Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ~5kk vanhan vauvan laittaa päiväkotiin

Vierailija
20.06.2018 |

kun ei ole muuta vaihtoehtoa. Pakko jatkaa elokuussa koulua. Vauva syntynyt maaliskuun alussa. Menen lukion tokalle (suoritin kevätlukukauden kotoa käsin).

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt AP:n tilannetta kommentoimatta, onko oikeasti niin, ettei alle 9kk lasta voi laittaa hoitoon? Pitää siis palkata yksityinen hoitaja?

T. Ulkosuomalainen maasta, jossa vauvat menee 3kk iässä tarhaan.

Samaa mietin. Täällä äitiysloma on kaksi kuukautta ennen synnytystä ja kolme kuukautta synnytyksen jälkeen. 

Ja monessa paikkaa ei ole äitiyslomaa ollenkaan. Mitä sitten? Ap oletettavasti asuu suomessa ja täällä se systeemi nyt vaan menee niin että kun lapsesta maksetaan vanhempainrahaa tiettyyn ikään asti niin kyllä se sisältää oletuksen että vanhemmat myös hoitavat lapsen siihen asti. 

Vierailija
42/55 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua..minusta yksivuotiaskin on aivan liian pieni hoitoon. Toki ymmärrän heitä, joilla ei valinnanvaraa ole ja rahan takia on pakko mennä sinne töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa maissa äitiysloma loppuu, kun lapsi on 2-4 kk. Minulla on monta ystävää, jotka ovat joutuneet viemään lpsen n. 4 kk iässä hoitoon. Ihan lämpimät ja läheiset suhteet perheissä kuitenkin on, ja lapset on ihan normaaleja teinejä nyt, siis hyvässä mielessä.

Joo ja minulla on hyvä ystävä joka vietti lapsuuden yh-äidin kanssa ja joutui useamman "isäpuolen " hyväksi käyttämäksi ja silti on ihan normaali viiskymppinen nainen.

Vierailija
44/55 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa maissa äitiysloma loppuu, kun lapsi on 2-4 kk. Minulla on monta ystävää, jotka ovat joutuneet viemään lpsen n. 4 kk iässä hoitoon. Ihan lämpimät ja läheiset suhteet perheissä kuitenkin on, ja lapset on ihan normaaleja teinejä nyt, siis hyvässä mielessä.

Joo ja minulla on hyvä ystävä joka vietti lapsuuden yh-äidin kanssa ja joutui useamman "isäpuolen " hyväksi käyttämäksi ja silti on ihan normaali viiskymppinen nainen.

Minulla on paljon ulkomailla ystäviä ja heillä paljon lapsia (30 v yhdessä ulkom. mieheni kanssa ja asuttukin ulkomailla). En näe mitään suurta eroa kotona pidempään hoidettujen tai aiemmin hoitoon vietyjen välillä. Ainakin mieheni kotimaassa eletään hyvin perhekeskeistä elämää, vaikka työpäivät on pidempiä. Mutta perheet viettää aika yhdessä, eikä lapsia juoksuteta harrastuksesta toiseen. sukukin on läheinen ja elämä yhteisöllisempää. Lapset tuntuvat voivan hyvin, ja niin myös aikuiset.

Vierailija
45/55 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos olet tosissasi, niin mieti nyt vielä. Voit hyvin pitää vielä välivuoden tai sitten hakeudut aikuislukioon.

Voisit myös kysyä lukiosi opinto-ohjaajalta, voisitko venytää opintoja 3,5 vuoteen ja pitää syksyn vapaata. Jos voit, voit suorittaa muutaman kurssin etänä, se on nykyään digiaikana mahdollista useimmissa lukioissa.

Ja sitten panet vauvan hoitoon vasta, kun hän on muutaman kk vanhempi.

Asia järjestyy kyllä, mutta viisikuisen paikka on vielä kotona.

Vierailija
46/55 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ulkomaat liittyy mihinkään? Ap asuu Suomessa, oletan. Täällä useimmat lapset menevät kunnalliseen päivähoitoon. Siihen on oikeus vasta kun vanhempainrahakausi päättyy.

Vierailija
47/55 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä maissa päiväkodit ovat erilaisia kuin Suomessa.

Suomalaisissa päiväkodeissa ei ole viisikuisia vauvoja, eikä tiloja ja mahdollisuutta nukkua useita päiväunia.

Joten muiden maiden ja Suomen tilanteita ei voi suoraan verrata.

Vierailija
48/55 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aivan varma että abortti ei olisi hyvä vaihtoehto?

Vierailija
49/55 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

😯

Vierailija
50/55 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 kk vauvan voi

Vierailija
51/55 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että päivähoito on sama kuin lasten raiskaaminen vai mitä yritit tällä sanoa? Jotain järkeä näihin kommentteihin nyt.

Vierailija
52/55 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että päivähoito on sama kuin lasten raiskaaminen vai mitä yritit tällä sanoa? Jotain järkeä näihin kommentteihin nyt.

Ei varmaankaan, vaan sitä, että ihminen voi vaikuttaa normaalilta ja pärjäävältä vaikka hänellä olisi pienempiä tai isompia traumoja taustalla. En vaan usko, että alle vuoden ikäisen vieminen pitkiksi päiviksi eroon vanhemmistaan olisi millään lailla hyvä asia, vaikka se ei varmasti tee kenestäkään kirvesmurhaajaa myöskään.

-eri

Vierailija
53/55 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva tarvitsee äitiä!

Vierailija
54/55 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun edes mahdollista palata suorittamaan opintoja kesken lukuvuoden, vaikka saisitkin lapsesi hoitoon 9kk ikäisenä? Sinullahan on jäänyt jo 1. vuoden kevään kurssit tekemättä ja yleensä pakolliset kurssit pitää suorittaa tietyssä järjestyksessä.

Vierailija
55/55 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ulkomaat liittyy mihinkään? Ap asuu Suomessa, oletan. Täällä useimmat lapset menevät kunnalliseen päivähoitoon. Siihen on oikeus vasta kun vanhempainrahakausi päättyy.

No ihan vain mielenkiinnosta voi vertailla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi