Pyyhkeet on kanssa hyvä, vaikka niitä onkin, ei niitä ole liikaa. Lautasliinat ja kynttilät myös.

Mökille olen joskus vienyt tuliaisiksi korin (rottinkisen ostoskorin) mihin olen kerännyt "selviytymispaketin": kahvia, tulitikkuja, vessapaperia, säilykkeitä, viiniä, hilloa...

Vierailija
22/24 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menette siis kotiin eikä mökille?

Tekisin itse jotain, vaikka mansikkakakun. Vaikka miten oli laihdutuskuurilla niin mitä se haittaa, ei emäntä siitä mieltään pahoita vaikka muu perhe ja vieraat herkuttelee. Onko omatekemää hilloa/mehua?

Viime juhannuksena vein ison mansikka/parsa/valkohomejuustosalaatin ja meni kuin kuumille kiville.

Pyyhkeet on kanssa hyvä, vaikka niitä onkin, ei niitä ole liikaa. Lautasliinat ja kynttilät myös.

Mökille olen joskus vienyt tuliaisiksi korin (rottinkisen ostoskorin) mihin olen kerännyt "selviytymispaketin": kahvia, tulitikkuja, vessapaperia, säilykkeitä, viiniä, hilloa...

Kannatan tuota koria herkkukoriversiona, jos ette ole mökille menossa.

Laihduttajan terveelliseksi makeisversioksi kevyesti uunissa paahdettuja manteleita ja pähkinöitä (pekaani, cashew - ei maa-).

Kakusta pitää olla melko varma. Itse inhoan mansikka- ym täytekakkuja - poislukien suklainen, sekin ilman kermaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkokukkia. Vaikka piha olisi täynnä kukkia niin miksi ei veisi kaunista ja näyttävää kesäkimppua. Ei siis mitäään aneemista ruukkuruusua vaan kaunis, ammattilaisen sitoma kimppu. Kylkeen vaikka kuohuviinipullo. 

Vierailija
24/24 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kahvia voi viedä, mutta ei niitä maustettuja, ne on kummallisia - en oikein tiedä kuka niistä tykkää. Leikkokukat (kaunis sidottu kimppu) käy aina, servetit, kynttilätkin (esim paksuja kynttilöitä voi iltojen pimetessä polttaa kesällä ulkona). Myös se kuohuviini tai viinipullo olisi hyvä tuliainen. Ei mitään "pysyvää", ei pyyhkeitä tms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän