Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko näille oireille olla MITÄÄN muuta selitystä kuin raskaus?

Vierailija
20.06.2018 |

Nännejä aristaa, paljon valkovuotoa (tulee niin paljon että tuntuu kuin kusisin housuun), oksettaa (etova olo, mutten kuitenkaan ole oksentanut kertaakaan), ruoka mistä olen aiemmin pitänyt maistuu pahalle, huimaa, flunssainen olo, viiva mahassa, mahassa turvotusta ja sitten mielialanvaihteluja.

Menkkojen ei olisi pitänyt vielä alkaa eli en tiedä ovatko myöhässä (semipitkä kuukautiskierto) enkä siksi voi tehdä vielä raskaustestiä. Yritin laskea mikä päivä ovulaatio olisi ollut ja juuri silloin olin sattumalta yhdynnässä ja mies laukesi sisälle. E-pillereitä jäänyt tietystä syystä (olosuhteiden pakko) ottamatta. Mutta joskus aiemmin olen ollut suojaamattomassa yhdynnässä ja kertaakaan en ole tullut raskaaksi.

Voiko näille oireille olla mitään muuta selitystä kuin raskaus?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitten vielä menkkamaisia kipuja. Menkkojen pitäisi alkaa 8 päivän päästä.

Aloittaja

Vierailija
2/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin nopeasti tule raskausoireita, eikä varsinkaan noin paljon, ei hedelmöittynyt munasolu aiheuta sillä sekunnilla hormoonituotantoa joka noita oireita tekee. Joku valeraskaus tai flunssa ja hyvä mielikuvitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen viiva mahassa?

Vierailija
4/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noin nopeasti tule raskausoireita, eikä varsinkaan noin paljon, ei hedelmöittynyt munasolu aiheuta sillä sekunnilla hormoonituotantoa joka noita oireita tekee. Joku valeraskaus tai flunssa ja hyvä mielikuvitus.

Siis kuten sanoin minulla on pitkä kuukautiskierto eli jos olisin raskaana olisin jo n. neljännellä viikolla.

Aloittaja

Vierailija
5/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuten sanoin minulla on pitkä kuukautiskierto eli jos olisin raskaana olisin jo n. neljännellä viikolla.

Aloittaja

Jatkan että googletin koska mietin asiaa ja tosi monella oli tullut jo 3-5 viikoilla.

Aloittaja

Vierailija
6/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

Mitä ihmettä :D et taida ymmärtää ihmisen biologiasta mitään. Ovulaatio tapahtuu 14 päivää ennen kuukautisten alkua. Eli, jos kuukautiskierto on vaikka 40 päivää, tapahtuu ovulaatio (ja mahdollinen hedelmöittyminen) kiertopäivän 26 paikkeilla... ei se kuukautiskierron pituus tuohon vaikuta.

Toki, jos syöt pillereitä ja niitä on jäänyt ottamatta, voi ovulaatio tapahtua muuhunkin aikaan.

Vierailija
7/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee testi, jos noin paljon oireita, näkyy se jo testissä.

Voi myös olla, että stressaantuneena kuvittelet kaikki oireet.

Vierailija
8/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä alkoi pahoinvointi jo kolmannella viikolla. Rintojen aristus jopa aiemmin.

ohis

Vierailija
9/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testi mielenrauhan vuoksi. Jos näyttää plussaa, ehdit miettiä, mitä teet. Jos negaa, niin tee testejä vielä myöhemmin.

Minulla on kuukautiskierto ollut luomuna 3 vko - 3 kk. Raskaustestit tein joskus kiertopäivän 30 kieppeillä ja plussaa näytti kummallakin raskauskerralla.

Vierailija
10/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

Mitä ihmettä :D et taida ymmärtää ihmisen biologiasta mitään. Ovulaatio tapahtuu 14 päivää ennen kuukautisten alkua. Eli, jos kuukautiskierto on vaikka 40 päivää, tapahtuu ovulaatio (ja mahdollinen hedelmöittyminen) kiertopäivän 26 paikkeilla... ei se kuukautiskierron pituus tuohon vaikuta.

Toki, jos syöt pillereitä ja niitä on jäänyt ottamatta, voi ovulaatio tapahtua muuhunkin aikaan.

No en ymmärräkään, ja korjaan, en olisi neljännellä vaan kolmannen viikon paikkeilla (laskin uudestaan, huono matikkapää), vähän yli kai. Flo sovelluksen mukaan ovulaatio olisi ollut 13 päivä tätä kuuta.

Aloittaja

Vierailija
11/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee testi mielenrauhan vuoksi. Jos näyttää plussaa, ehdit miettiä, mitä teet. Jos negaa, niin tee testejä vielä myöhemmin.

Minulla on kuukautiskierto ollut luomuna 3 vko - 3 kk. Raskaustestit tein joskus kiertopäivän 30 kieppeillä ja plussaa näytti kummallakin raskauskerralla.

Googletin että milloin testin voi tehdä ja vastaukset olivat että vasta sen jälkeen kun menkkojen olisi kuulunut alkaa.

Aloittaja

Vierailija
12/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googletin että milloin testin voi tehdä ja vastaukset olivat että vasta sen jälkeen kun menkkojen olisi kuulunut alkaa.

Aloittaja

No kuule. Jos oikeasti olet yli kolmannella viikolla niin kyllä se testissä jo näkyy. Turha täällä on arvailla. Jo muutamalla eurolla saa testin eli ei varmaan talous siihen kaadu, jos joudut tekemään pari. Osta paketti, jossa on valmiiksi kaksi testiä. Teet toisen heti ja toisen sitten vaikka viikon päästä, jos eka näyttää negaa.

Vierailija
13/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

No kuule. Jos oikeasti olet yli kolmannella viikolla niin kyllä se testissä jo näkyy. Turha täällä on arvailla. Jo muutamalla eurolla saa testin eli ei varmaan talous siihen kaadu, jos joudut tekemään pari. Osta paketti, jossa on valmiiksi kaksi testiä. Teet toisen heti ja toisen sitten vaikka viikon päästä, jos eka näyttää negaa.

Ei ole rahaa.

Aloittaja

Vierailija
14/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi voi kyl olla sekä oviksen että tulevien menkkojen oireita. Tai sitten juuri sen raskauden. Mullakin on ollut muutama pv nännit (huom. ei rinnat vaan juuri nännit) todella kipeät, huimausta ja pahoinvointia. Ja olin oikea raivotar. Onneks menkat sitten alkoi.

Vierailija
15/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi voi kyl olla sekä oviksen että tulevien menkkojen oireita. Tai sitten juuri sen raskauden. Mullakin on ollut muutama pv nännit (huom. ei rinnat vaan juuri nännit) todella kipeät, huimausta ja pahoinvointia. Ja olin oikea raivotar. Onneks menkat sitten alkoi.

Ajattelin itsekin menkkoja ja ovulaatiota. Mutta ovulaatio on laskelmien mukaan ollut vähän yli viikko sitten ja menkkojen ei pitäisi alkaa 8 päivään.

Aloittaja

Vierailija
16/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis jos lopetit e-pillerit vasta vähän aikaa sitten (esim. pari viikkoa) niin hormonit voivat olla nyt niin sekaisin, että kaikenlaisia oireita voi tulla.

Vierailija
17/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja siis jos lopetit e-pillerit vasta vähän aikaa sitten (esim. pari viikkoa) niin hormonit voivat olla nyt niin sekaisin, että kaikenlaisia oireita voi tulla.

No oli vähän pidempi aika, mutta toivottavasti.

Aloittaja

Vierailija
18/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

Ei ole rahaa.

Aloittaja

Ite oon aina käyttänyt smarketin halpaa raskaustestiä, kaksi kpl paketissa, maksaakin joku alle 3e 😂

Vierailija
19/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin itsekin menkkoja ja ovulaatiota. Mutta ovulaatio on laskelmien mukaan ollut vähän yli viikko sitten ja menkkojen ei pitäisi alkaa 8 päivään.

Aloittaja

Sitä ovista ei valitettavasti voi tolla tavalla laskea.

Ovulaatio tapahtuu 14 päivää ennen ensimmäistä vuotopäivää. Ja jos laskelmiesi ? mukaan ovulaatio on ollut vähän yli viikko sitten, niin silloin menkkojen pitäisi nimenomaan alkaa 8 päivän sisällä. Eli jos ovis oli esim. 10 päivää sitten, niin menkkojen pitäisi alkaa 4 päivän päästä. Mutta tarkan ovulaatiopäivän tiedät vasta silloin, kun menkat ovat alkaneet. Vähennät siitä päivästä 14.

Vierailija
20/29 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

Sitä ovista ei valitettavasti voi tolla tavalla laskea.

Ovulaatio tapahtuu 14 päivää ennen ensimmäistä vuotopäivää. Ja jos laskelmiesi ? mukaan ovulaatio on ollut vähän yli viikko sitten, niin silloin menkkojen pitäisi nimenomaan alkaa 8 päivän sisällä. Eli jos ovis oli esim. 10 päivää sitten, niin menkkojen pitäisi alkaa 4 päivän päästä. Mutta tarkan ovulaatiopäivän tiedät vasta silloin, kun menkat ovat alkaneet. Vähennät siitä päivästä 14.

Ei aina mene näin. Itselläni oli kierto noin 47 päivää, olin tullut raskaaksi kierron alkupuolella jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi